Ga naar inhoud


Onbetrouwbare mobiele telefoonprovider. hoe actie ondernemen ?


AEO

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Graag wil ik jullie mening weten over het volgende:

 

Mag een mobiele telefoonprovider van ons eisen dat wij de volle twee jaren van ons mobiele telefooncontract uitdienen, terwijl de provider ernstig in gebreke blijft?

 

De zaak is dermate ernstig dat ik de automatische incasso in julie heb stopgezet.

Ik weet niet of het op dit forum is toegestaan om de naam van deze onbetrouwbare provider te etaleren, dus vandaar nog geen naam.

Maar het is een zeer bekende provider.

Laat het me maar weten.

 

groetjes...Arnold

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Okay, Merde, laat ik de stoute schoenen aantrekken.

Mijn vrouw had een mobiele telefoon met abonnement van Tele2.

Begin dit jaar liep het abonnement af, en zij vroeg mij om het voor haar op te zeggen.

Tele2 stuurde haar een aanbieding om klant bij Tele2 te blijven, en ze zou dan haar oude telefoonnummer behouden. Ook kreeg ze dan een nieuwe telefoon, de LG Choclat.

Het nieuwe abonnement zou voor 2 jaar zijn.

Mijn vrouw, die afkomstig is uit Indonesië had wel belangstelling voor deze nieuwe aanbieding van Tele2, maar ze wilde wel weten of je met dit toestel+abonnement naar de familie in Indonesië kon SMS`sen.

Ik heb dus Tele2 gebeld, en ik heb ze nadrukkelijk gevraagd of er met dit nieuwe toestel ook naar Indonesië kon worden ge SMS`t.

Omdat er mij niet alleen werd gezegd dat het kon, maar er ook bij werd verteld dat een SMS`je naar Indonesië 10 cent zou kosten, wilde mijn vrouw die telefoon met abonnement wel hebben.

Dus nog tijdens dit zelfde telefoongesprek heb ik toen gezegd dat ze de telefoon naar haar mochten opsturen.

Op 14 februari (Valentijsdag) kreeg zij haar nieuwe telefoon binnen.

SMS`sen naar Indonesië bleek echter onmogelijk, waarop ik telefonisch contact opnam met Tele2.

Men vertelde dat het een tijdelijk probleem was, en dat het ook op de website van Tele2 te zien was.

Inderdaad stond er:

 

Het is tijdelijk niet mogelijk om naar Indonesië te SMS`sen of om in Indonesië te bellen.

 

Ik vroeg hoe lang het zou gaan duren, want wij zouden in de zomervakantie op familiebezoek naar Indonesië gaan, en ter voorbereiding van ons bezoek wilde zij kunnen SMS`sen naar de familie.

Er werd aan gewerkt, maar hoe lang het zou gaan duren kon men mij niet zeggen.

De weken werden maanden, en het is niet meer dan logisch, dat mijn vrouw het zat begon te worden.

Ik heb vervolgens opnieuw contact gehad met Tele2, zowel per telefoon als per e-mail.

Mijn vrouw wilde dit abonnement stopzetten, maar Tele2 zei dat het niet mogelijk was om haar abonnement stop te zetten.

Ze kon alleen de telefoon voor 165 Euro afkopen, dat was de enige manier om er vanaf te komen.

Communicatie met Tele2 bleek gewoon onmogelijk, want op haar klacht dat Tele2 niet de dienst bood die zij als voorwaarde voor dit nieuwe abonnement had gesteld, ging Tele2 nooit inhoudelijk in,Tele2 dramde maar door dat zij aan het abonnement voor twee jaar vastzat, of anders moest afkopen.

Uiteindelijk heb ik de automatische incasso voor dit abonnement stopgezet in de loop van julie

Begin augustus gingen wij voor een maand naar Indonesië, en 4 september kwamen wij weer terug, en ja hoor, op de website van Tele2 stond nog steeds dezelfde melding!!!!

Een paar dagen later viel er een faktuur met acceptgirokaart in de bus.

Ik heb zowel per telefoon als per e-mail gemeld aan Tele2, dat wij niet zouden betalen.

Ook stelde ik in mijn mailtje, dat Tele2 dat bericht:

 

Het is tijdelijk niet mogelijk om naar Indonesië te SMS`sen of om in Indonesië te bellen.

 

van hun website moest halen, omdat dit misleiding is!

Wel toevallig dat het er een paar dagen later niet meer op stond!!

Nu is er een aanmaning gekomen, waarin Tele2 zegt dat de telefoon zal worden afgesloten als mijn vrouw niet voor 12 november betalen zou. Ook dreigt Tele2 met een incassobureau!

Nou,... ze kunnen het dak op!

Ik heb deze zaak inmiddels aanhangig gemaakt bij de Geschillencommissie.

Wij zijn woedend over de arrogantie, waarmee Tele2 de klanten tegemoet treedt.

Ik heb al jaren ook ADSL+vaste telefonie van Tele2, maar zodra mijn abonnement afloopt neem ik een andere provider!

Wat Tele2 mijn vrouw heeft geflit, dat grenst aan ordinaire oplichting!

Maar het lucht wel lekker op om dit allemaal even van me af te typen.

Dat was dus mijn verhaal in het kort.

 

Arnold

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou met dit verhaal eens naar een Rechtswinkel toestappen.

Heb je een Rechtsbijstandsverzekering ? ik denk dat je redelijk sterk staat, immers, je had de mondelinge toezegging dat het tijdelijk niet mogelijk was naar Indonesië te SMS'en of vanuit Indonesië te bellen.

Het is maar net hoe tijdelijk gedefiniëerd wordt.

