Gast Geplaatst: 10 november 2007 Geplaatst: 10 november 2007 ik ben nu al een tijdje bezig ermee, gewoon simpel poort 80 opzetten inloggen gaar perfect, allen jammer zo kan iedereen gewoon in mijn dreambox das niet de bedoeling, nu heb ik was gegoogled en heb het een en ander gevonden, ik heb nu poort 80 gemapt (gekoppeld) aan poort 8047 dit heb ik via blauwe knop extra settins, en dan little apache aan gezet, zo nu komt het als ik nu mijn ipades in geef kom ik op Welcome to little apache en dan kan ik op deze link klikken private erea (/var/ect/httpd.conf user=user1 pass=pass1 en dan zie ik een scerm waar ik gebruikers naam in moet vullen en het wachtwoord maar ik heb al van alles ingetikt maar ik kom niet op de webinterface, misschien dat iemand me kan helpen
tritium Geplaatst: 10 november 2007 Geplaatst: 10 november 2007 het wachtwoord van de dreambox kun je veranderen door "passwd" in te tikken in een telnet sessie, verder moet je in de webinterface opgeven dat je hem wachtwoord beveiligd wil hebben.
Gast Geplaatst: 10 november 2007 Geplaatst: 10 november 2007 klopt maar standaard zou hij toch dreambox moeten zijn?? want ik had al aangevinkt dat hij beveiligd moet zin groetjes Frank
tritium Geplaatst: 10 november 2007 Geplaatst: 10 november 2007 probeer anders is in je menu op de tv de web-interface password protection aan te zetten dat werkt bij mij wel, ik gebruik pli helenite en in de webinterface het vinkje aan zetten was idd niet genoeg bij mij..
Gast Geplaatst: 10 november 2007 Geplaatst: 10 november 2007 hoe bedoel je in menu van tv? groetjes Frank
tritium Geplaatst: 10 november 2007 Geplaatst: 10 november 2007 ik bedoel het menu van de dreambox op de tv, ergens bij instellingen geloof ik, kun je instellen dat je webinterface passwordt protected moet zijn. dus blouwe knop, en dan..... kijk zelf maar, dat vind je wel. groet, tritium
Gast Geplaatst: 11 november 2007 Geplaatst: 11 november 2007 klopt, dat heb ik ook aangevinkt zo ver ben ik als ik dan wil inloggen vraagt ie user name en ww en daar kom ik niet achter wat ik moet in vullen, nu heb aleens gelezen dat het van het image kan afhangen welk ww en username, maar hoe kom ik hier achter groetjes Frank
Perdi Geplaatst: 11 november 2007 Geplaatst: 11 november 2007 Probeer het eens door bij password niets in te vullen. Groeten, PerdiGigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.
jph Geplaatst: 11 november 2007 Geplaatst: 11 november 2007 Citaat: klopt, dat heb ik ook aangevinkt zo ver ben ik als ik dan wil inloggen vraagt ie user name en ww en daar kom ik niet achter wat ik moet in vullen, nu heb aleens gelezen dat het van het image kan afhangen welk ww en username, maar hoe kom ik hier achter groetjes Frank Wanneer je in in telnet een verbinding maakt met je db dan log je in met root en paswoord dus niets. Dus als je echter in een telnet sessie je paswoord hebt veranderd met het commando "passwd" dan is dit paswoord geldig voor de volgende logins voor zowel een telnet als een ftp sessie. ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB
Gast Geplaatst: 11 november 2007 Geplaatst: 11 november 2007 heb inderdaad ook al zonder geprobeerd maar mocht niet lukken groetjes Frank
Gast Geplaatst: 11 november 2007 Geplaatst: 11 november 2007 hey bedankt, allemaal voor de reacties het is me eindelijk gelukt lach dus toch aan het ww heb nu via telnet sessie het ww krijgen veranderd het rare was je ziet niet wat je intoetst maar hij veranderd het toch hartstikke bedankt groetjes Frank
Ome Merde Geplaatst: 11 november 2007 Geplaatst: 11 november 2007 het rare was je ziet niet wat je intoetst maar hij veranderd het toch da's bij ww's in telnet altijd zo ... merDe deze ruimte is te huur
Haakneus Geplaatst: 11 november 2007 Geplaatst: 11 november 2007 By the way: ik zou niemand aanraden om de webinterface van de dreambox aan internet te hangen om twee redenen: - je naam/wachtwoord gaat cleartext (leesbaar) over het internet. Het is best mogelijk dat je username password wordt afgeluisterd. - hoe goed is de web-server van de dreambox dichtgetimmerd? Ik denk niet dat de dreambox ontworpen is om helemaal 100% secure te zijn (los van username / password). Kans op hackers is dus aanwezig. groeten, Haakneus. VU+ Solo2. Tuner 1: Astra 23.5 Tuner 2: Astra 19.2+23,5+28,2+Hotbird
sattos Geplaatst: 11 november 2007 Geplaatst: 11 november 2007 sorry dat ik in andersmans topic een vraag stel,maar ik vind het niet nodig om een ander topic te openen. CITAAT: By the way: ik zou niemand aanraden om de webinterface van de dreambox aan internet te hangen om twee redenen nou ik heb geen webinterface v/d db aan internet gehangen,als ik ip van de db in adresbalk invoer kom ik automatisch op webinterface,mijn vraag is hoe kan ik die webinterface ongedaan maken? mvg
Gast Geplaatst: 11 november 2007 Geplaatst: 11 november 2007 het ip adres van de box is alleen bereikbaar via jou eigen intern netwerk das normaal, maar ik heb via mijn eigen ip (@home) open gesteld zo dat ik b.v via jou thuis mijn box nog een timer kan programeren dat vond ik wel handig groetjes Frank
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen