Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Onze pinautomaat moet voor april 2008 vervangen worden door een veiligere .

Keuze is tussen pinnen over IP of via de telefoonlijn.

Ik verbaas me over de prijzen van de service-contracten.

Onze huidige kost naast stroom, printrollen, telefoon en bankkosten niets extra

en heeft altijd vlekkeloos gewerkt. Slecht de invoering van de Euro heeft

extra geld gekost voor een software-update.

Zijn de nieuwe generatie pinautomaten zo slecht of is hier sprake van lekker

plukken van de kleine middenstander.

Ik heb het gevoel dat er onderling prijsafspraken zijn gemaakt en dat er heel

onbeschoft verdiend gaat worden met die service-contracten.

Het totale kostenplaatje gaat m.i. beduidend hoger zijn dan van ons huidige system.

Zeker indien een service-contract wordt afgesloten , ik vraag me af is zo een

service-contract wel nodig?

Zijn er Sat4All’ers die ervaring hebben met recent aangeschafte van

pinautomaat of automaten en over pinnen over IP en service-contracten?

SingleSlow

Geplaatst:

wij moesten onze telepas 3 pinautomaat van 2000 vervangen voor een nieuwe (eind 2006)

dit heeft te maken met de beveiliging van de automaat

uit mijn hoofd word er voor een automaat een goedkeuring voor 6 of 7 jaar uitgegeven en deze kan op aanvraag van de fabrikant verlengd worden met dezelfde periode.

nu is het vaak wel mogelijk om het appataat te voorzien van een software upgrade (door de fabrikant) om de goedkeuringsperiode te verlengen/ of weer te voldoen aan strengere eisen van equens

dit word bij een wat ouder type vaak niet meer gedaan door de fabrikant , koop maar nieuw dus.

we hebben zelf een pin automaat van alphyra gekocht en pinnen over ip

http://www.alphyra.nl/producten/betaalautomaten/epoint-5164

je MOET zakelijk adsl van kpn hebben, want de pin krijgt een eigen ip adres.

en volgens de kpn moet je de dienst pinnen over ip afsluiten voor € 10,00 per maand.

in de praktijk blijkt dit niet nodig ,alleen je krijgt een directe verbinding met equens , dus sneller!!!

we willen niet meer terug naar inbellen , het werkt super via ip.

de transacties zijn direct klaar!! en het scheelt een telefoonlijn en telefoonkosten.

wel hebben wij ca 8 weken zonder internet gezeten vanwege het opzeggen van een bbned abbo , wachten op vrijgave van de lijn , en het aanvragen van kpn adsl.

dus ga je pinnen via ip , zorg dat je op tijd de juiste provider hebt.

en waar heb je een service contract voor nodig???

het is alleen de garantie dat ze binnen een aantal uren bij je op de stoep staan.

wij hebben nog nooit storing gehad (laat ik het afkloppen) en we hebben destijds bij interpay ook ca 60 stuks eenmalige machtigingen besteld.

Geplaatst:

Dit heeft te maken met dat er plots vrij veel inbraken waren waar geheel niets gestolen was en waar een ieder voor een raadsel stond waarom er dan was ingebroken.

Later werd er dan vaak nog een keer ingebroken en ook dan was er weer niets gestolen.

In de praktijk bleek (kwam men veel later pas achter) dat bij de eerste inbraak het pin app was bewerkt en een extra module was aangebracht waarmee gegevens van de pinpas en ingetoetste codes werden opgeslagen.

Bij de 2e inbraak werd dat module weer opgehaald waarna de bankrek van diverse klanten werd geplundert.

Voor zover mij bekend is het met dat nieuwe pin app niet meer mogelijk om ongezien gegevens te gaan kopiëren en is dat de reden waarom ze vervangen moeten worden.

