Ga naar inhoud


Spaanse APK keuring


D.Quijote

Aanbevolen berichten

Over het nut van de wel of niet APK gaat dit draadje ook niet. Ik persoonlijk vind het heel erg goed dat er een APK / ITV / TUV etc.. in het leven is geroepen. Denk dat daardoor toch een hoop ellenden wordt voorkomen.

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lastig is het wel, elk jaar naar de APK.

Aan de andere kant; het is ook wel geruststellend als alles in orde is bevonden. Raar is het grote prijsverschil tussen de ene keurmeester en de andere.

De keurmeester zou ook geen belang moeten hebben bij

goed-/afkeuren.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger had je het programma KiesKeurig met als vast onderdeel wrak van de week.

Daarin werd op ludieke wijze een van de weg gehaald wrak tot pakketje omgevormd.

Dankzij de APK kon dit onderdeel vervallen want in die periode zijn er ontzettend veel auto's van de weg gehaald.

Vroeger zag je nog veel auto's rijden die hersteld waren met papier machee en wat staalplamuur.

De kans dat je bij een garage een levensgevaarlijke auto kocht was dan ook heel erg groot.

 

Dankzij de APK heb je dat niet of nauwelijks meer, als is het wel balen als je karretje net niet door de keuring komt.

Mijn keuring ging dit jaar wel heel erg makkelijk.

Ik kom binnen en de keurmeester begint te roepen dat de voorbanden niet meer voldoen.

Ik zeg zet er maar nieuwe op, waarna hij wegloopt en komt melden dat de auto verder goedgekeurt is.

Hij had verder helemaal niet gekeken, gelukkig voor hem kwam er geen steekproef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik het nadeel van de Nederlandse APK vind, is dat ze een auto afkeuren om dat een ruitenwisserblad een scheurtje vertoont, of dat er een barst in het plastic van een achterlicht zit. Of dat de soms de ongelukken veroorzaakt.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een scheurtje in een ruitenwisserblad veroorzaakt vegen. Dat kan het zicht belemmeren. Toch?

Een barst in het plastic van een achterlicht laat vocht door en kan in de verlichting een sluiting veroorzaken. Zie ik dat fout? (Ik laat altijd ruimte voor de mening van een ander.)

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...