Ga naar inhoud


CDS en HDTV, wat is er nu waar en niet waar?


Apple740

Aanbevolen berichten

Dat was dus ook mijn hoop, toen ik mijn "HD prepared" CRT scherm kocht.

Bedoeling was om er een jaar of 5 mee te doen, mijn vorige TV was niet echt versleten maar was geen breedbeeld en dat wou ik toch eens hebben.

Ik was niet echt tevreden over het beeldresultaat van een LCD scherm en voor een plasma (minimum 40") had ik geen plaats.

 

En tegen dan zouden SED of OLED het wel overgenomen hebben.

Als ik de vertraging zie waarmee dat aan het gebeuren is, ben ik daar niet meer zo zeker van.

Er wordt enorm veel over vapourware geschreven, technologieën die alleen uit zijn in Japan of de VS, of nog alleen in het laboratorum getest worden.

En als ze dan al beschikbaar zijn, kosten ze stukken van mensen.

 

Laat ons dus inderdaad hopen dat de opvolgers van LCD en plasma er snel aankomen.

Plasma zou echter nooit in aanmerking gekomen zijn, vanwege de minimum schermgrootte die je moet nemen.

37" lijkt mij al erg groot in verhouding tot de living.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 335
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: rai
Voor de ASTON 1.05 bezitters. Vergeet dan maar dat het gaat werken. Ook ik had alleen maar geluid. Met een oude MagicCAM met TERTRA 1.00 erin, werkt wel alles zoals het moet. De ASTON kan het dus niet aan. Weer heel fijn.


Daar ben ik dan ook mooi klaar mee, hier ook de 7700 met een Aston 1.05. idd geen beeld.

gloeiende, net een abo afgesloten op HD, moet ik weer opzoek naar een goede cam....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de kwaliteit van NGC HD gewoon slecht. Zelfs slechter als NGC (SD beeld). Dit komt natuurlijk door de lage bitrate (4.9 Mbps volgens satcodx) dit is toch echt te laag voor goed HD beeld. Wat ook mogelijk is, denk ik, is dat een groot gedeelte van de uitzendingen niet op HD zijn opgenomen maar zijn opgewaardeerd naar HD beeld.

Als ik dit beeld ga vergelijken met Astra HD+ is het beeld van Astra HD+ (19.46Mbps volgens satcodx) toch echt vele malen beter. De buitenlandse zenders o.a. de BBC bieden met dezelfde bitrate als NGC HD een SD breedbeeld aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu weet ik niet wanneer je gekeken hebt op satcodx nu na de autoscan van vandaag 12.47 was de bitrage weer 7,79 mbps van NCG HD.

 

Als ze geupscaled SD beeld aangeleverd krijgen dan ligt dat niet aan CDS maar aande zender in dit geval dus NCG. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net een paar uur geleden gekeken, maar zoals ik nu zie is het idd veranderd.

 

@jalu: zeg je dat nou bij iedere eerste post. Ik neem nog een bakje koffie (lol).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar heb je nu zelf echt van te voren objectief gekeken of gedacht van bij SatcoDX staat 4,5 Mbit dus is het slecht?

 

Dus nu is het 7,8 Mbit en is het goed.

 

Echt dit slaat nergens op en het lijkt inderdaad heel veel op een bekend patroon. Leuk overigens dat je koffieleut kent ook al ben je net geregistreerd?

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal genoeg nu. Hier beschuldigd niemand een ander lid van wat dan ook. Vermoed je dat er iets niet in de haak is en heb je daar betrouwbare en duidelijke aanwijzingen voor, meldt je dat een moderator via de daarvoor bedoelde knop onder ieder bericht.

Verder mogen jullie over dit soort zaken op het board zelf in alle talen zwijgen en actie aan de moderators overlaten:-)

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben tevreden met het beeld van NGC HD, en dat zeg ik door te oordelen met mijn ogen. De eerder genoemde bitrates van AstraHD+ zijn inderdaad hoog maar op deze zender zie ik toch regelmatig artefacts voorbijkomen (bijvoorbeeld bij de voetbaldemo en die van Discovery HD), bij NGC HD via Canal Digitaal krijg ik zo nu en dan een blokje in beeld voorgeschoteld en dit iriteert me absoluut niet. Daarnaast vind ik de eerder gemaakte opmerking betreffende dat het SD beeld van NGC beter of even goed zou zijn als het beeld van NGC HD bizzar en dan vraag ik me toch echt af door welke bril je aan het kijken bent (of er wellicht nodig aan 1 moet) smile

 

Vergeet niet dat ook al zijn de bitrates hoog het nog altijd minstens evenveel aan de beeldbron ligt welk beeld je voorgeschoteld krijgt en inderdaad als ze aan upscaling doen bij NGC dan kan Canal Digitaal hier weinig aan doen.

 

De groeten van een tevreden klant van het Canal Digitaal HD pakket.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: PeterM1
Ik vind de kwaliteit van NGC HD gewoon slecht. Zelfs slechter als NGC (SD beeld). Dit komt natuurlijk door de lage bitrate (4.9 Mbps volgens satcodx) dit is toch echt te laag voor goed HD beeld.


Nou eens even gekeken vorige week had Linowsat ze er nog niet bij staan maar nu zie ik dat de laatste drie dagen ze niet onder de 6 kbits gezeten hebben, toevallig dat Satcodx hem een keer lager scant.

Hier de bitrage van de laatste drie dagen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt VBR uitgezonden dus daarom is de waarde van Satco DX veel lager en minder precies te noemen. Die kijkt namelijk op een bepaald moment van de dag heel kort naar de bandbreedte.

 

Dat zie je heel goed bij andere waarden op andere transponders. Dan zie je bij Kabel Deutschland waarden van 1,7 Mbit voorbij komen en dat kan absoluut niet kloppen.

 

Linowsat is wat dat betreft veel nauwkeuriger.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satbird2002
aston 1.5 doet het niet met brava en ngc, alleen geluid.

De Aston 1.07 werkt wel. Inmiddels geluid en beeld..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...