Gast Geplaatst: 4 november 2007 Geplaatst: 4 november 2007 Ik ben van plan om een wavefrontier te plaatsen bij mezelf. Ik ga meer als 4 satellieten gebruiken denk ik, 7E 13E 19.2E 23.5E 42E zo ie zo allemaal. Ik heb dan dus een diseq switch nodig met meer dan 4 ingangen. Ik wil ook op meerdere ontvangers gaan kijken 2 tot 4 ontvangers. Moet ik dan elke keer een LNB met 4 uitgangen nemen en dan 4 diseq switches of is er ook een mogelijkheid om een multiswitch te nemen ofzo met bijvoorbeeld 8 ingangen voor 8 lnb's en 4 uitgangen voor 4 ontvangers? Is zo een switch dan 12V? Heeft die dan voeding nodig en werkt dit wel allemaal 100% met de dreambos 7020. Ik had namelijk gehoord dat een dreambox vanaf 4 sat switch niet goed werkt. Als er mensen zijn die mij advies kunnen geven graag. Graag zou ik willen weten wat de beste en meest economische keuze is met daarbij eventuele richtprijzen. Ook zou ik graag willen weten wat voor kabel het beste is om te gebruiken bij een afstand van meer als 10-15 meter. Ik heb verschillende kabels gebruikt maar de BER is bij biivoorbeeld Turksat nooit 0.
Gast Geplaatst: 5 november 2007 Geplaatst: 5 november 2007 Ik gebruik een Satconn 10/1 switch hier kunnen 10 LNB's op deze switch heeft geen 12 volt stroom nodig en het werkt goed met een DM 7020 Maar heb er wel een 12 volts schakelaar tussen om er ook een Spaun SAR 411F op zit waar ook 4 LNB's op ziten In totaal dus 14 LNB's op aangesloten zitten Als je dus er 2 ontvangers op wilt aansluiten moet je dus allemaal twin LNBs hebben en 2 Satconn switches Dit is goedkoper dan een multiswitch op 12 volt Als je er 4 ontvangers op aan wil sluiten weet ik niet wat je het best kan doen. EMP heeft ook switches met 8 ingangen de prijs is ongeveer gelijk aan de Satconn
Gast Geplaatst: 6 november 2007 Geplaatst: 6 november 2007 Ok ik begrijp het. Ik wil eerlijk gezegd 4 ontvangers aansluiten op een vaste opstelling dus. Dan moet ik dus LNB's met vier uitgangen en dan 8 poorts switch 4 maal nemen. Werken deze switches op stroom of niet? Dan moet ik ook 4 kabels door het huis heen voeren pfff das niet zo best. Is er geen mogelijkheid voor een multiswitch ofzo waar alle single LNB's inkomen en dat die dan verdeeld ofzo? Maar ja de vraag is wat werkt het beste met een dreambox 7020si.
fr@ncis Geplaatst: 6 november 2007 Geplaatst: 6 november 2007 Ik ben nog nooit een multiswitch tegen gekomen waar meer dan 4 sats kunnen op aangesloten worden. Je kan natuurlijk twee multiswitchen combineren met een uncommitted disecq, maar dat lost het kabelprobleem dan weer niet op.
Gast Geplaatst: 6 november 2007 Geplaatst: 6 november 2007 je heb toch multiswitches met meer dan 1 uitgang ik zag bijvoorbeeld deze Multiswitchschalter 17/4 SM174 Q heeft 17 ingangen en 4 uitgangen voor 98 euro is dat wat? ik denk dat ik geen link mag plaatsen van een winkel anders deed ik dat er staat deze tekst bij Multiswitchschalter 17/4 SM174 Q Die Multischalterlinie entwickelt für digitale und analoge Signale 17 Eingänge 4 Ausgänge Verteilung von 16 SAT-Polarisationsebenen auf 4 Receiver Betrieb mit Quattro-Switch-LNBF Kein Netzteil zum Betrieb notwendig Entwickelt für digitale und analoge Signale Terrestrischer Empfang auch ohne Receiver möglich volgens bij voor 4 quaTTRO lnbs en dan naar 4 ontvangers of niet?
fr@ncis Geplaatst: 6 november 2007 Geplaatst: 6 november 2007 17 ingangen = 4 sat's + 1 hark. Uitgangen is het probleem niet, het aantal ingangen is bij multiswitchen het probleem.
WPW Geplaatst: 6 november 2007 Geplaatst: 6 november 2007 Je kan wel met 2 multiswitches werken en daarachter een normale switch, kost wel wat meer. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast Geplaatst: 6 november 2007 Geplaatst: 6 november 2007 Citaat: Je kan wel met 2 multiswitches werken en daarachter een normale switch, kost wel wat meer. gaat dat wel werken? lijkt mij dat die in de war raakt na bijvoorbeeld 4LNB quatro x 4 = 16 ---> 1 multiswitch met 16 ingangen en 4 uitgangen en dan nog een keer deze combi dan heb je dus 2x multiswitch met in totaal dus 8 kabels naar 4 ontvangers , als je daar dan een switch tussen gooit 2-1 voor elke ontvanger gaat dat dan wel werken? is het misschien niet het verstandigst om gewoon quattro LNB naar switches te sturen en dan vanuit daar een kabel naar elke ontvanger? misschien is meer als 4 satellieten te hoog gegrepen
fr@ncis Geplaatst: 6 november 2007 Geplaatst: 6 november 2007 Erachter ? Een uncommitted disecq ervoor, die mogelijkheid ken ik. Quattro LNB 1 tem 4 -> multiswitch 1 -> ........................................|--> uncommitted switch -> receiver Quattro LNB 5 tem 8 -> multiswitch 2 -> Maar erachter ? Hoe sluit je dat dan aan ?
Gast Geplaatst: 6 november 2007 Geplaatst: 6 november 2007 Citaat: Erachter ? Een uncommitted disecq ervoor, die mogelijkheid ken ik. Quattro LNB -> multiswitch 1 -> .............................|--> uncommitted switch -> receiver Quattro LNB -> multiswitch 2 -> Maar erachter ? Hoe sluit je dat dan aan ? ja dat bedoelde ik ook de switch tussen de multiswitch en de ontvanger toch? ik denk dat dit een hele kostbare opstelling wordt zo of niet
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen