Ga naar inhoud


[Strong 8000] Monoblok LNB op Strong 8000h


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een Monoblok LNB gekocht voor op mijn Strong 8000h, Is er iemand die weet welke instellingen ik dan moet veranderen, want ik krijg alleen nog maar signaalsterkte op de Astra en niet op de Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@strong8000<P>Kijk even bij <B>FAQ</B> <BR>Redcat heeft hier op 20-04-2001 een handleiding over geschreven.<BR>Heb zelf deze handleiding gevolgd en werkt perfect zonder problemen.<BR>Hoop wel voor je dat je ook een DiSeqC Switch hebt anders lukt het niet.<P>@hendric<BR>Je instellingen verschillen nog al met die van Redcat (en dus die bij mij). confused.gif" border="0<BR>Je advies betreffende duck en het verplaatsen van 0019 werkte eerst wel toen weer niet en nu weer wel. confused.gif" border="0<BR>Je ziet het blijft wel een hobby laugh.gif" border="0<P>gr.Johan.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om misverstanden te voorkomen, gaat het hier om een universele monoblok LNB met ingebouwde Disencq 2.0 switch op een Strong SRT 8000h decoder met een 1 mtr schotel.<BR>Het gaat mij erom dat ik de Hotbird niet kan ontvangen, (positie van LNB1 Astra of Hotbird, LNB2 links of rechts enz. En van de instellingen decoder en het eventueel opnieuw installeren van de kanalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,<P>Een monoblock werkt volgens mijn niet met een strong 8000.<BR>Waarom: een seca doos is mini-diseq 1.0<BR>En een monoblock is diseq 2.0.<BR>Je zal dus 2 lnb's met een mini-diseq moeten gebruiken en dan gaat het wel.<P>Bye HobbyMan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die FAQ van redcat kan ik niet vinden...<BR>Maarre kan ik gewoon concluderen dat je bij je receiver ook nog een diseqc moet hebben ?<P>Ik heb een monoblock maar totaal geen signaal.... (wil nu alleen maar astra maar heb nix...)<P>wellicht iemand die wil ruilen ?<BR>(zoek dus 60 cm schotel met LNB)<BR>history:<P>>ik heb enkele weken geleden een analoog setje gekocht en geinstalleerd om<BR>>eens te kijken wat satellietTV mij te bieden heeft en hoe het werkt. Ik had<BR>>er direkt 25 (duitse) zenders bij op Astra.<BR>>Ik wou natuurlijk meer en gister en digitale receiver (Strong8000) gekocht<BR>>en uitgewisseld met analoge receiver.<BR>>Helaas, helemaal nix; na wat overpeinzen en vragen bleek dat ik een<BR>>universele c.q. digitale LNB nodig had. een uurtje later had ik via het web<BR>>een monoblock gevonden bij iemand in de buurt ( -:<BR>><BR>>LNB uitgewisseld en ... zwart beeld )) -:<BR>>In het menu v.d. receiver stond de signaalsterkte op 0...<BR>><BR>>wie kan/kunnen mij helpen mijn frustraties te verhelpen ?<BR>><BR>>-De schotel staat op astra gericht en op de goede positie lijkt mij want<BR>>analoog had ik perfect beeld ?!<BR>><BR>>-1 v.d. 2 koppen van de monoblock zit precies in het midden dus zou astra<BR>>het toch op z'n minst moeten doen ?<BR>><BR>>-De wijze van montage van de LNB op de 'arm' van de schotel is niet<BR>>standaard (was in lengterichting met boutjes ipv. haaks met 'klem' zoals<BR>>standaard) Kan het zijn dat de afstand tot de schotel niet helemaal goed is<BR>>? of de hoek van de LNB richting schotel ?<BR>><BR>>NB het "uitproberen" van een andere schotel met LNB kost me al gauw weer<BR>Fl.<BR>>200,-..... )-:<BR>><BR>><P><BR> mad.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,<P>Het is in ieder geval zo dat de MonoBlock LNB`s werken met diseqc 2, terwijl de C+ dozen aleen diseqc 1.2 of 1.0 ondersteunen, het zal dus nooit kunnen werken.<P>Als de LNB geen (of het verkeerde) diseqc signaal krijgt wordt de linkse ingangs-trechter geschakeld, dit is van de schotel-kant af gezien.<P>Als je schoteltje op astra hangt, en je de linkse trechter in de beugel klemt, moet je in ieder geval Astra kunnen bekijken.<P>Sucsess......<P>Groetjes,<BR> Erik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ MCdJ<P>De FAG van Redcat is als volgt te vinden.<P>Je komt binnen bij sat4all via dutch message board.<BR>Dan zie je links Satelliet voor beginners.<BR>Hier staat onder software <B>FAQ`s</B><BR>Klik hier op FAQ`s<BR>Ga naar rechts boven " Show topics from last 5 Day`s.<BR>Verander dit in lastyear en klik op Go.<BR>Dan vind je op 20-04-2001 " Het instellen van standaard SECA ontvangers" ets.<BR>Als je dan hier op klikt heb je de FAQ van Redcat.<BR>De beschreven prosedure is voor ALLE standaart c+seca ontvangers en is te gebruiken voor twee schotels met elk een lnb<BR>wwarvan je een uitricht op astra en de ander op hotbird en voor een schotel met twee lnbnaast elkaar gemonteerd waarvan de een dan weer op astra en de ander op hotbird staat gericht.<BR>Voor het schakelen tussen de twee verschillende lnb`s heb je een 1.0 2-way Diseq Switch nodig.<P>Raad je aan om je monoblok terug te brengen en een leverancier te zoeken die je wat technische ondersteuning kan geven.<BR>Zoals hier door anderen al is aangegeven is je monoblok niet geschikt voor jouw systeem en kun je hooguit het zelfde resultaat als met een enkele lnb behalen.<P>suc6 Johan. smile.gif" border="0

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

THANX Johan45<P>Ben al lang blij dat ik nu i.i.g. de astra ontvang ! (inderdaad koppen omgedraaid)<P>Voor de liefhebber: Wil mijn monoblock best ruilen tegen 60cm schotel met LNB...<P>gebruik toch maar de helft van dat dure ding wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...