Ga naar inhoud


[TF7700/10HD PVR] Laatste Nieuws Deel 2 : De ervaringen


Melle

Aanbevolen berichten

Citaat:
Je spreekt jezelf nu een beetje tegen, als digitaal dan echt 100% zou zijn is foutcorrectie ook niet nodig

 

Digitale apparatuur (incl. computers) zit vol met foutcorrectie circuits. Als er eens een bitje omvalt dan kan het oorspronkelijke signaal weer gereproduceerd worden, waarmee de 100% betrouwbaarheid weer hersteld wordt. Stel je voor dat je een programma ophaalt van de andere kant van de wereld. Dan denk je toch niet dat daar bitjes in missen? Dat zou een grap zijn.... Hoeveel foutcorrectie circuits zou dat bestand onderweg doorlopen zijn?

 

 

Citaat:
Bij elektronica heb je in de praktijk altijd nog de "overgang" van "1" naar "0", die is altijd vertraagd, hoe klein ook. Net als de overgang van "0" naar "1", een ideale "flip flop" bestaat nl niet.

 

En wat maakt dat uit? Het gaat om de inhoud van het signaal. Als ik de teletext tijd van Nederland 1 vergelijk met de tijd van een NTP provider, dan constateer ik een verschil van 5 seconden. Toch weet ik vrijwel zeker dat de teletext computers ook via NTP hun tijd krijgen. Al die digitale circuits tussen Hilversum en mijn TV houden dus het signaal 5 seconden op. Verandert daarmee de kwaliteit van het signaal? Heeft de journaal lezer plotseling een groen gezicht? Nee, die kwaliteit veranderd niet. Het signaal blijft 100% bij wijze van spreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 327
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Misschien dat het aan mij ligt maar gaat de discussie in de laatste 10 á 15 berichten niet een beetje aan de doelstelling van deze thread voorbij, namelijk de ervaringen uitwisselen m.b.t. de TF7700/7710.

Op zich zijn deze discussies wel prima maar dan in een ander daarvoor bedoeld forum.

De veelvuldig voorkomende vaak niet direct ter zaken doende berichten / discussies maken de leesbaarheid en het zoeken van bepaalde onderwerpen niet bepaald eenvoudiger op.

Je moet je vaak door irrelevante gegevens door worstelen waar je op dat moment echt niet op staat te wachten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toen.... deed de 7010 ontvanger niets meer behalve het Main Menu tonen.

 

Ik kan de ontvanger uit zetten, stroom eraf halen voor een paar minuten. Als ik de ontvanger aanzet kom ik in het Main Menu, alle functies werken. Maar het hoofmenu uitgaan lukt dus godverdomme niet. Ook factory reset helpt niet.

 

Ik baal dus enorm van dit dure apparaat wat voor geen meter werkt!

VU+ Ultimo 4K

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik hoop het wel, ik baal alleen dat ik alles er weer opnieuw kan inzetten.

Ik weet niet hoe je de kanalenlijst kan kwijtraken zonder de satellieten of transponders te wissen.
Probeer eens het volgende, druk op OK en als je dan de lege TV zenderlijst ziet druk dan in de Help functie op de blauwe toets. Hier zie je een aantal opties waarbij de 1e optie de mogelijkheid biedt om de TV zenders van een van de verschillende satellieten te bekijken. Als de optie op Alle satellieten staat ben je inderdaad de TV zenderlijst kwijt. Staat die op een enkele satelliet kies dan Alle satellieten en probeer het opnieuw.
Succes ermee.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan de kanalenlijst ook simpel leeg maken door een factory reset (fabrieksinstellingen) uit te voeren. En inderdaad, als de kanalenlijst leeg is dan kan je alleen het menu gebruiken. Dan eerst weer de kanalen inlezen en dan werkt alles weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maandag 3 december heb ik de Topfield 7700 HD pvr in huis gehaald en er meteen een Western Digital harddisc in gezet.

Ook meteen nieuwe firmware via OTA binnen gehaald.

Mijn eerste indruk: WOW!!!!!

BBC-HD, ongelooflijk mooi beeld op mijn Sony KDL40W2000.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
BBC-HD, ongelooflijk mooi beeld op mijn Sony KDL40W2000.

Hoi Arnold,
Ik heb gisteren ook naar BBC HD gezocht maar niet kunnen vinden.
Is deze zender FTA en zit deze wel op Astra 19,5 of 23,5?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Astra2 natuurlijk...

Astra2 is 28,2 (geloof ik) en daar heb ik nog geen ontvangstmogelijkheden.
Zoals al eerder gevragd : is BBC HD FTA?
zijn er op 28,2 nog meer interessante zenders (te verwachten) die de moeite waard zijn om ook deze satelliet aan de Astra 1 en 3 toe te voegen?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Astra2 natuurlijk...

Astra2 is 28,2 (geloof ik) en daar heb ik nog geen ontvangstmogelijkheden.
Zoals al eerder gevragd : is BBC HD FTA?
zijn er op 28,2 nog meer interessante zenders (te verwachten) die de moeite waard zijn om ook deze satelliet aan de Astra 1 en 3 toe te voegen?


Absoluut de moeite waard Jürgen,

Vrij te ontvangen zijn b.v. BBC 1, 2, 3 en 4. Ook de kinderkanalen CBeebies en CBBC. BBC News 24. BBC Parliament en BBC HD!!! Verder ook van de commerciële zijde ITV1, 2, 3 en 4. Diverse filmkanalen (met wel wat oudere films). En nog veel meer. Ook wel erg veel van die verkoop kanalen. Afijn, ik zou zeggen: kijk eens bij
LyngSat of bij King of Sat .

Groeten, Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...