Ga naar inhoud


CDS en HDTV, wat is er nu waar en niet waar?


Apple740

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Jürgen
Ik zag op de site van CD dat m.i.v. april aanstaande HD TV wordt uitgezonden met o.a. Discovery HD en National Geografic HD.
Er ontbreekt alleen informatie op welke satelliet deze zenders worden aangeboden, Astra 1, 2 of 3.
Weet hier iemand meer van?

23,5 oost.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 335
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Soundwork

Ze gaan inderdaad op de Astra 3 op 23.5 graden oost uitgezonden worden. Kan er iemand bevestigen of CDS komende zomer nu wel of niet het NOS HD-kanaal gaat uitzenden. Hier hoor je namelijk helemaal niets meer over. Of blijven de satkijkers verstoken van deze zender en kunnen alleen de digitale kabelkijkers deze zender bekijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Soundwork
Ze gaan inderdaad op de Astra 3 op 23.5 graden oost uitgezonden worden. Kan er iemand bevestigen of CDS komende zomer nu wel of niet het NOS HD-kanaal gaat uitzenden. Hier hoor je namelijk helemaal niets meer over. Of blijven de satkijkers verstoken van deze zender en kunnen alleen de digitale kabelkijkers deze zender bekijken?


Ik heb trouwens ook nog weinig info hierover kunnen vinden gemeld door de NOS zelf. Of ik moet niet goed gezocht hebben.

Zoals met welke kabelbedrijven ze overeenstemming hebben bijvoorbeeld. En ze zullen waarschijnlijk ook wel een idee hebben wat voor programma's er naast het voetbal in HD zullen worden uitgezonden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999
Origineel bericht van: E Pouls
En ze zullen waarschijnlijk ook wel een idee hebben wat voor programma's er naast het voetbal in HD zullen worden uitgezonden.

Volgens mij alleen EK voetbal en de Olympische spelen en dan verder een hele tijd niks.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Soundwork
Ze gaan inderdaad op de Astra 3 op 23.5 graden oost uitgezonden worden. Kan er iemand bevestigen of CDS komende zomer nu wel of niet het NOS HD-kanaal gaat uitzenden. Hier hoor je namelijk helemaal niets meer over.


In de nieuwste uitgave van het 14-daagse tijdschrift wat ik gisteren kreeg, staat dat ze nog in onderhandeling zijn.

Groet, Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: Jürgen
Ik zag op de site van CD dat m.i.v. april aanstaande HD TV wordt uitgezonden met o.a. Discovery HD en National Geografic HD.
Er ontbreekt alleen informatie op welke satelliet deze zenders worden aangeboden, Astra 1, 2 of 3.
Weet hier iemand meer van?

23,5 oost.


Volgens Canal Digitaal worden de nieuwe HD zenders voorlopig op Astra 1 uitgezonden (zie kopie onderstaande mailwisseling).
Ik zal nog wel een aanvullende vraag aan CD stellen wat 'voorlopig' betekent want wellicht wordt binnenkort toch wel voor en andere satelliet gekozen.

Geachte heer J LENZING,

In antwoord op uw e-mail kunnen wij u melden, voorlopig wordt er hoofdzakelijk via asta 1 uitgezonden uitgezonderd een aantal zenders die vrij te ontvangen zijn

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ook terecht op onze website
Met vriendelijke groet,

Klantenservice CanalDigitaal

_______________________________________________________________________________

ONDERSTAANDE EMAIL HEBBEN WIJ VAN U ONTVANGEN:

Mail ID: 23318
Onderwerp: Vraag over zenderpakket
Uw reactie: In uw nieuwsrubriek schijft u dat u m.i.v. april HD TV aanbiedt. Wellicht kijk ik er overheen maar ik kan nergens vinden of de HD kanalen op Astra 1, 2 of 3 worden uitgezonden. Graag uw reactie. Met vriendelijke groet, J. lenzing

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen


Volgens Canal Digitaal worden de nieuwe HD zenders voorlopig op Astra 1 uitgezonden (zie kopie onderstaande mailwisseling).
Ik zal nog wel een aanvullende vraag aan CD stellen wat 'voorlopig' betekent want wellicht wordt binnenkort toch wel voor en andere satelliet gekozen.

Canal Digitaal heeft n.a.v. de door mij opnieuw verzonden vraag zo net telefonisch het antwoord gecorrigeerd.
De HD zenders worden wel op Astra 3 uitgezonden en niet op Astra 1 zoals eerst in hun antwoord vermeldt.
Ze hebben uitgebreid hun excusues aangeboden voor het foutief gegeven antwoord.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

weten ze de freq al,heb gisteren eens de beschikbare (volgens een satelliet freq lijst site) freq afgezocht met de humax en heb niks nieuw gevonden van testen ofzo of nieuwe zenders.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is ooit gesproken over 11778/V

 

Daar is nu nog niets te zien.

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker
weten ze de freq al,heb gisteren eens de beschikbare (volgens een satelliet freq lijst site) freq afgezocht met de humax en heb niks nieuw gevonden van testen ofzo of nieuwe zenders.


In de laatste Hopper Guide - die ook al weer een aantal weken oud is - staat 11.778V. Verdere gegevens zijn er nog niet.

Waar is de site van hen eigenlijk gebleven?

Groet, Alfons

Argg, Noordzee is me net voor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De frequentie zullen ze vast wel weten maar ik ben helaas vergeten om tijdens het telefoongesprek hierom te vragen.

Hij (de CD medewerker) wist wel te melden dat de uitzendingen op 7 april (ja, dit jaar) starten !!!!

Ik heb ook nog even naar LyngSat naar HD Discovery en National Geografic gezocht maar alleen de Duitse en Franse zenders gevonden maar geen Nederlandse uitvoering op Astra 3.

Binnenkort verschijnt een nieuwsbrief van CD en daar zullen vast de frequenties worden vermeldt.

Jürgen

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de nieuwsbrief van Tv vlaanderen spreken ze al van het HD aanbod,

heb het hier gepost bij TVV topic.

alvast dank voor je info,ben eens benieuwd

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de site van CD staat ook al enkele dagen een nieuwsbrief waarin de HD zenders worden aangekondigd.

Wat ik in het vorige bericht bedoelde met een nieuwsbrief is dat CD binnenkort zowel een aanvullende nieuwsbrief plus een persoonlijke brief aan de abonnees stuurt waarin in detail wordt uitgelegd hoe te abonneren en zo voort.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe HD transponder is ingeschakeld!

 

Astra 3 (23,5 oost), 11778 V, SR=27500, DVB-S2 QPSK, FEC=9/10, pilot on.

 

Ik scan er Service1 t/m Service5 in, zonder beeld.

 

Gemeld door Derrick op dxtv.de

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...