Gast Geplaatst: 12 november 2007 Geplaatst: 12 november 2007 Ik heb een humax en een bigsat ontvanger een schotel met 1 lnb. Ik heb vanuit de lnb verbinding gemaakt met de humax die benden staat en vanuit de humax (lnb out) naar de bigsat. Nu ontvangt deze soms wel maar meestal is het signal erg zwak en zie je niks meer. Moet ik nog wat instellen of kan i beter een twin lnb kopen??
WPW Geplaatst: 12 november 2007 Geplaatst: 12 november 2007 Een twin is altijd beter maar zo te horen staat je schotel nog niet goed uitgericht. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast Geplaatst: 12 november 2007 Geplaatst: 12 november 2007 Hij staat wel goed , hij pakt op de humax wel goed alleen de bigsat die heeft heel slecht ontvangst.
WPW Geplaatst: 12 november 2007 Geplaatst: 12 november 2007 En als je de bigsat op de coax van de humax zet? gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
WPW Geplaatst: 12 november 2007 Geplaatst: 12 november 2007 Dan is het simpel, de humax verzwakt het ergus of de kabel tussen de humax en de bigsat is niet in orde. Wat als beide ontvangers aanstaan op hetzelfde kanaal ? gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast Geplaatst: 13 november 2007 Geplaatst: 13 november 2007 Het ligt volgens mij aan de kabel. De kabel is wit van kleur en is een stuk dunner dan de andere kabel. Ik ga een nieuwe kabel kopen en het dan proberen.
Gast Geplaatst: 13 november 2007 Geplaatst: 13 november 2007 Als de Humax aanstaat op een bepaalde satelliet/transponder/band kun je met de doorgeluste Bigsat ALLEEN dezelfde satelliet/transponder/band ontvangen. Dat weet je toch wel? Als de Humax standby staat moet je met de Bigsat alles kunnen ontvangen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen