Ga naar inhoud


[Strong] REGIOVRIJ (patchen / upgraden ???) wie helpt


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb net m'n receiver aan de gang maar wil nu meer zien / niet gedicteerd zijn door C+.<P>Berichtjes gelezen over 'overleden' strong's;<BR>dus probeer ik het liever niet zelf...<P>Ik woon in hartje Randstad en zoek een ervaren iemand in de buurt<BR>die vaker de Strong8000 regiovrij heeft gemaakt en dit voor mij ook wil doen.<P>REMOVEmcdj@xs4all.nl tongue.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


De meeste berichten van de overleden strongtjes komt door updates van C+ zelf. En dat zijn dus geen PPV updaten waarmee je naar K / Taq kunt kijken.<P>En het is hartstikke simpel, kan niet mis gaan. Mist je ff de handleiding leest.<P>Download op de site van Strong software versie 2. Daar zit een loader bij. Lees het document ff door, dan weet je dan je een serieele kabel (geen nullmodem) een een 25 polige male-male kabel nodig hebt.<P>Je update je ontvanger naar versie 2 (als hij dat al is dan hoeft dit natuurlijk niet!) en daarna doe je precies het zelfde met de PPV update.<P>Kan Niet Missen!!! wink.gif" border="0 <P>Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@APPIEN<P>hoi,<BR>Dat het niet mis kan gaan is niet helemaal waar... heb het zelf ondervonden..<BR>Als je firmware 20 oem6 hebt, dat is een versie die in de ontvangers KAN zitten van ongeveer 1 jaar oud..<BR>Volgens strong is dat een (beta)test versie<BR>die niet via de pc geupgrade kan worden<BR>althans niet met de loader die public is..<BR>De mijne staat reeds in nieuwegein..<P>Trouwens vreemd dat zulke ontvangers worden (werden) verkocht met deze versie...<P>GrtZ<BR>SatJunk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ appien<P>En kan ik in het menu (of anders) ook zien dat ik die "verkeerde" betaversie heb ??<P>Hoorde gister n.l. van iemand dat 70% overlijdt na patchen....<BR>een berichtje dat mij doet twijfelen of de voordelen wel tegen het risico opwegen....<P>NB ik heb firmware 15..<P> shocked.gif" border="0<p>[ 18-10-2001: Message edited by: MCdJ ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

@satjunk appien<P>Als de nood het hoogst is er nog altijd de v15.Ik zet over de oem6 firmversie 20 nog steeds de v15 firmware.Hij schakelt de t*qs en de k**`sq gewoon weer vrij.Er kan bijna niks misgaan met het flashen als je de gebruiksaanwijzingen maar volgt.<BR>grtz hendrik b rolleyes.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgezien van de angst toch ook een technisch probleem. Ik heb via de "strong homepage" v.20 gedownload met de da3ned3.bin. Er is via de(in mijn geval)com 1 communicatie tussen de computer en de strong8000 getuige de mededeling:attente negociation. Ik heb een 2x 25pins mannetjeskabel(parallel)en als ik op start druk krijg ik steeds de mededeling dat de printer niet online is of aanstaat; dat begrijp ik deze is namelijk niet aangesloten. Maar de drivers zijn wel degelijk geïnstalleerd. Ik baal en ik baal en doe dat nog eens. Heel kort door de bocht...heeft de groene balk van 3 weken geleden van C+ er wellicht voor gezorgd dat de strong nu dichtgetimmerd is voor iedere upgrade. Iedere bijdrage is welkom. Bij voorbaat dank ! John. frown.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog een keer duidelijk uitleg hoe je het moet doen.<BR>sluit de kabels aan op de computer en ontvanger 9pins (com1)25 pins (printerpoort)<BR>start het software op (verkrijgbaar bij D*CK)<BR>ALs je de ontvanger op stroom zet houdt dan gelijktijdig de MENU en het PIJLTJE naar RECHTS (beide buitenste knoppen op de ontvanger)ingedrukt en wacht tot je cha ziet in het display.Nu kun je de knoppen loslaten. Druk op start en de tuner doet de rest vanzelf.Als alles ingeladen is en hij is klaar GEEN kabels verwijderen.De netspanning er even vanaf weerop zetten en wachten (duurt ongeveer 20 sec).(checking)DAARNA een foutmelding)Daarna spanning er weer vanaf kabels verwijderen en hopla als het goed is werkt het weer.<BR>Staat trouwens ook een gebruiksaanwijzing bij DUWGATI als ik mij niet vergis.<BR>grtz hendrik b wink.gif" border="0rolleyes.gif" border="0rolleyes.gif" border="0rolleyes.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...