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Citaat:
Anders staan de banken nl niet meer garant voor de gepinde bedragen

dat is gel*l , ze stellen een datum waarvoor je automaat vervangen moet wezen , en na die datum sluiten ze je af.

ze laten de middenstanders opdraaien voor de slechte beveiliging die de banken zelf bedacht hebben,

zo kan ik mijn fouten en tekortkomingen ook makkelijk herstellen, gewoon een ander voor de kosten op laten draaien.

gaat het soms over deze automaat (zie bijlage)

let er wel op : dat je nieuwe automaat straks ook emv geschikt is (of de ombouw inbegrepen is)

dat was bij alphyra wel het geval , vandaar onze keuze

post-963-1318259485,7271_thumb.jpg

Geplaatst:

[color:"blue"]@ marco24[/color]

Dank voor je info, Zakelijk ADSL van KPN hebben we dus IP's

te over om via IP te laten pinnen.

Wat was je motivatie om bij de door je genoemde bedrijf te kopen?

Wat betreft een service-contract ben ik het helemaal met je eens

dat zoiets gewoon overbodig is alleen maar weer geld bij de

middenstanders plukken. Dat plukken is trouwens ook een eigenschap

van veel gemeentelijke instanties, OZB, Precario, Parkeervergunning,

Afvalheffing e.d. die alle mogeljkheden gebruiken om zoveel mogelijk

geld binnen te halen. Het is momenteel echt niet leuk meer.

Het gaat dus pinnen over IP worden.

[color:"blue"] Sjaak(k) & gerrit B[/color]

Dat skimmen is een reden om onze pinautomaat te MOETEN vervangen.

Wel eens met [color:"blue"]Marco24[/color] dat banken in feite alles afwentelen op hun

klanten, je moet bij banken al werkelijk alles betalen, als je geld stort,

als je betaalt, als je betaald wordt en als je geld opneemt.

SingleSlow

Geplaatst:

We kregen ook een nieuwe pin van CCV, omni 5750, deze kan zowel IPpinnen als via een analoge telefoonlijn. We hadden een pinapparaat via ISDN, dus moest ik al meteen een nieuwe (oude) telefoonlijn opsnorren.......toch maar even gecheckt of t via ADSL mogelijk was.....maar helaas, ons internet is van ORANGE, en die ondersteunt pinnen via IP niet!!!

Let daar dus wel op!!

Grtz, Steven

Geplaatst:

Je hoeft geen analoge lijn hoor. een Pin app kan ook gewoon achter een telefooncentrale. Simpel databescherming aanzetten en automatsche buitenlijn aanmaken.

Heb je een quatrovox dan werkt het meestal na de databescherming al perfect bij andere centrales kan de lijnspanning achter de telefooncentrale niet voldoende zijn, maar dan is daar gewoon een soort van versterker voor te krijgen.

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

@singleslow

Citaat:
Wat was je motivatie om bij de door je genoemde bedrijf te kopen?

dat was de betrouwbaarheid van hun vorige automaat (de telepas 3) nooit defect geweest in 7 jaar

en de toezegging dat emv gratis toegevoegd word in de software t.z.t. (toen we de automaat aanschaften eind 2006 waren hun de enige die een gratis emv update beloven)

tip bij storing:

http://www.currence.nl/site/default.asp?id=00239

we hebben het gebruikt toen er een storing was , het duurt even voordat je geld hebt maar we hebben alles ontvangen

de automaat heeft als enige het nadeel dat de letters en tekst op de kasiersdisplay redelijk klein zijn.

• 2 maanden later...
Geplaatst:

een kleine update

we hadden de eerste storing al te pakken

door de zware beveiliging gaat tegenwoordig de pinpad bij het minste of geringste blokkeren!!

waarschijnlijk door een probleem in de software of data communicatie is er data verminkt en staat de volgende melding op de pinpad "vervang pinpad"

nu moesten we dus alpyra bellen en de eenmalige machtigingen aanspreken.

Geplaatst:
Origineel bericht van: steven
internet is van ORANGE, en die ondersteunt pinnen via IP niet!!!
Let daar dus wel op!!

zoals ik het lees heeft de IP pinautomaat dus een eigen wan ip adres nodig, zou toch met elke beetje zakelijke provider moeten kunnen..

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen