Ga naar inhoud


[Strong 8000] Voeding STRONG SRT8000 ?


Gast

Aanbevolen berichten

Heeft er iemand het schema van de voeding van de STRONG SRT 8000. Deze is dood, en krijg ze met stokken aan de praat.

Graag info, op voorhand bedankt.<p>Jemp<p>Satbimbo@pandora.be

Link naar reactie
Delen op andere sites


Alles reeds nagemeten behalve Sops Trafo

Oorzaak bliksem, reeds P3N60, zener, opto reeds vervangen, TL431C, PWM regelaar, etc...

NOg geen vooruitgang.

Zit een beetje vast. Heb nochtans reeds heel voedingen gerepareerd. Dus misschien wordt deze wel gecontroleerd vanuit de ontvanger.

Dit zou ik dus kunnen zien op schema.

Anders spanning op connector is ook interessant.

Jemp

Thanks in advance

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer de kabel NIET op het mainboard is aangesloten gaat de voeding tikken!

(dus controle mainboard standby?)<p>Als de voeding wel inschakeld (klein tikje) maar ontvanger blijft dood kan dit ook wel eens veroorzaakt worden dooe een defect X-talletje op de frontprint, 32,768kHz. Deze gaat extreem vaak defect.<p>Meet ook de dioden aan de secundaire kant, deze willen wel eens in sluiting staan (hier staat geen laag-ohmige belasting over!)<p>Trafo gaat bijna nooit defect, dus kun je vrijwel direkt overslaan...<p>Controleer ook de weerstandjes....<p>Komt er spanning op de 400V elco?<p>Komt er spanning aan bij de P... switch?<p>

Suc6...

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks for info.<p>Kan natuurlijk ook fout op moederbord zitten, dus is interessant om weten welke signaal er moet komen en op welke pin van moederbord.<p>Voeding tikt inderdaad, zonder kabel aangesloten.

Dus nog fout op moederbord.

Welke is de pint op connector voor moederbord sturing ?

Volg je nu mijn vraag om schema ?<p>Met dank

Jemp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm. Ik begrijp je...<p>Hopelijk is je voeding nu dus heel!<p>Schema van een voeding is moeilijk, van het mainboard nog moeilijker!<p>Misschien staat er nog wat in sluiting, zoals LNB-voeding (Dit is volgens mij een vaag gevormd IC wat recht achter de tuner zit.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit vaker gezien !

Het ligt aan de xtal in het front.

Als de voeding aanstaat en is aangesloten komt er dan niet gewoon toch spanning op de connector die zit aangesloten op de ontvanger print ?

Tikken als hij niet is aangesloten is normaal denk ik want dan wordt hij niet belast.

Als dit xtal stuk is lijkt de ontvanger volledig dood..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar de voeding werkt wel.<p>Bij de startup wordt een reset gestuurd van de chip op het frontprintje naar de microcontroller. Wanneer deze niet aankomt (door defect x-tal) werkt niets...<p>Je moet wel gewoon de spanningen uit de voeding meten.<p>Volgens mij is het niet het probleem van 'geen belasting' want dan blaast de voeding zich meestal op. Wel schakelt de voeding in een energie-vriendelijke modus bij standby.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De importeur van Strong heeft mij onlangs verbaasd:<p>Ik probeerde mijn Strong SRT 8000 van nieuwe software te voorzien, en rara ... het lukte me niet. In plaats van de beoogde verbetering had ik mijn box gekilld (met mijn niet electronische achtergrond leek hij gewoon morsdood). Honderden pogingen gedaan om hem weer tot leven te wekken, vaak op advies van talloze collega's op dit board, waarvoor eindeloze dank, maar nog steeds bleef mijn SRT een absolute black box.<p>Uiteindelijk (en ik had die dag zo lang mogelijk uitgesteld) belde ik de importeur van Strong (Strong Nederland in Nieuwegein). Zij verbaasden mij met de volgende deal:

= Ik kon het apparaat opsturen, op mijn kosten.

= Strong repareert het apparaat.

= Strong stuurt het apparaat terug, op hun kosten.

= Afhankelijk van de situatie kost de reparatie ergens tussen de 0 en 100 gulden.<p>Ik stuurde dat ding op en kreeg hem een paar weken geleden terug (op mijn Nederlandse adres, terwijl ik in Duitsland woon).

Vandaag heb ik hem in Duitsland weer aangesloten en was dubbel verrast:

= Ik heb een splinternieuwe SRT 8000 gekregen.

= En dat gratis (dit woord streelt mijn Nederlandse hart nog altijd)<p>Mogelijk is dit ook voor Jemp een oplossing.<p>m vr gr

abc

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ben heel wat verder boys !

Voeding hersteld, toestel werkt bijna volledig, maar 1 chip defect, nl de LNB stuurIC, diegene die 14/18V/22 Khz geeft. Via externe spanningskes en 22kHz signalen heb ik reeds beeld, enkel op FTA's, dus zal het wel verder aan de smartcardliggen niewaar.

Iemand die moest weten waar die chip is te krijgen ! Graag info

Het betreft een LNBP11SP van STMicro !

Schema voeding zelf opgetekend !

BTW moet dus niet gekoppeld zijn aan basisprint.

Voeding werkt volledig alleen, en wordt niet bestuurd vanuit MB.

Fout was een defecte TDA4605, HI HI, en hier lang achter gezocht.

Groeten en tot repairs.

Der Grosse Jemp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...