Ga naar inhoud


is het waar ? gratis bellen naar Europese landen ?


sattos

Aanbevolen berichten


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Ik gebruik Voipbuster en bel inderdaad na de meeste landen gratis ook trouwens buiten Europa. Duitsland kost 1 cent per minuut maar dat is een van de weinige. Ik bel altijd via mijn pc, maar je kan ook je eigen telefoon gebruiken. Je moet dan via je pc je eigen telefoon nummer invoeren en het nummer wat je wilt bellen, dan klik je op verbinding. Je eigen telefoon gaat dan over, die neem je op en dan wordt het nummer gebeld die je wilt spreken. Alleen kost het terugbellen naar je eigen telefoon 5 cent, ook als men aan de andere kant niet thuis is of in gesprek is. En je moet natuurlijk een beltegoed overmaken.

 

Salu2, D. Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak gebruik van voipbusterpro en voipcheap beide zusjes van voipbuster.

Maak voor het bellen gebruik van een zogenaamde voipadapter (Sipura 3000).

Deze adapter zit zowel aan me internet aansluiting als mijn telefoonaansluiting en ik bel gewoon met een normaal draadloos toestel

Inkomende gesprekken komen binnen vaste aansluiting, uitbellen doe ik via één van mijn voip providers.

Voordeel van een adpater, je computer hoeft niet aan te staan, kan een normaal toestel gebruiken.

Wij belllen dagenlijks naar Brazilie, dit kost is via voipbusterpro 3,9 cent PER GESPREK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sipura is overgenomen door linksys.

De SPA 3000 is inmiddels bijna niet meer te krijgen maar zijn opvolger de Linksys SPA3102 is net zo goed, heeft een extra functionaliteit is naast voipadapter ook nog eens een router. Te koop bij een internetshop voor onder de 60 euro.

Wat voipproviders betreft kies er één, of eventeel meerdere uit de lijst van de firma betamax kijk op http://backsla.sh/betamax voor de tarieven.

 

Als je een SPA3102 of SPA3000 wilt aanschaffen verdiep je dan ook in de dailplan. Hiermee bepaal je de routering van je gesprekken over de diverse voipproviders. Zowel bij de SPA3000 als de SPA3102 kan je via het dailplan 1 PSTN provider en 5 voipproviders bellen.

Zoek eens in het voipforum alhier naar mijn naam, heb in het verleden diverse dailplans beschreven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een modem/router gecombineerd met een losse voip adapter of een modem/ router met interne voip adapter heb je nodig om met een gewone telefoon via voip te kunnen bellen of gebeld worden. Er zijn ook nog telefoons met een ingebouwde voip adapter welke je rechtstreeks op een vrije poort van een router kunt aansluiten. Siemens bijvoorbeeld heeft dit soort toestellen in haar programma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal je basisstation van je DECT naast een telefoonaansluiting ook een netwerk aansluiting moeten hebben.

Als je een merk en type nummer hebt zijn de specificaties op vast wel op internet te vinden.

Merk en type kan je hier gerust noemen

 

Het is ook mogenlijk dat je ADSL modem/router een voip optie heeft, welk merk en type heb je? Mocht je router deze functie niet hebben dan is het wellicht mogenlijk dmv een contracts verlenging gratis een nieuwe modem/router met voip te krijgen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...