Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een vraagje voor de server beheerders hier.

Ik heb een Dell 2650 server met 3 schijven van 146 GB in een RAID 5 configuratie. Er is nog ruimte voor 2 schijven en die willen we dus aanschaffen.

Hoe gaat dat in z'n werk? Schijven erbij zetten en dan? Zoekt het BIOS van de RAID controler dat zelf uit?

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

In principe wel mits daar ondersteuning voor is binnen de controller software, in de bios of de config van de controller. Kijk eens in de config of op internet wat je opties zijn.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Ik weet dat er bij booten er een hoop te configureren valt waaronder de RAID controller. Nu even kijken wat er daar allemaal kan is geen optie. Krijg ik boze gebruikers.

Via Dell OpenManage kan ik wel zien dat er een PERC 3/Di Controller 0 (AFA0) in zit. Maar dat zegt me allemaal niets.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Dan zal je dat s'avonds moeten doen of zo, poosje gele ook gedaan met een digitale camera ervoor, alle menu's afgelopen, 30 seconden later server weer online en thuis op men gemak de video bekeken.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen