Ga naar inhoud


Relook 400 of Dreambox 7020Si/7025


Gast hectorie

Aanbevolen berichten

De dreambox fabrikant heeft ontwikkelaars in dienst die volop software aan het schrijven zijn voor de ontvangers die ze verkopen, en daarnaast ook nog eens van harte meewerken en bijdragen aan de opensource community.

Dat heb ik tot nu toe bij geen enkele andere bouwer van sateliet ontvangers gezien, en al helemaal niet bij de fabrikant van de relook.

 

De meeste fabrikanten van zogenaamde linux ontvangers willen niks anders dan meeliften op het succes van de dreamboxen, maar steken ondertussen zelf geen vinger uit om de software te ontwikkelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Origineel bericht van: pieterg

De meeste fabrikanten van zogenaamde linux ontvangers willen niks anders dan meeliften op het succes van de dreamboxen, maar steken ondertussen zelf geen vinger uit om de software te ontwikkelen.


niet helemaal zo zwart wit als jij het schetst.. de dgstation heeft eigen software met een linux kernel die niet met enigma draait.
als de fabrikant echt niks zou doen dan hadden ze alleen de enigma images geschikt gemaakt voor hun hardware whistle

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DRG
Origineel bericht van: pieterg

De meeste fabrikanten van zogenaamde linux ontvangers willen niks anders dan meeliften op het succes van de dreamboxen, maar steken ondertussen zelf geen vinger uit om de software te ontwikkelen.


niet helemaal zo zwart wit als jij het schetst.. de dgstation heeft eigen software met een linux kernel die niet met enigma draait.
als de fabrikant echt niks zou doen dan hadden ze alleen de enigma images geschikt gemaakt voor hun hardware whistle


Maar die software is niet opensource.
Dus niet naar de 'spirit' van de linux ontvanger.
Als linux ontwikkelaar is je oordeel dan snel geveld, en je keuze gemaakt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
..Maar die software is niet opensource.
Dus niet naar de 'spirit' van de linux ontvanger.
Als linux ontwikkelaar is je oordeel dan snel geveld, en je keuze gemaakt.


Ik denk dat jij je toch vergist, Pieter. Waarom zou de DGS software van de 400s geen Open Source zijn?
Waar denk jij dat de Neumo Images + afgeleiden op gebaseerd zijn?

En dat terzijde: ik denk dat het voor het overgrote deel van de gebruikers van Sat ontvangers worst zal wezen
waar en door wie de software gemaakt is waar hun bakje op draait. Wat hun interesseert is de verhouding
prijs/kwaliteit, en de beschikbaarheid van degelijke software. Voor velen wordt een toestel juist aantrekkelijk
wanneer er software op kan draaien die NIET door de fabrikant gemaakt is.


Wanneer ik een PC koop bij een PC-boer, dan maakt het echt niks uit of deze PC-boer -en de PC fabrikant-
zelf ook Linux of Linux applicaties schrijven. Als de boer een degelijk toestel zonder Windows- of Mac $oft
voor een interessante prijs levert, waar ik de gangbare Linux software op kan draaien, dan ben ik tevreden.
De 'spirit' of Linux interesseert me echt niet, ook niet als ontwikkelaar. Er zijn al genoeg religies in deze wereld.
__________
relooker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: relooker
ik denk dat het voor het overgrote deel van de gebruikers van Sat ontvangers worst zal wezen
waar en door wie de software gemaakt is waar hun bakje op draait.


Daar heb je gelijk in, ik praat nu dan ook als ontwikkelaar, en niet als gebruiker.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...