Ga naar inhoud


Casema op Dreambox 7025+


Gast mnwgrd

Aanbevolen berichten

Ik heb een DM7025plus met 2 kabel-ontvangers. Heb van alles geprobeerd om Casema met Gemini images aan de praat te krijgen maar ik kwam niet verder dan het etalage-kanaal en dat terwijl ik jarenlang met een DM7000 op CanalDigitaal gewerkt heb, dus een beetje ervaring heb ik wel. Inmiddels ben ik een aantal weken verder en heb ik een behoorlijk aantal uren verslonden. Totdat ik een posting las van iemand die een Ronaldd image gebruikte:

http://www.ronaldd.nl/downloads.php

 

Zelf ook maar eens de Ronaldd image geprobeerd, in mijn geval: ronaldd-image-dm7025-20071007185425.nfi

 

Ik heb hem geïnstalleerd via de default ingebouwde flash functie van de Dreambox webbrowser:

http://www.dream-multimedia-tv.de/dm7025/eng_browser.php

 

Dus Ronaldd geflasht, vervolgens een reboot en daarna voor beide tuners (A en B) een scan gedaan met de volgende settings:

 

Select cable tuner A / B (afhankelijk of je Cable tuner(s) in slot A of B zit(ten)

Type of scan: single transponder

Frequency: 372

Inversion: Auto

Symbol rate: 06875

Modulation: 64QAM

FEC: none

Network Scan: Yes

 

Nadat de scan voltooid was, waren er 235 services gevonden en had ik meteen beeld. EPG komt correct binnen (jammer geen multi-kanaal EPG overzicht zoals ik gewend was, slechts uitsluitend de EPG per kanaal (dus nu nog op zoek naar een plug-in hiervoor en ook voor teletekst trouwens...).

 

Ik had dus meteen beeld op alle kanalen waar ik recht op heb. Ik heb geen cams of keys hoeven aanpassen of extra settings hoeven te downloaden. Daarna PictureInPicture geprobeerd, maar hiervoor moest ik tuner B fysiek doorlussen naar tuner A met een coax kabel en vervolgens nogmaals een scan gedaan voor de tweede cable-tuner.

 

Ik gebruik een irdeto kaart van Casema met s/n 4024 xxxxx xxxR, deze heb ik in de bovenste sleuf geplaatst met de chip naar beneden (en tekst 'Deze zijde boven' dus inderdaad boven.

 

Nu maar hopen dat de updates ook binnenkomen. Mocht dat niet lukken dan zal ik dit nog moeten tweaken. Met Gemini ben ik uren bezig geweest en kreeg ik slechts het etalage kanaal aan de praat.

 

Nu met Ronaldd was het allemaal in een paar minuten gepiept, dus ik ben happy. Na een maand eindelijk mijn DM7025+ met Casema (Den Haag) aan de praat

 

Mvg, Martijn

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
tuner B fysiek doorlussen naar tuner A met een coax kabel en vervolgens nogmaals een scan gedaan voor de tweede cable-tuner.

Perfect dat het werkt. Hier hetzelfde met @Home.
De 2e scan is niet nodig, als je instelt: Tuner B - Gelijk aan A.

gr,
BW

DM7020HD - 1TB HDD 2.5" - 2x DVB-C/T (Ziggo) - OpenPLi 3.0 (29-01-2013)

DM7025 - 2x DVB-C (Ziggo) - OpenPLi 2.1 (04-04-2012)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb ook een Dreambox 7025+ ik heb in slot A een Sat-Tuner en in slot B de Cabel-Tuner .. de frequentie ingave is dat in heel Nederland hetzelfde want ik kan maar geen een zender vinden hier { Amersfoort ) .

 

 

Op de flash heb ik LT Third-Challange en met Barry-Allen heb ik Gemini in de CF-kaart , iemand suggesties voor mij ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 jaar later...

Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd om mijn 7025+ weer aan de praat te krijgen met Ziggo. De kaart is in orde en het signaal ook.

 

Of ik de laatste Ronaldd of PLI JADE gebruik het resultaat is nagenoeg gelijk. Ik kom een heel eind, dat betekent dat ik gebruikmakend van bovenstaande gegevens een manual scan kan doen. Alle kanalen worden gevonden, maar geen kan ik bekijken. Ik weet dat de kaart goed is want deze functioneert wel in de samsung box die Ziggo bijleverde. Ook is de 'aansluiting' in orde want het Ziggo informatiekanaal werkt. Ik ben ten einde raad en heb zelfs een CAM (hardware emulator geprobeerd, maar ook tevergeefs). Het heeft hiervoor altijd goed gewerkt tot zo'n beetje begin december hoewel ik toen ook al een oude image terug heb moeten zetten om weer beeld te krijgen.

 

Ik heb CCCAM 2.0.11 gedownload en geactiveerd en daarna een reboot gedaan, ik heb een regel toegoegd aan mijn cccam.cfg, te weten exact:

CAMKEY: /dev/sci0

 

Kan er nog iemand een suggestie doen?

Wie kan me hulp bieden?

 

Groetjes,

 

Martijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook Ziggo op een dm7025 met een smartcard in de interne cardreader. Dit werkt prima, maar ik had eerder een oud kaartje met serienummer 4007 en die kan de dm7025 niet lezen. Check dus even het serienummer van je kaartje. Een te oude kaart zal niet gaan werken, waarom dit is weet ik niet.

 

Tevens moet je misschien met CAMDATA en CAMKEY parameters werken in cccam.cfg. Ik kan je mijn cccam.cfg wel geven, deze zit als CCcam.txt bijgevoegd als bijlage. Deze werkt met cccam 2.0.11.