Lees evt. ook aandachtig de algemene voorwaarden van Tele2 eens door, geheid dat hier weer een addertje onder het gras zit ten gunste van Tele2.

Dus ... wees slim en zet zelf de stap naar de Rechtswinkel of evt. je advocaat als je die hebt.

Je hebt niet de naam genoteerd van de Tele2-knurft die je gesproken hebt ?

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de naam van wie ik gesproken heb weet ik niet.

Maar ik heb al jaren probleemloos vaste telefonie + ADSL van Tele2 met draadloze router.

En omdat het met Tele2 echt altijd probleemloos ging, verwachtte ik ook niet dat ze mijn vrouw zoiets zouden flikken.

Maar ik heb de zaak in behandeling gegeven van de Geschillencommissie, ik moet 50 Euro klachtengeld betalen, die ik dus kwijt ben als ik in het ongelijk zou worden gesteld.

En ik moet de helft van het openstaande factuurbedrag bij de Geschillencommissie in depot storten.

Maar tijdens mijn eerste informerende gesprek met de Geschillencommissie werd mij al gezegd dat ik in deze zaak behoorlijk sterk sta!

Dus ik heb goede moed!

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens, ik heb Tele2 gevraagd of het mogelijk was om naar Indonesië te SMS`sen voordat mijn vrouw dit abonnement nam, want als ze toen had geweten van dit "tijdelijke" probleem, dan had ze dit abonnement nooit genomen.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je screenshots hebt van de TELE2 website waarop dit staat vermeld sta je misschien nog sterker.

 

-------------------

Elke provider heeft z'n organisatie geweldig ingericht om zieltjes te winnen. Helaas hebben ze allemaal problemen om bij klachten dit ook naar behoren op te lossen. Onwetendheid van de medewerker, verschuilen achter voorwaarden of hun computersysteem. etc. etc.

 

Het enige wat wij als consument kunnen doen is om onze goedgelovigheid naast ons neer te leggen.

 

In jouw specifieke geval. De volgende keer eis je een schriftelijke verklaring van het door hun toegezegde alvorens je een abbo afsluit. Willen ze het niet, jammer dan voor hun. Geen extra klant.

 

Problemen met een provider die niet ordentelijk worden opgelost. Direct je abbo opzeggen ovv van de niet opgeloste problemen, abbo uitdienen en hop naar je volgende provider. Want er is altijd een betere!

 

Als we dat met z'n allen doen worden ze vanzelf wakker!

Als de provider zieltjes verliest wil het management natuurlijk weten waarom. Lees: Er wordt aan hun bonus geknaagd!

 

Succes met je strijd tegen deze provider.

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Lambik,

 

Screenshots heb ik niet, maar Tele2 ontkent ook niet dat er niet naar Indonesië kon worden GSM`st.

Ze vertelden me tijdens mijn eerste telefoongesprek, na onze vergeefse pogingen om naar Indonesië te SMS`sen, dat het op hun website stond, dit betekent tevens dat ze het nooit kunnen ontkennen.

Ook heb ik Tele2 gemaild na onze terugkomst uit Indonesië en nadat ze de eerste acceptgiro naar ons hadden gestuurd, dat ze die mededeling beter van hun website konden verwijderen omdat dit misleiding is.

(Tijdelijk mag nooit meer dan enkele weken duren, we hebben het hier over ruim een half jaar, oftewel meer dan een kwart van de tijdsduur van dit abonnement!)

Een paar dagen leter was de mededeling inderdaad van hun website verwijderd.

Maar al mijn e-mailcorrespondentie met Tele2 heb ik nog in de computer staan, en daar heb ik printjes van gemaakt, die nu dus in handen van de Geschillencommissie zijn.

Behalve de allerlaatste mail die ik heb gestuurd, nadat ik de eerdere mailtjes geprint heb voor de Geschillencommissie.

Tele2 weet nu donders goed dat de zaak onder de aandacht is gekomen van de geschillencommissie.

Ik ga er van uit dat dit wel goed gaat komen.

 

Groetjes, Arnold

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Inmiddels is de mobiele telefoon van mijn vrouw dus afgesloten en heeft ze opnieuw een acceptgiro ontvangen.

Maar de Geschillencommissie heeft onze zaak tegen Tele2 inmiddels in behandeling genomen.

Incassobureau nog niet gezien, zal vermoedelijk ook niet gaan komen, omdat Tele2 inmiddels ook bericht heeft ontvangen van de geschillencommissie.

Wordt vervolgd..........

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met Zonnet (later door Tele2 overgenomen) zo een keer strijd gehad over een ADSL aansluiting die ze 2 maanden na de opleverdatum nog niet werkend hadden.

 

Ze inden al wel vrolijk de incasso van mijn rekening terwijl er nog niks werkte, en bij de helpdesk werd er alleen maar de schuld bij anderen neergelegd, te weten Versatel(Toen ook Eigendom van Zonnet) en KPN.

 

Ik heb alle rekeningen laten storneren en ze schriftelijk in gebreke gesteld wegens het niet leveren van de beloofde dienst.

Daarbij heb ik ze ook gemeld dat zij daarmee contractbreuk gepleegd hebben waardoor ik het contract als niet meer geldig beschouw.

 

Uiteindelijk zijn ze daarmee akkoord gegaan en hebben ze een nummer en adres gegeven om alle spullen terug te sturen. (Had ik net met veel moeite de een linux driver aangepast voor hun brakke usb adsl modem...)

 

Het is qua communicatie als iets niet goed gaat een rotbedrijf om mee te communiceren is mijn ervaring, dus ik wens je veel succes en adviseer je om vooral alles schriftelijk ook naar ze toe te sturen en ze in gebreke te stellen.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...