Ga naar inhoud


Wat kunnen mensen toch onbeschoft zijn.


Gast

Aanbevolen berichten

Mijn dochter en mijn vrouw moesten even wat inkopen. Gaan met mijn auto weg en dochter achter het stuur. Die heeft net d´r rijbewijs en vind het leuk om te rijden.

Bij de supermarkt geparkeerd en mijn vrouw loopt naar binnen om wat te halen en mijn dochter wacht in de auto, zit naar een CD te luisteren.

Rijdt er ineens een andere auto met een vrouw achter het stuur achteruit uit de tegenoverliggende parkeerplaats met een rotgang weg, zonder licht (het was al donker) en kleunt met een moordgang tegen mijn wagen aan.

Mijn dochter schrikt zich rot en dacht eerst dat ze van achteren aangereden werd zo´n klap was het. Het mens rijdt achtervolgens gewoon vooruit weg van de aanrijding. Mijn dochter springt de wagen uit en rent achter de wagen van dat mens aan. Tikt op de acherkant van die wagen om dat mens te stoppen. Andere mensen die het hebben zien gebeuren gaan er ook achteraan.

Het mens stopt eindelijk en draait het raampje open en beweerd dat ze niks bemerkt heeft. Alles niet zo´n ramp volgens haar en een krasje is niet zo erg..!!!

Wat... een krasje? De hele voor-bumber is aan gort.

 

Ze geeft een visitekaartje en rijdt doodleuk weg, weer zonder licht. Ze nam niet eens de moeite om de auto uit te komen, excuses aan te bieden en de schaderegeling te bespreken.

Het nummer is opgeschreven. Andere getuigen weten wie dat mens is..dus alles komt wel goed.

Maar ik ga vanmiddag naar de politie en dat mens krijgt van mij een aangifte: doorrijden na een ongeluk. Daar maakt de politie hier geen grappen over.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Fred die dochter van jou en een rijvaardigheid s bewijs is geen goede combinatie

zo snel na elkaar je mobiel defect is niet leuk ook

ze zal behoorlijk geschrokken zijn

maar ik lees je neemt de juiste beslissing

sterkte ook voor je dochter

Groeten Fred.

 

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Reken met 1 tot 3 maanden rijbewijs inleveren, 5 tot 7 punten in Flensburg en een boete.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach nee man,

 

niks dagvaardigen enz.

 

die vrouw wordt aangesproken door politie, legt haar kant van het verhaal uit en verteld erbij dat ze de schade zal vergoeden `zoals afgesproken`.

 

politie accepteerd dit, scheelt heel wat papier werk.

 

einde verhaal.

 

 

daarbij, op basis van enkel getuigenverklaringen zal de politie echt niet dit aanmerken als misdrijf..

dat zou namelijk wel erg makkelijk zijn om iemand in de problemen te brengen..

 

belangrijkste is dat de schade betaald wordt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In nederland is dit misschien de gang van zaken, in Duitsland dus niet.

Fahrerflucht, waar je hierover praat, § 142 Stgb is een zwaar vergrijp in duitsland.

 

Misschien herinner je Rudi Carell nog, die ook zoiets in een parkeergarage in Keulen veroorzaakte.

 

Hij wilde ook niet wachten op de politie, omdat hij vond, dat hij bekend genoeg was. Dat vond de Staatsanwaltschaft dus niet.

 

Het je niet houden aan de regels heeft hier gevolgen.

Rood stoplichtje meepikken is bijvoorbeeld 1 maand lopen.

 

In mijn direkte omgeving had een collega van mij een kleine schade veroorzaakt, en een briefje met z'n gegevens achter de ruitenwisser gelaten.

Ook dat volstond niet, hij had moeten wachten en heeft toen 3 maanden moeten fietsen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige mensen zijn helaas zo. Ik vraag mij dan altijd af of het altijd zo geweest is of dit een verschijnsel is dat steeds erger wordt.

 

Greets.

 

 

PS Het is duidelijk een vluchtmisdrijf, want nu kan niet meer vastgesteld worden of die dame op het ogenblik van het ongeval al dan niet geïntoxiceerd was door alcohol of gelijkaardige stoffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ach nee man,

niks dagvaardigen enz.

die vrouw wordt aangesproken door politie, legt haar kant van het verhaal uit en verteld erbij dat ze de schade zal vergoeden `zoals afgesproken`.

politie accepteerd dit, scheelt heel wat papier werk.

einde verhaal.


daarbij, op basis van enkel getuigenverklaringen zal de politie echt niet dit aanmerken als misdrijf..
dat zou namelijk wel erg makkelijk zijn om iemand in de problemen te brengen..

belangrijkste is dat de schade betaald wordt.


Bij mij is iets soortgelijks gebeurt:

Het busje van mijn werk stond achter geparkeerd van het pand waar ik woonde.
S'ochtends wakker geworden, kom bij het busje, blikschade schuinachter.
Een briefje tussen de ruitenwisser.. maar niet van degene die de schade had veroorzaakt maar van een oplettende buurman die het heeft zien gebeuren.
Direkt met hem gebeld en heeft het kenteken en voertuig genoteerd.
Deze man knalt met uitparkeren tegen het busje, stapt uit bekijkt eerst zijn eigen schade en rijd vervolgens hard weg.
Hiermee aangifte gedaan bij de politie, de man heeft direkt een oproep gekregen om zich te melden op bureau en heeft zich uiteindelijk moeten verantwoorden bij de rechter.
De verzekering heeft alsnog uitgekeerd en de man heeft enkele honderden euro's boete gekregen met een fikse berisping aangezien het niet iemand met verleden was.
Nee reken maar dat ze dit serieus nemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niets gemerkt van de aanrijding en blijft wegrijden zonder te merken dat de verlichting uit staat.

 

oei dat riekt naar een aanhanger van Bachus, geen wonder dat ze zo snel mogelijk weer is weggereden.

De Duitse justitie is dan net even een flink stuk harder in optreden dan de onze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Fred die dochter van jou en een rijvaardigheid s bewijs is geen goede combinatie
zo snel na elkaar je mobiel defect is niet leuk ook
ze zal behoorlijk geschrokken zijn
maar ik lees je neemt de juiste beslissing
sterkte ook voor je dochter


In Duitsland is dat een misdaad en wordt je daar snoeihard voor opgepakt en ben je het rijvaardigheidsbewijs wel minimaal een maand kwijt.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Is een twijfelaar.
Ze heeft immers haar gegevens bekend gemaakt.


Is volgens mij in Duitsland niet het geval. Als je tegen een paal aanrijdt om 3 uur in de ochtend en plakt een briefje met je adres op die paal en gaat er vandoor ben je ook strafbaar. Tenminste, zo heb ik begrepen.

Het visitkaartje is geen wettelijke identificatie en dus is het doorijden na aanrijding en dit is een misdrijf.

JJK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Fred die dochter van jou en een rijvaardigheid s bewijs is geen goede combinatie
zo snel na elkaar je mobiel defect is niet leuk ook
ze zal behoorlijk geschrokken zijn
maar ik lees je neemt de juiste beslissing
sterkte ook voor je dochter


In Duitsland is dat een misdaad en wordt je daar snoeihard voor opgepakt en ben je het rijvaardigheidsbewijs wel minimaal een maand kwijt.

Ron


Ron dit is de tweede keer dat Fred zijn dochter achter het stuur zit en de auto een defect oploopt
daar komt mijn opmerking vandaan
nu is ze ook nog behoorlijk geschrokken
en ik weet heel goed hoe het in duitsland werkt ik heb er een paar jaar gewoond

Groeten Fred.

 

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Code:
Artikel 71. Het is degene die bij een verkeersongeval is betrokken of door wiens gedraging een verkeersongeval is veroorzaakt, verboden de plaats van het ongeval te verlaten indien:a. bij dat ongeval, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander is gedood dan wel letsel of schade aan een ander is toegebracht;b. daardoor, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander aan wie bij dat ongeval letsel is toegebracht, in hulpeloze toestand wordt achtergelaten.2. Het eerste lid, aanhef en onderdeel a, is niet van toepassing op degene die op de plaats van het ongeval behoorlijk de gelegenheid heeft geboden tot vaststelling van zijn identiteit en, voor zover hij een motorrijtuig bestuurde, tevens van de identiteit van dat motorrijtuig.


Met andere woorden, haar identiteit heeft ze kenbaar gemaakt, maar de identiteit van het motorrijtuig niet. Nat gaat ze wel hiervoor denk ik.

Hoe dan ook, het is niet meer als normaal vind ik om samen een schadeformulier in te vullen...

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...