Ga naar inhoud


Setup voor Satelliet op MCE computer


Gast GIRI

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

 

Ik ben al een tijd aan het kijken op internet, voor een mogelijkheid om satelliet tv op de computer te kunnen ontvangen.

Nu zijn er veel mogelijkheden met hun eigen voor en na delen.

 

Ik heb een windows media center op mijn computer en wil daar gebruik van gaan maken. De sat kaart moet dus MCE compatible zijn.

Ook heb ik een media center extender waar ik volledig gebruik van wil kunnen maken.

Het hoeft niet perse een dual decoder te zijn maar welke decoder zou geschikt zijn?

 

Dit zijn een beetje de eisen waar het systeem aan moet voldoen.

 

verder heb ik nog een paar vragen:

 

Ik heb een mastera IV, kan ik deze met een of ander progje gebruiken als smartcard reader. (zodat ik geen CI slot hoef te hebben op de sat kaart)

Kan ik dan eventueel ook ander kaarten (zoals goldcard of funcard) via de mastera lezen?

Kan ik softwarematig een CAM module simuleren?

 

Al met al wat is de juiste hardware. Heb ik een kaart met CI slot nodig (en dus een CAM) of kan dat ook met de mastera. En welke kaart is dan geschikt voor MCE met al zijn functionaliteiten.

 

Alvast bedankt voor jullie eventuele reacties!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Google maar ff op floppydtv, werkt met zowel MCE 2005 als met Vista mediacenter.
Mooi product is dat. Werkend getest met CanalDigitaal, volgens de website.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als eerst bedankt voor jullie antwoord!

 

Het lijkt me inderdaad een mooi product!!

Nu zie ik dat deze kaart er in 2 varianten is. De S en de S2 versie. Nu kun je volgens mij met de S2 versie ooh HD kanalen Full HD bekijken. Kun je met deze s2 versie ook nog gewone kanalen bekijken?

 

Bij deze kaart moet ik dus nog wel een extra CAM module kopen. Weet iemand misschien of ik met een mastera IV een CAM module kan simuleren zodat ik daar mijn kaartje in kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik raad je aan een Alphacrypt kaart te kopen. Alleen met deze zul je het signaal van de kabelbedrijven kunnen decoderen. Helaas zijn deze wel erg duur, vooral als je een dual tuner opstelling wilt hebben. Dan zul je 2x een FloppyDtv (160 euro) moeten hebben en twee keer een alphacrypt (120 euro). Dat komt neer op zo'n 550 euro totaal. Let op, om te besparen moet geen Alphacrypt light kopen. Dat gaat niet werken namelijk.

 

Zie deze link voor veel info over mensen met soortgelijke oplossingen, lees ook deel1 van dat topic.

 

link

 

De tendens is wel dat je absoluut van hobbien moet houden. Vooral dual tuner setups moeten nogal voor moeilijkheden zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...