Ga naar inhoud

kan ip adres niet pingen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

weet niet of dit hier thuishoort, maar kan met de computer een bepaald ip adres niet pingen. heb wel gewoon internet etc. maar 1 bepaald adres wil niet. heb abbo bij tiscali en heb al een nieuw modem geplaatst, is ook geen firewall probleem.

weet het niet meer, als ik dezelfde dreambox bij iemand anders plaats zonder iets te veranderen dan gaat alles goed, dus het ligt ook niet aan de dm maar puur aan het adres.

iemand een suggestie?

Geplaatst:

Hoe heb je 't IP ingesteld, vast of via DHCP?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

ben misschien wat onduidelijk geweest, kan niet pingen naar een adres op het wan. op het lan gaat alles goed.

Geplaatst:

Ping je dan naar je eigen dreambox via je router naar buiten en terug?

Anders, als je wel internet hebt en je kan naar een specifiek adres niet pingen zou ik eerste de oplossing zoeken bij dat specifieke adres.

Misschien staat daar alles dicht.

Dorus.

Geplaatst:

nee want op een andere locatie en provider heb ik gewoon verbinding

Geplaatst:

dat is inderdaad ook nog een mogelijkheid,zal eens navraaag doen.

Marco

Geplaatst:

we zijn eruit,

op de windows computer stond bij het configuratiescherm onder netwerkinstellingen een beeldschermpje met internet gateway, daar hebben we bij instellingen een netwerkadres met een poort toegevoegd en toen liep hij als een zonnetje.

probleem opgelost.

bedankt en groetjes Marco

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen