Ga naar inhoud


CDS en HDTV, wat is er nu waar en niet waar?


Apple740

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: digitaal kijker
ik vindt de kwaliteit van brava toch beter dan NGC HD,
is wss ook omdat brava in 1080i uitzend en NGC HD in 720p.
ben eens benieuwd als discovery uitzend wat de kwaliteit dan is.
heb in het ander topic foto's geplaatst wink


Vorige week vrijdag had ik 4 zenders op die TP gedurende ca. een half uurtje. Daarna werd alles weer zwart voor mijn ogen.

Een van die 4 was (op Service 1) Discovery HD met een prima beeld in 1080i. Ga daar dus maar vanuit. Nog 1 weekje wachten.

Groet, Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 335
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

zou leuk zijn,en miss binnenkort NED HD erbij (ned1-3) wss,

zal nog leuk worden het HD pakket,alleen ben ik beetje bang dat 4 HD zenders op een transponder beetje veel wordt,of zie ik dat verkeerd ?????,

gaat de kwaliteit daar niet van omlaag?????.

wat ik vannacht nog zag op brava HD naast het mooie beeld,is dat er witte spikkels in het beeld even kwam,

of dit nu aan de bron ligt of het signaal zelf of m'n cam die even niet meekon.

ik weet het niet,maar heb dit toch een seconde opgemerkt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Discovery HD wordt 1080i. Ook op de kabel is NGC 720p. Feitelijk is 1080i beter, maar met een HD-ready schermpie die de meeste hebben of als je op een normale afstand van je TV zit dan zie je eigenlijk geen verschil.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker
ik vindt de kwaliteit van brava toch beter dan NGC HD,
is wss ook omdat brava in 1080i uitzend en NGC HD in 720p.


Laat je niet te snel op het verkeerde been zetten. De ene uitzending op NGC-HD is gewoon scherper dan de ander. Ik zie op NGC-HD (via UPC kabel) regelmatig programma's die in scherpte niets onderdoen voor de beste programma's op 1080i zenders.
Link naar reactie
Delen op andere sites

aha,ok,eens wat meer kijken dan wink

 

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: digitaal kijker
ik vindt de kwaliteit van brava toch beter dan NGC HD,

is wss ook omdat brava in 1080i uitzend en NGC HD in 720p.

 

Laat je niet te snel op het verkeerde been zetten. De ene uitzending op NGC-HD is gewoon scherper dan de ander. Ik zie op NGC-HD (via UPC kabel) regelmatig programma's die in scherpte niets onderdoen voor de beste programma's op 1080i zenders.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt,miss dat m'n humax beter overweg kan met 1080i beelden dan met 720p,

kheb de ontvanger standaart ingesteld voor 1080 beeld op m'n tv en heb daarmee beste beeld en zuiverste beeld op FTA zenders en CD en TVV,

heeft miss ook iets mee te maken dat de humax meer moet verwerken.

weet niet hoe het staat met die verwerking,weet alleen dat HD beelden goed tot z'n recht komen op m'n scherm daarmee.

 

Origineel bericht van: Allure
De ARD-test in 720p van afgelopen Pasen deed eigenlijk ook niet onder voor 1080i.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel een vraagje Heb je nu inderdaad die Iredeto kaart nodig?

Want NG HD en Brava heb ik alleen geluid en geen beeld.

Aangemeld bij CD met smartcard code.

En ik heb deze gegevens van aart44 overgenomen;

"Ja precies dat zijn ze je hebt een HD ontvanger nodig en de freqentie dat is dus Astra3 op 23.5 oost transponder 117778 V 27500 DVB-S2 QPSK 9/10."

 

Hij vind de kanalen, 5 stuks of zo.

 

Dus mijn vraag blijft heb je een andere dan een aston 1.05 nodig.

