Ga naar inhoud

<<<Het grote formule 1 topic 2008>>>

Puch

Aanbevolen berichten

• 3 weken later...

• Reacties 274
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Op zich terecht dat hij een straf heeft gekregen. Hij koos bij die mislukte inhaalactie bewust om de chicane te snijden in plaats van een tikje harder te remmen en de chicane te nemen. Hierdoor had hij toch voordeel ondanks dat hij Kimi weer even voor liet gaan. Zie beeldmateriaal. En het is een 25 seconden straf geworden omdat een drive through penalty niet meer mogelijk was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin steeds meer te denken dat de FIA een corrupt verlengstuk van Ferrari is.

Ik begin een merkwaardig gevoel te krijgen bij veel beslissingen die de FIA of anderen in hun naam nemen.

Ik weet niet hoe jullie er over denken, maar ik heb er langzaam genoeg van!

Ik kom op een moment dat ik afhaak. Ik wil gewoon spannende races zien en niet uren, dagen of weken na een 'raceincident'moeten lezen dat de uislag weer anders is.

Wat is er gebeurt met bijvoorbeeld al die 'botsinkjes' die Coulthard dit seizoen al heeft gehad. Daar zaten veel grotere overtredingen bij m.i.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Op zich terecht dat hij een straf heeft gekregen. Hij koos bij die mislukte inhaalactie bewust om de chicane te snijden in plaats van een tikje harder te remmen en de chicane te nemen. Hierdoor had hij toch voordeel ondanks dat hij Kimi weer even voor liet gaan. Zie beeldmateriaal. En het is een 25 seconden straf geworden omdat een drive through penalty niet meer mogelijk was.

Je kiest geen mislukte inhaalactie?!!?
Daar waar je naast iemand zit en het asfalt ophoudt heet naast de baan. Als je ernaast komt kies je de best oplossing: ontwijken en begin je opnieuw.
De regel is dat je de positie teruggeeft en dat heeft hij gedaan. Hij was volledig achter Fiakonen, ander zou hij niet achter hem langs zijn kunnen gaan. Daarna mag je weer gewoon inhalen. Er is geen regel die zegt dat je 10 sec of 3 bochten moet wachten ofzo!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je leest niet goed, of je snapt het niet dus nogmaals:

Hij koos bewust om de chicane te snijden in plaats van een tikje harder te remmen en achter Kimi aan de chicane te nemen zoals het hoord en wat hem meer tijd had gekost. Het was dus een weloverwogen actie om het op deze manier te doen en daar moet hij dus ook de consequenties van aanvaarden. Dat hij Kimi daarna voorbij liet deed hij wel goed, maar daar heeft hij minder tijd mee verloren dan wanneer hij de chicane dus goed had genomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nooit echt voor Ferrari geweest maar dat kwam voornamelijk door Schumacher want bij hem werd bijna altijd de hand boven z'n hoofd gehouden als hij wat gedaan had. Toen ik dit vanmiddag zag had ik gelijk mijn twijfels, dus ik sluit me bij Hummiesat aan. Door die chicane te nemen had Hamilton een grotere snelheid, o.k. hij liet wel een fractie van een seconde even zijn gas los, om Raikonen voorbij te laten, maar daardoor zat hij gelijk in z'n slipstream en kom hem zo makkelijker paseren.

Salu2, D.Quijote

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

Link naar reactie
Delen op andere sites

vind het weer erg zwak van de FIA

vond dat hamilton gewoon had moeten winnen er is niet ergs gebeurt..

volgens mij alles volgens de regels

AZbox ME 0,4 Tb en Dreambox 500HD met 1,5Tb + netwerk schijven

Popcorn Hour A-110 met 1 Tb Eminent 7071 met 500GB

Dreambox 500HD met 1,5Tb aan netwerk schijven

PS3- nick name JOSSIE-NL

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij,Ferrari en ook de FIA i.i.g. niet!

Als on wetene zou je zeggen, ja hij kan niet anders dan "even" binnen door.

Als een beetje ervarene, weet je waarom hij binnendoor ging.

zie daar een logische verklaring voor de straf.

als fan jammer maar het is nu eenmaal zo.

zilver heeft een aparte opvatting van inhalen ook ham. maatje kreeg al een straf wegen het veroorzaken van een aanrijding.

komt er aan gaat op een ander spoor en denk dan dat hij voor mag/gelaten wordt.

Niet iedereen is bang voor Mc.Laren en stuurt even opzij voor ze.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de geest van de wedstrijd, om het zo maar eens te zeggen, heeft het laten winnen van massa (door de FIA) niks met de eigenlijke race te maken. Hamilton heeft Massa fair and square verslagen in de training en in de wedstrijd. Dat voordeel van t.o.v. raikonen is bull... want Raikonen heeft zichzelf geelimineerd!

Raikonen deed overigens een soortgelijke actie een paar bochten later door wijd te gaan en door te trappen. Hij kwam daardoor heel dicht achter Hamilton terecht, en wie klaagt daarover?

McLaren is overigen in beroep gegaan. BRON: F1racing.nl

Ijdele hoop? Fingers crossed zullen we maar zeggen, ,aar wederom wordt er in de F1 aan de tafel beslist en dat vind ik nog steeds een heeeeel slechte zaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak(k)

Je vergeet nog dat de ECU van alle auto's ook bij een McLaren dochter vandaan komt.

Cato

je mag een andere mening hebben, maar LH won mede door het afsnijden, ofwel verkorten, van het circuit. Kimi reed juist meer meters, net als vele anderen die ruimer door La Source gingen. Verder elimineerde Kimi zich in een moment van frustratie om bij LH weg te komen, gevoed door de frustrerende actie van LH in de busstop chicane. Probeer objectief naar het filmpje te kijken en trek pas dan je conclusie. Link staat in 1 vsn mijn vorige berichten.

Wammeswaggel, leg eens uit waarom Ferrari geen Safety Car zou kunnen leveren? Dat de Medical Car een Veense Volkswagen is kan ik nog wel inkomen in verband met de gewenste ruimte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen