Ga naar inhoud


[TF5510PVR] updaten naar Aston 2.18


Jürgen

Aanbevolen berichten

In verschillende draadjes las ik dat Aston versie 2.18 al geruime tijd ter beschikking staat.

Na eerst geschokken te zijn van de nogal vele geplaatste negatieve berichten over deze nieuwe versie heb ik nu toch de indruk dat de nieuwe versie 2.18 wel degelijk toegevoegde waarde voor de TF5510PVR moet hebben. De negatieve berichten schijnen uiteindelijk grotendeels betrekking te hebben op andere merken / modellen en niet op de TF5xxxPVR.

M.n. Sjaak(K) heeft zich positief over deze versie uitgelaten.

Nu wil ik ook updaten van 2.17 naar 2.18 maar ben door het vele lezen nu het spoor bijster.

Voor zover ik het nu heb begrepen is er voor de versie 2.18 geen OTA ter beschikking maar bestaat er wel een .rec file die je op de TF kunt afspelen waarna de Aston CAM van 2.17 naar 2.18 zou moeten zijn ge-updated.

Nu heb ik n.a.v. een in de vele forum berichten geplaatste mededeling van de site http://ftpaston.free.fr/download_module_for_topfield/ een nogal grote file 'flux_218_comp.zip' (19,7 Mb / 20.757.262 Bytes) gedownload waarvan ik veronderstel dat dit de upgrade naar 2.18 zou moeten zijn.

Echter gelet op de grootte van het bestand heb ik toch mijn bedenken of dit wel de juiste optie is.

Ik heb dan ook de volgende vragen:

 

Heeft deze versie nu voor TF5510PVR echte toegevoegde waarde zoals sneller zappen en beter coderen?

 

Is het hierboven genoemde bestand inderdaad de update van 2.17 naar 2.18 en zo ja moet ik dan nog ergens op letten behalve dat ik de file op de TF afspeel?

 

Zo nee, wat staat er dan te doen om de update uit te voeren?

Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ha, de fix voor v2.18 is voor zover bekend:

Fix voor multipid decoding en enkele kleine bugfixes. (details ontbreken)

Je kunt de juiste file van 20990KB (ingepakt) downloaden vanaf de b0mb33ck site als je daar navigeert naar support en dan aston. Uitgepakt komt het .rec bestand uit op zo'n 300MB

Volgens mij moet alvorens de update de berichttijd worden ingesteld op 'unlimited'. Bij mij werkte de update toen prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ha, de fix voor v2.18 is voor zover bekend:
Fix voor multipid decoding en enkele kleine bugfixes. (details ontbreken)
Je kunt de juiste file van 20990KB (ingepakt) downloaden vanaf de b0mb33ck site als je daar navigeert naar support en dan aston. Uitgepakt komt het .rec bestand uit op zo'n 300MB
Volgens mij moet alvorens de update de berichttijd worden ingesteld op 'unlimited'. Bij mij werkte de update toen prima.

Paulus,
Volgens mij heb je het hierbij om hetzelfde bestand welke ik al had gedownload van de Franse Aston site.
Het bestand flux_218_comp.rec is in- / uitgepakt 20.757.094 / 320.224.160 Mb groot.
Wat is trouwens de Bronb... site? Kan ik even controleren of we het over hetzelfde bestand hebben.
Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...