Ga naar inhoud


<<<Het grote formule 1 topic 2008>>>


Puch

Aanbevolen berichten

Het was me wel weer een race met veel spectakel.Hamilton deed toch weer wat ie moest doen, en Massa zal weer eens een paar rijlessen moeten nemen.Alles met alles toch waard geweest te kijken.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 274
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Gast hummiesat
Origineel bericht van: Fiene56
... en Massa zal weer eens een paar rijlessen moeten nemen...

Correctie: Coulthard moet verplicht met grotere spiegels rijden en een brilletje aanschaffen. Hij dacht zeker dat het nog Spa '98 was, die ouwe gek?
Link naar reactie
Delen op andere sites

De heren experts in de nabetrachting op alle zenders dachten er toch anders over. MAssa was amper op de helft aan de binnenkant. Je zult toch echt je neus voor moeten hebben, en ze noemden dit: Citaat Premiere: Dit doen beginners op de cartbaan.Gwewoon je tegenstander er uit kegelen. Ieder zijn eigen mening dus.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fiene56
De heren experts in de nabetrachting op alle zenders dachten er toch anders over. MAssa was amper op de helft aan de binnenkant. Je zult toch echt je neus voor moeten hebben, en ze noemden dit: Citaat Premiere: Dit doen beginners op de cartbaan.Gwewoon je tegenstander er uit kegelen. Ieder zijn eigen mening dus.



dAAR HOEF JE GEEN EXPERT VOOR TE WEZEN.Hij zat er nog lang niet naast,die blinde.

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Als Massa er niet naast zat dan zat Villeneuve dat in Jerez '97 bij Schumacher ook niet. Op de diverse herhalingsbeelden was de neus van Massa's Ferrari bijna naast het voorwiel van Coulthards Rooie Stier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ie er reeds met de neus voorbij was geweest had je deze foto's niet gezien en was de neus van massa nog wel heel.

Ben zelf al jaren een fan van Ferrari maar dit kan niet.

l3072467.jpg

1186917348.jpg

 

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Ik zei niet er voorbij, maar gelijk met het voorwiel, al was het dan misschien de achterkant van het voorwiel, da's net ff wat anders wink In ieder geval ver genoeg dat DC hem had kunnen zien.

 

Buiten dat had Coulthard een iets andere hoek en werd gelanceerd omdat hij met zijn achterwiel op Massa's voorwiel terecht kwam.

 

Op de bovenstaande foto's ben je al te laat in het traject om een goed oordeel te vellen. Helaas zijn er geen helicopterbeelden anders kon je helemaal goed zien hoe de vork echt in de steel zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moment dat Coulthard instuurt zat Massa met zijn voorwiel net niet aan het voorwiel van Coulthard.

De eerste maal dat Coulthard hem raakt is op de plaats waar inlaten van de side pots zitten.

Massa zat er dus wel degelijk naast. Misschien een beetje teveel ambitie, maar Coulthard is een blijft slechte verliezer van duels en zal altijd insturen. En dan maar roepen dat de F1 veiliger moet.

 

Tijd voor het ouwemanne huis :D

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou 's ff iets heel anders: Ik hoorde alle commentatoren maar roepen (en lees in de kranten) dat het zo'n geweldige wedstrijd was. Volop spektakel etc. etc. en dat ze hopen dat dit de voorbode is van een fantastisch raceseizoen.

 

Ben ik nou de enige die vindt dat dit niets meer met racen op het hoogste nivo te maken heeft?

 

Racen op het hoogste nivo (F1 dus bij de auto's) zou moeten betekenen dat er volop strijd is aan de kop, maar ook daarachter en dat je moet knokken voor ieder punt. En dus niet dat je nog een WK-punt krijgt voor het uitvallen op 4 ronden van de finish.

 

Het is trouwens überhaupt bedroevend als er maar 8 rijders aan de finish komen waarvan er nog 1 gediskwalificeerd wordt.

 

Volgens mij hebben ze hiervoor al een aparte motorsport categorie: demolition racing.

 

Tjonge wat zijn we ver van het racen afgedwaald als we nu al beginnen te kikken op spektakel door crashes, uitvallers, safety cars en noem maar alles op wat alleen maar een bijproduct is van F1-racen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond het ook maar 3x niks. Het was achteraf niet waard om zo vroeg op te staan.Je kunt nu pas weer zien wat echt racen is. Geen van de coureurs heeft in de vroegere auto's gereden zonder traction control. Het komt nu toch weer iets meer op de coureur zelf aan. Ze zullen het in de loop van het seizoen nog wel leren.

Je hebt dus gelijk, het is niet meer wat het was.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

@ Duwgati

Ik snap wel wat je bedoeld en in zekere zin heb je ook wel gelijk. En dan bedoel ik dat het allemaal sterk wordt overdreven.

 

Niemand zit te wachten op maar 7 auto's die de finish halen en 5 crashes per race.

 

Spektakel is echter weer wat anders, dat is wel wat het publiek wil. Vroegah, en dan bedoel ik in het traction control tijdperk reed men vrij steriel, als in nagenoeg foutloos, hun rondjes. Allemaal even perfect en doordat de voorganger geen fouten maakten gebeurde er vrij weinig want inhalen was niet aan de orde.

 

Maar nu traction control verboden is en de coureur beter zijn best moet doen is er plaats voor foutjes. Te hard de bocht in, te vroeg op het gas enz... Dit soort dingen zouden mogelijkheden moeten bieden op inhaalacties. En geef toe, een auto enigzins driftend de bocht uitkomt is toch leuker als eentje waarvan het lijkt of ie ronde na ronde over rails rijdt.

 

Maar zoals gezegd de commentatoren blazen de boel op en dat is wat naar mijn mening ook bijdraagt aan de afbraak van de sport an sich.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grand Prix van Maleisië

Programma

*****************************************************************

21 maart 2008

03:00-04:30 1e vrije training

07:00-08:30 2e vrije training

22 maart 2008

04:00-05:00 3e vrije training

07:00-08:00 Kwalificatie

23 maart 2008

08:00 Race

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toro Rosso te koop

 

Formule 1-renstal Toro Rosso staat te koop. Eigenaar Dietrich Mateschnitz zou het team graag voor het eind van het seizoen 2009 van de hand willen doen. Dat meldt de site van het Duitse autosportmagazine Motorsport Aktuell.

 

Red Bull

"Het is geen geheim dat we Toro Rosso op de markt gezet hebben", bevestigt de Oostenrijkse miljardair Dietrich Mateschitz, de eigenaar van de firma Red Bull. Mateschitz is eigenaar van twee renstallen, Red Bull en 'kleine broertje' Toro Rosso. Een reglementswijziging zorgt er vanaf 2010 echter voor dat twee teams van eenzelfde eigenaar niet samen mogen rijden. De leden van het Italiaanse team, die zich voorbereiden op de tweede WK-manche van het seizoen van zondag in Maleisië, zeggen dat ze niet op de hoogte zijn.

 

Twee WK-punten

Toro Rosso deed het afgelopen zondag niet slecht in de GP van Australië, de openingsmanche van het F1-seizoen. De Fransman Sébastien Bourdais bezorgde het team meteen twee WK-punten. Vorig seizoen eindigde Toro Rosso zevende in het constructeurskampioenschap.

 

Bron: hln.be

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens AMS is/was Audi in gesprek voor een overname maar hebben besloten nog even te wachten. Ze verwachten ca. 3 jaar nodig te hebben om een concurerende auto te hebben, dus dat zou simpelweg te duur worden. De genoemde verkooptermijn zal dus zeker met het besluit van Audi te maken hebben.

 

Het is geen geheim dat Audi uit de Le Mans racerij wil stappen en het stokje daar wil overdragen aan Porsche. Zoals het er nu voor staat lijkt de kans in ieder geval groot dat we Audi binnen 1 a 2 jaar in de F1 gaan zien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Als Audi in de F1 komt en hun coureurs net zo rijden als in de DTM dan weet je zeker dat er iedere race maximaal 7 coureurs de finish zien. Die raggen alles wat beweegt van de baan. Laat Audi lekker blijven waar ze nu zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...