 

Ik heb de kaart in /dev/sci1 zitten, dus dat moet je misschien veranderen. Het gaat dan vooral om de regels met CAMKEY, CAMDATA en TRY ALL CHIDS.

CCcam.txt

2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes thanks Mr Scratch dit werkt inderdaad met jouw cfg bestand

icm met CCcam 2.11. Ik gebruik een gewone 7025 icm gemini 3.8.

Mijn smartcardnr. begint met 4108 en is recent gekocht.

Ben toch altijd benieuwd waarom het niet met een eerdere versie van CCcam niet werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt!!

 

Ik had mijn dreambox bijna te koop aangeboden, maar mijn problemen zijn nu dus opgelost!

 

Voor de record:

In eerste instantie een image geinstalleerd en handmatig laten zoeken naar de Ziggo (Den Haag) kanalen via de procedure in de opening van deze threat. Dan werkt alleen het etalage kanaal en het Ziggo zenderoverzicht.

 

Toen heb ik veel tijd verloren door van alles uit te proberen (zal zeker de nodige stomme en nutteloze dingen uitgeprobeerd hebben).

 

Om het vervolgens werkend te krijgen:

Heb ik de CCcam.cfg van MrScratch gebruikt:

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php?ubb=download&Number=52590

 

De file heb ik ongewijzigd via ftp in de /etc folder geplaatst (default FTP user-name/password root/dreambox). In de tekst-file is /dev/sci1 gebruikt. Dit komt overeen met met het 'bovenste' cardslot. Mocht je daar een ander kaart hebben zitten dan moet je voor die regels die niet beginnen met een # en waarin sci1 voorkomt sci1 vervangen door sci0 (voor het onderste cardslot). Vervolgens dus de file naar je dreambox /etc folder uploaden.

 

Na een reboot van de Softcam en Enigma werkt hij na een korte vertraging.

 

Ik werk met PLi Jade van 7 januari 2008, maar ben ervan overtuigd dat het ook weer zal werken met een Ronaldd image.

 

Dank aan MrScratch voor de hulp en Bacuba voor de bevestiging dat dit werkt. Ik hoop dat deze threat lang bewaard wordt want het zal voor vele Ziggo gebruikers gelden.

 

Let wel, per regio kunnen er andere instellingen gelden voor Frequency en Symbol rate die gebruikt zijn aan het begin van de threat, voor Den Haag 372 / 06875. Zoek deze waardes op voor je eigen regio. Als het informatie kanaal wel werkt dan weet je dat je de juiste symbol rate en frequency gebruikt hebt.

 

Mvg,

 

Martijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Perfect dat het werkt. Hier hetzelfde met @Home.
De 2e scan is niet nodig, als je instelt: Tuner B - Gelijk aan A.

gr,
BW


waar stel jij in dat tuner B gelijk is aan tuner A bij een 7025+.
Ik draai PLi-jade en kan dat nergens instellen?? crazy

greetz Patrick

VU+Duo2 (2xs2+2xDVBC) (OpenPLI) + Vu+ Solo SE v2 (Dual C) (OpenPLI) + DM800HD se (OpenPLI 4.0) + DM One UHD Combo

Triax 80CM Multifeed  (13-19-23-28)  Ziggo (Full Package)  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: De_Muts
Citaat:

Perfect dat het werkt. Hier hetzelfde met @Home.
De 2e scan is niet nodig, als je instelt: Tuner B - Gelijk aan A.

gr,
BW


waar stel jij in dat tuner B gelijk is aan tuner A bij een 7025+.
Ik draai PLi-jade en kan dat nergens instellen?? crazy

greetz Patrick

Bij de initialisatiefase kun je dat volgens mij instellen. Ik heb toen ook maar 1x scan gedaan. Nu zie ik in Pli-Jade bij "Menu > Instellingen > Zenders zoeken" de tuners staan, maar daar staat bij tunerB geen instelling als "gelijkAanTunerA". Dus dat blijft ietwat vaag.

2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

[

Citaat:
waar stel jij in dat tuner B gelijk is aan tuner A

bij een 7025+. Ik draai PLi-jade en kan dat nergens instellen??

 

Deze mogelijkheid had ik ook met Gemini maar dat zie ik nu niet terug nu ik een dvb/s en dvb/c tuner in mijn 7025 heb. Logisch?

 

Waarschijnlijk alleen mogelijk bij gelijke tuners en ik meen me te herinneren dat ik dit onder service searching ---> tuner configuration ---> en dan via tuner B instelde

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb die posting ook wel eerder gezien, maar nooit gecontroleerd of het inderdaad zo is.

 

Ik heb bij mij slechts een scan gedaan en kan beide tuners gebruiken, zonder dat ik daar 'bewust' een instelling voor heb moeten aanpassen. Wellicht dat tuner2 standaard de scan van tuner1 gebruikt totdat er een scan gedaan wordt voor de 2e tuner.

 

Ook de dubbele tuner werkt bij mij prima. Voordeel is dat de PIP verbeterd is en nu kunt kiezen welk venster je schakelt, en daarmee dus ook bepaalt welk geluid je houdt bij het zappen.

 

Groetjes,

 

Martijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Onderstaande instellingen zijn van toepassing op Ziggo postcode gebied 2171 t/m 4286 (aldus mailing van Ziggo van 11-3-2009)

 

Select cable tuner A / B (afhankelijk of je Cable tuner(s) in slot A of B zit(ten)

Type of scan: single transponder

Frequency: 372

Inversion: Auto

Symbol rate: 06875

Modulation: 64QAM

FEC: none

Network Scan: Yes

Netwerk-nummer: 5555 (niet nodig om in Dreambox te zetten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...