 

 

 

Triumphs

 

Topfiled 4000 + 7700HDPVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Triumphs
Topfield 7700 laatste firmware 7.00.20 en AstonCrypt V1.05



Ja zoiets dacht ik al bij mij geeft een Aston 1.05 ook alleen geluid maar geen beeld,overigens heb ik een andere ontvanger.
De Aston 1.07 met de laatste soft schijnt het wel te doen, maar beter weten ze het misschien in het Topfield forum. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Triumphs
Toch wel een vraagje Heb je nu inderdaad die Iredeto kaart nodig?
Want NG HD en Brava heb ik alleen geluid en geen beeld.
Aangemeld bij CD met smartcard code.
En ik heb deze gegevens van aart44 overgenomen;
"Ja precies dat zijn ze je hebt een HD ontvanger nodig en de freqentie dat is dus Astra3 op 23.5 oost transponder 117778 V 27500 DVB-S2 QPSK 9/10."

Hij vind de kanalen, 5 stuks of zo.

Dus mijn vraag blijft heb je een andere dan een aston 1.05 nodig.




Triumphs,

Ik meen dit al eerder opgemerkt te hebben, maar weet het niet zeker meer.

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 7700 en Aston 1.05 cam. Maar met mijn PowerCam Pro werkt het vlekkeloos. Probeer er eens een van iemand te leen te krijgen.

Maar er zullen ook best andere cams zijn die het goed doen.

Overigens zenden ze niet in Irdeto uit, maar of dit misschien nog komt ......?

Groeten, Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker
klopt,miss dat m'n humax beter overweg kan met 1080i beelden dan met 720p,
kheb de ontvanger standaart ingesteld voor 1080 beeld op m'n tv en heb daarmee beste beeld en zuiverste beeld op FTA zenders en CD en TVV,
heeft miss ook iets mee te maken dat de humax meer moet verwerken.
weet niet hoe het staat met die verwerking,weet alleen dat HD beelden goed tot z'n recht komen op m'n scherm daarmee.


Dat 1080i er beter uitziet bij jou heeft wss alles te maken met je TV. Je hebt wss een LCD die als hoogste resolutie 1280×1080 (1080i) heeft. 1080i is dus je native resolutie en LCDs hebben de eigenaardige eigenschap alleen redelijk overweg te kunnen met hun native resolutie. LCD is gewoon van een bagger kwaliteit. Sorry dat ik het zo bot zeg maar begin zo langzamerhand spastisch te worden van mensen die uitspraken doen als dat 1080i er beter uitziet dan 720p. 1080i ziet er alleen beter uit dan 720p als je stills bekijkt, foto`s e.d. Als je naar bewegende beelden kijkt is 720p altijd beter dan 1080i. Heeft alles te maken met Progressive/Interlaced scanning.
KLIK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die redenering klopt dus totaal niet.

Ten eerste is de native resolutie van een LCD altijd een progressieve.

Enkel bij een CRT kun je wel schakelen naar een interlaced resolutie.

 

En het is niet omdat je bij een interlaced resolutie om beurten een halfbeeld ziet, dat je daar veel van merkt, als de deinterlacer goed werkt.

Dat het 1080i beeld er in bepaalde gevallen beter uitziet is dus logisch.

Als de deinterlacer goed werkt krijg je dus de indruk van 1080p, en die resolutie ligt nu eenmaal hoger dan 720p.

 

Maar dan nog is het te simplistisch om te discussiëren over 720p of 1080i.

De resolutie en het progressief/interlaced karakter van een signaal zijn 2 zaken, maar minstens even belangrijk is de bitrate.

Veel puntjes tonen, maar daar zeer weinig bandbreedte aan spenderen zal ook geen mooi resultaat geven.

Het zou dus gerust kunnen dat het 1080i beeld veel meer bandbreedte toegekend krijgt dan het 720p beeld in dit geval.

 

Uit dat ene voorbeeld de conclusie trekken dat het ene of het andere het beste is, is te simplistisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooops foutje 1080i = 1366x768

 

De native reso van een LCD is altijd progressive? Dit is totaal nieuw voor mij. Zou graag een link zien die dit bevestigd.

 

Natuurlijk speelt bitrate een belangrijke rol maar de bitrate blijft natuurlijk hetzelfde voor uitzendingen als bv. NGC HD. Of wordt de bitrate van uitzenden ook verandert als ik een andere reso kies? Lijkt me niet dus doet hier niet ter zake.

 

Maar ik ben bovenal nieuwsgierig naar het feit dat LCD altijd een progressive reso als native heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...