Gast Geplaatst: 10 november 2007 Geplaatst: 10 november 2007 Ik heb een Core2 Duo PC met een Nvidia 7950GT en 2Gb RAM. Waarschijnlijk volstaat dit wel voor HDTV met H264 ? Welke kaart zou dan ideaal zijn ? Is de Technisat Skystar HD een betere keuze dan de Hauppauge HVR 4000 ? Of zijn er nog alternatieven die beter geacht worden ? En wat met TV Vlaanderen ? Als het goed werkt zou ik graag 2 PCI(e) kaartjes in mijn PC stoppen, maar kun je dan ervoor zorgen dat je met 1 smartcard van TV Vlaanderen toekomt ? Met één CI module en CAM en smartcard lukt dit niet, zeker ?
Gast Geplaatst: 11 november 2007 Geplaatst: 11 november 2007 Niemand die hierover iets te zeggen heeft ?
-FreeRider- Geplaatst: 11 november 2007 Geplaatst: 11 november 2007 De Technotrend S2-3200 bestaat ook, hardwarematig hetzelfde als een Skystar HD. Op beide kan een CI aangesloten worden. En om een smartcard te delen over twee ontvangers zal je een cardsharing oplossing moeten installeren zoals een Diablo CAM, cardlink, smartwi of CS via een linux cardserver met softcams op de clients... DM8000 : DVB-C, DVB-C/T, DVD, 1TB PC : TBS6980, TBS6680 Samsung 40" 6800 Series, UPC CI+ Big BiSat met 10 x Alps Quad, 4 x Satconn 10/1
TexasRanger Geplaatst: 12 november 2007 Geplaatst: 12 november 2007 Ik heb enige ervaring met de Technisat skystar HD. Bij mij loopt het allemaal, na enig geexperimenteer, op h.264 prima. Het beeld is zeer mooi in h.264 (astra hd) en loopt ook zeer vloeiend. Met name dit laatste, het vloeiend lopen, is mij pas gelukt na update van de laatste Nvidia drivers en het downloaden en installeren van Technisat tv center Beta 1.0.7.6. Al met al ben ik zeer tevreden over de kaart op het h.264 gebied! Op de gewone zenders is de beeldkwaliteit ongeveer gelijk aan de skystar 2. De gewone zenders bekijk ik meestal met progdvb. Alleen jammer dat er momenteel eigenlijk alleen nog maar wat promotie filmpjes in h.264 fta te zien zijn. Het op cd bij geleverde Technisat tv center gaf bij mij een schokkerig beeld in h.264.
TexasRanger Geplaatst: 12 november 2007 Geplaatst: 12 november 2007 Citaat: De Technotrend S2-3200 bestaat ook, hardwarematig hetzelfde als een Skystar HD. Dit vermoede ik ook al, tenminste als je afgaat op de afbeeldingen van beide kaarten. Nu heb ik een vraag: Kun je voor de Technisat skystar HD ook de Technotrend software die bedoeld is voor de S2-3200 gebruiken??
MacGuinness Geplaatst: 12 november 2007 Geplaatst: 12 november 2007 Als je de juiste driver installeert kan je allerlei DVBviewers gebruiken. Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =
Gast Geplaatst: 12 november 2007 Geplaatst: 12 november 2007 Citaat: Als je de juiste driver installeert kan je allerlei DVBviewers gebruiken. A few weeks ago I have decided to try to write an alternative BDA device interface for AltDVB v2.2.0 build 3912 for my TT S2-3200 card with v5.0.0.x BDA drivers. It might work with other BDA compatible devices (DVB-S/T/C), but no guarantee is given. Dit heb ik als Attachment hier gepost waardoor je deze beide HD kaarten in AltDVB kan gaan gebruiken. Die AltDVB ondersteund die hd 264 codec.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen