verkerkbr Geplaatst: 10 november 2007 Geplaatst: 10 november 2007 Goede avond, Het gebruik van meerdere apparaten op een versterker met slechts 1 uitgang. Het lijkt een eenvoudig probleem. Echter informatie hierover is moeilijk te vinden. Het betreft een oudere versterker installatie met slechts 1 audio uitgang. Hieraan zou moeten worden gekoppeld een drietal verschillende apparaten om tegelijk opnames van uitgezonden geluid te maken. Is dit te realiseren ? Is er zoiets als een audio hub ? Drie apparaten op een poort? Wie heeft hiervoor een passend advies ? Groet, Bram
Gast Geplaatst: 10 november 2007 Geplaatst: 10 november 2007 Ingang bedoel je. Hang er een mixer aan, Behringer bijvoorbeeld. Op de mixer sluit je 3 bronnen aan en via de mixer zijn uitgang ga je de versterker in.
verkerkbr Geplaatst: 10 november 2007 Auteur Geplaatst: 10 november 2007 Beste R, probleem is helaas andersom. De betreffende versterker heeft maar 1 uitgang. Hieraan moet worden gekoppeld een PC om het geluid te registreren en later CD hiervan te vervaardigen. Er moet aanhangen worden een casette recorder en verder moet het geluid nog gestroomd worden via internet. Stromen en opnemen zou eventueel tegelijk kunnen gebeuren in 1 PC. Dan blijven er nog 2 audio opname apparaten over en slechts 1 versterker uitgang. Er zijn wel schakelaar, maar dat is niet de bedoeling. Een dergelijk probleem zal zich ontwijfeld meer voordoen. Groet, Bram
Gast Geplaatst: 10 november 2007 Geplaatst: 10 november 2007 Ik blijf bij een mixer. Zelf heb ik een Yamaha en die heeft meerdere uitgangen. Kwestie van je apparaten aansluiten en de 3 uitgangen routen. Ga eens langs bij een muziekwinkel en laat je adviseren. Kan die versterker meteen uit je audioketen gehaald worden.
verkerkbr Geplaatst: 11 november 2007 Auteur Geplaatst: 11 november 2007 Mogelijk is dat een optie. De mixer voor de versterker te plaatsen en op een port te koppelen aan de PC en de casette recorder. De versterker moet echter in de audio keten blijven om de luidsprekers te kunnen gebruiken. Ik heb toevallig nog een ongebruikte Yamaha mixer liggen. Ik heb hier echter geen ervaring mee. De vraag is, hebben microfoons dan geen voorversterker nodig en kunnen deze direct via de mixer naar de PC worden geleid? Of moet de mixer achter de versterker worden geplaatst ? Kan wel naar een muziekwinkel gaan. Echter advies vragen en mogelijk vervolgens niets kopen, is ook niet de bedoeling. Vandaar mijn vraag aan de deskundigen van Sat4all ! Groet, Bram
Gast Geplaatst: 11 november 2007 Geplaatst: 11 november 2007 Mixers hebben over het algemeen speciale microfoon ingangen.
Psychosammie Geplaatst: 12 november 2007 Geplaatst: 12 november 2007 Tegenwoordig zit een geluidsstudio volledig in een PC. Heb je alleen een goede geluidskaart nodig. Dus niet meer lopen knoeien met vooroorlogse versterkers en mengpanelen. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
verkerkbr Geplaatst: 12 november 2007 Auteur Geplaatst: 12 november 2007 Dacht eerst ook dat mijn vraag erg eenvoudig was. Bestaande versterker wordt echter gebruikt in een zaal. Hierop is bovendien nog een ringleiding aangesloten voor slechthorenden. Geluid wordt via de versterker tijdens het gebruik automatisch aangepast voor spraak en muziek. Hier maar niet teveel aan veranderen. Nu heeft de betreffende Yamaha mixer ook een line invoer en twee aux uitgaande poorten. Mogelijk is dit te gebruiken. Ook geeft de geluidskaart het geluid weer via de koptelefoon aansluiting. Ga we maar eens proberen. Schijnbaar eenvoudige problemen, zijn soms moeilijker dan verwacht. Het geluid opnemen via Audacity in Flac formaat en hiervan een CD maken gaat overigens prima. Omzetten van Flac naar MP3 gaat ook perfect. Met audio kom je in een andere wereld. Groet, Bram
verkerkbr Geplaatst: 12 november 2007 Auteur Geplaatst: 12 november 2007 Vergeet nog een vraag: Zijn er geluidskaarten die meerdere uitgangen hebben ? Dit zou ook een oplossing kunnen zijn. Groet, Bram
verkerkbr Geplaatst: 12 november 2007 Auteur Geplaatst: 12 november 2007 Na wat speurwerk geluidskaarten gevonden met meerdere analoge in- en uitgangen. M-audio Delta 44 en type 66. Met 4 resp 6 analoge in- en uitgang poorten. Maar eens kijken of dit een oplossing kan bieden. Zeker als deze poorten ook nog onderling instelbaar zijn. Groet, Bram
Psychosammie Geplaatst: 13 november 2007 Geplaatst: 13 november 2007 In verschillende computerbladen hebben artikelen gestaan over complete thuis studio's. Er bestaat ook een Engels of Amerikaans tijdschrift dat over dit soort apparatuur en programmatuur gaat. Met google moet je toch een eind kunnen komen. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast Geplaatst: 14 november 2007 Geplaatst: 14 november 2007 1. Soldeer gewoon drie kabels aan een plug. Het is geen probleem om 3 ingangen te koppelen aan een uitgang zonder er verder iets tussen te doen. 2. Doorlussen. Tape deck enzo (en de PC dus ook) heeft meestal ook een uitgang, zodat je kunt doorlussen.
verkerkbr Geplaatst: 14 november 2007 Auteur Geplaatst: 14 november 2007 Vriendelijk dank voor het commentaar. Doorlussen via de PC gaat niet op voor 3 uitgangen. Of het moet gaan via van andere aangesloten appratuur. Tja, het aan elkaar knopen. Dat was ook mijn eerste vraagstelling. Het leek mij technisch mogelijk problematisch, vandaar het niet is geprobeerd. Je ziet ook geen spruitstukken hiervoor bij de audio apparatuur. Als dit zonder nadelen of beinvloeding van de verschillende apparaten kan worden gedaan is dit mogelijk de oplossing. Kan uitgaande poort zonder meer 3 ¨afnemers¨ trekken zonder overbelasting ? Probleem is inmiddels een stuk eenvoudiger en goedkoper geworden. Groet, Bram
Gast Geplaatst: 16 november 2007 Geplaatst: 16 november 2007 Citaat: Kan uitgaande poort zonder meer 3 ¨afnemers¨ trekken zonder overbelasting? Ja. Trouwens, over overbelasting hoef je je geen zorgen te maken, vrijwel alle apparatuur kan er zelfs gewoon tegen als je de uitgang kortsluit. Afgezien van luidsprekeruitgangen natuurlijk. Als je heel veel apparaten op een enkele uitgang will koppelen, gebruik dan luidspreker uitgangen. Aan elke luidspreker aansluiting monteer je een 2-aderige kabel die je aan het uiteinde afsluit met een vermogensweerstand (50 ohm, 5W bijvoorbeeld). Op deze kabel kun je dan met gemak zo'n 100 inputs aansluiten. Bijkomend voordeel is dat die kabel lange afstanden (denk kilometers) kan overbruggen zonder storing van buitenaf.
verkerkbr Geplaatst: 17 november 2007 Auteur Geplaatst: 17 november 2007 Beste M, bedankt voor je adviezen. Blijkt het toch veel eenvoudiger, dan het zich eerst liet aanzien. Bovendien heeft de betreffende organisatie maar financieele beperkte middelen. De aangegeven oplossingen passen hier dus goed bij. Groet, Bram
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen