Ga naar inhoud


<<<Het grote formule 1 topic 2008>>>


Puch

Aanbevolen berichten

Kort door de bocht zijn ze bij McLaren goed in. Met name ene Hamilton.

 

Als je de zin die ik gepost hebt uit het verband wil trekken moet je ook inderdaad alleen die zin lezen en vooral niet de post waarop ik reageer.

 

Nu laat ik het er echt bij want ik ga me niet keer op keer verantwoorden voor dezelfde uitspraak.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 274
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 2 weken later...

Hamilton eerder deze week: "Ik moet berekenend gaan rijden!!!"

 

Maarrrr... de eerste de beste race daarna gaat bij de start het rode licht uit en komt de aap in Hamilton naar boven en probeert ie zich op agressieve wijze terug naar de 1e plaats te rossen. Helaas liet Massa zich eenmalig verleiden tot eenzelfde actie waarbij hij Hamilton een tikje gaf. Het lijkt een deja vu van vorig jaar te gaan worden.

 

En Bourdais mag wel eens bij Specsavers langs voor een nieuw frame met dubbelglas. Komt de pits uit waar aan het eind een blauw licht knippert omdat er een coureur op het rechte stuk aankomt, Massa in dit geval, en vind het nodig om die in de weg te gaan rijden in de eerste bocht en ook nog maar een buts te geven. Afstraffen die k*t fransoos en 25 seconden penalty kado doen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En omdat Kalff en Coronel beide in de achterhoede van ondergeschikte raceklasses rijden hebben ze de waarheid in pacht?

Het zijn gewoon sensatiepraters die de uit hun racebrikken verlopen olie op het vuur gooien. Je weet van tevoren al wat ze gaan zeggen.

 

Kijk goed, en dus objectief, naar de beelden en lees ook berichten op diverse F1 sites (niet alleen die van Formule1 maar ook buitenlandse F1 sites) en trek pas dan conclusies.

 

Wat mij overigens wel behoorlijk stoort is dat men tegenwoordig te veel en te vaak straffen uitdeelt. En met mij vele anderen, zo ook Gerhard Berger. De acties van vandaag zijn dubieus als je naar Coulthards races kijkt dit seizoen. Die rost er iedere race bijna iemand vanaf en gaat iedere keer vrijuit.

In dat opzicht was men vandaag wel consequent dat iedereen die iets uithaalde een straf kreeg, of je hem nou terecht vond of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hamilton maakt nog teveel domme fouten op beslissende momenten.

 

Als je op 3 races van het einde met 7 punten voorsprong zo'n domme manoeuvres doe bij het ingaan van de eerste bocht, wel dan ben je niet nog niet klaar om de titel te dragen.

 

Net hetzelfde voor Massa !!!

 

Kubica wereldkampioen :D :D

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjaak

Dat ze geen Ferrari liefhebber zijn moeten ze zelf weten, maar ze roepen alleen maar dingen om sensatie te zoeken en dat past mijn inziens niet in zo'n programma. Daar moet je objectieve beoordelingen kunnen geven van wat er gebeurt is en zij kiezen duidelijk partij.

 

Er klagen veel mensen over hun manier van "verslag" geven, echter zo gauw de twee iets zeggen wat in het straatje past is alles weer even vergeten... helaas.

 

Zij hebben beiden een hekel aan Massa en dat is duidelijk. Ik zal het maar jaloezie noemen want zelf hebben ze alleen maar van F1 mogen dromen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de actie van Bourdais/Massa bekijkt. Waar moet Bourdais heen? Het is een gevecht om een plaats. Wat moet Bourdais doen? Massa was met deze actie een beetje de weg kwijt. Bourdais kon echt niet verder naar de binnenkant. Sloeg nergens op, de straf is helemaal lachwekkend.

 

De actie Massa/Webber aan de binnenkant van de pitmuur, ja wat zal ik ervan zeggen. Belachelijk, bezopen of is het actie van iemand die, net als Hamilton, TOTAAL niet tegen de druk kan?

 

Kalff/Coronel zijn zeker geen toppers in de f1, dat is waar maar om ze af te doen als complete nitwits gaat toch wel wat ver. In mijn ogen zijn ze objectief, en ter zake kundig. De FIA heeft zijn reputatie weer eer aan gedaan. Ze proberen er alles aan te doen om de spanning er tot het laatste moment er kunstmatig in te houden. Schande!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus omdat het om positie ging hoeft Bourdais zich niet aan de regels te houden bij het uitkomen van de pits? Ik heb ze in het verleden zo vaak "in zien houden" voor de bocht dus waarom kan hij dat dan niet?

 

Waarom is Massa hier de schuldige als Webber de boel knijpt, en nog niet eens in 1 move als ik het me goed herinner. Was er niet iets als een afspraak dat je maar 1 keer van lijn verandert. Verder kan ik me een gevalletje Michael vs Ralf herinneren waar Ralf geknepen werd op vergelijkbare manier als Massa door Webber en toen deugde Michaels rijstijl voor geen meter dus waarom nu Massa iets fout doet en Webber niet is me een raadsel.

 

Zoals ik al heb gezegd zijn ze bij de FIA volledig van het paadje met hun straffen, maar dat onzinnige gelink van de FIA naar Ferrari slaat nergens op. Massa is immers ook gestraft. Als ze bij de FIA zo doorgaan delen ze straks nog straffen uit voor inhalen.

 

Dat Hamilton de druk niet aankan heeft ie deze keer wederom bewezen. Als Heiki niet opgelet had had Hamilton in zijn wilde poging een gat te forceren tussen Kimi en Heiki er Heiki's voorvleugel afgereden. En Kimi keek wel in zijn spiegels om te voorkomen dat Hamilton bij hem binnen kwam rijden, iets wat Lewis bij zijn inhaalactie op Massa ook vergat. Verder hebben naar Kimi's zeggen zowel Lewis als Hamilton hem geraakt in de eerste bocht.

 

Op Spa drukte hij Glock het gras in. Op Monza drukte hij tot twee keer toe iemand grof opzij op hoge snelheid aan het eind van het rechte stuk en ook nog een vergelijkbare actie in een chicane. Super coureurtje hoor... NOT.

 

Ik zeg niet dat Kalf/Coronel nitwits zijn, maar sensatiezoekers die onnodig olie op het vuur gooien. Objectief waren ze ook deze keer zeker niet.

 

Wat kritiek van medecoureurs, die ik wat uitspraken hoger inschat dan K/C, aan het adres van LH:

Jarno Trulli: "Lewis werd door zijn team verteld dat hij het rustig aan moest doen. Voor zover ik kan zien, was de chaos in de eerste bocht volledig onnodig."

Verder vraagt Trulli zich af waarom Lewis een volle ronde de blauwe vlaggen negeerde.

Volgens Kubica is Lewis een (te) agressieve rijder.

Heidfeld vraagt zich af of Lewis na vorig jaar zijn lesje nog niet geleerd lijkt te hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je kan het vertellen zo je wilt, Bourdais vraagt zich af of hij de rode loper moest uitrollen voor Massa. Lees

 

In de eerste bocht verremde zich meerdere, ook Alonso. Het is alleen schrijnend dat ALLE beslissingen in het nadeel van Mclaren uitvallen. Dat is het probleem.

 

Vorig jaar was Alonso hier de gebeten hond, hij kon er niets van, nu is Hamilton weer de kluns. Nee Massa heeft zich vandaag, net als Hamilton, een brevet van onvermogen gegeven. Bourdais kon nergens heen, op de rem trappen 100 meter na de pits, om die rode auto voorbij telaten, lijkt me geen regel.

 

Massa's actie tegen Webber was niet illegaal maar gewoon DOM, waarom zo'n risico nemen? Buitenom was easy met zo'n snelheidsverschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alonso: "Ik zal Massa helpen waar ik kan"

 

Alonso is misschien toch zo slecht nog niet. :D

 

Dat Alonso zulke uitspraken doet zegt mijn inziens genoeg over het beleid bij McLaren. Zoiets zeg je niet als je als "vrienden" uit elkaar bent gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...