Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Vandaag een Panasonic DVD/CD speler gekocht, maar het beeld is niet geheel gevuld als ik een divx formaat wil afspelen.

UITLEG: Ik heb een filmpje gedownload en deze is in divx formaat dit filmpje schijf ik weg als een data-bestand op een DVD+RW en word gewoon afgespeeld op de nieuw gekocht DVD speler.

Wat ik krijg te zien is een film die niet geheel beeld vullend is, als het een 16:9 film is blijf ik op mijn 4:3 TV 2 zwarte balken zien aan de zijkant van het scherm. Je blijft natuurlijk wel altijd de 2 zwate balken zien onder en boven omdat het een 4:3 TV is.

Zet ik deze film om naar DVD formaat dan zij de 2 zwarte balken aan de zijkant verdwenen.

Ik heb juist deze DVD speler die geschikt ik om ook Divx af te spelen gekocht zodat ik niet elke keer een film moet omzetten naar DVD-norm.

Weet iemand hoe ik die 2 zwarte balken aan de zijkant weghaal, of is dit normaal bij een divx formaat.

Met vriendelijke groet, Leo.

Geplaatst:

Ik heb een Pioneer die het zelfde kan. Ik heb wat jij noemt ook een keer op mijn 4:3 scherm gezien, maar dat was alleen bij de intro van de film.

Misschien ligt het aan de film. Probeer eens een paar andere.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Is de resolutie wel van dien aard dat het beeld schermvullend gemaakt wordt? Als ik het goed heb, moet dat 576 x 720 zijn. Het gebeurt vaak genoeg dat bestanden in een kleinere resultie geupload worden, waardoor het beeld op een gewone TV niet schermvullend verschijnt. Als je bestanden omzet naar dvd-formaat, maakt het gebruikte programma er wellicht meteen 576 x 720 van (Nero doet dat in ieder geval).

Heel wat dvd-spelers hebben een zoom-functie (x 1.5, x2, x4 etc.). Ik neem aan dat je dergelijke beelden daarmee wel schermvullend kan krijgen...

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen