Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Citaat:
Ja, die kleine antennetjes werken voor je lokale zenders, maar als je wat verder wil kijken dan je neus lang is, volstaan die meestal niet.
En al zeker niet in de Eifel waar het in deze thread over gaat. Er zijn daar zelfs blinde vlekken dus men zal daar op veel plaatsen een dakantenne nodig hebben.
Voor mij gaat het er om dat ze mensen vaak doen geloven dat die kleine dingen wonderen doen. Ik spreek uit ervaring! Gelukkig weet ik, dat zo'n klein ding een goeie antenne niet bijbeent in randgebied.

De Eifel..?.ongetwijfeld daar wel ja. Maar, Het nieuwsbericht ging over de regio Aken en het feit dat Nederlandse kijkers in die regio (en dat zijn er heel wat die via de ether kijken in Limburg) er erg in moeten hebben dat ze straks die zenders digitaal kunnen opvangen en niet meer analoog. En daar volstaat zo een kleine buitenantenne wel voor, is er signaal in de lucht, dan pakt die dat op. Als ik hier zo een kleine antenne gebruik pak ik op 60KM vanaf zendmast Schoten er ook de VRT mee. Daar is zo'n grote antenne helemaal niet voor nodig en bovendien voor de gemiddelde kijker uitermate onhandig. Maar ik begrijp jullie 'DX-bespreking' vanuit oogpunt van de hobby wel, alleen dat was het hele punt niet.

Geplaatst:

Maar wat zeg jij nu eigenlijk? Ik spreek niet vanuit een DX-standpunt (ik ben helemaal geen DX-er) maar vanuit één met gezond verstand.

Als die mensen in Zuid-Limburg naar die zenders kijken, en ik veronderstel dat ze dat al decennia doen, dan hebben ze toch al een antenne op Aachen gericht? En geloof me, dat zal geen "DVB-T Antenne" zijn, want die werden toen nog niet gemarketed.

Wat mij stoorde in het artikel was dat er gesuggereerd werd dat je voor DVB-T een nieuwe "speciale" antenne nodig hebt. En die Limburgse antennekijkers onnodig in de kosten gejaagd worden terwijl dit zeker niet nodig is.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen