Ga naar inhoud


CDS en HDTV, wat is er nu waar en niet waar?


Apple740

Aanbevolen berichten

Ik krijg NGC HD hier niet spelend (wel geluid), Brava HDTV werkt wel gewoon.

Het opnieuw inlezen van de zenders helpt niet.

 

Zijn er meer mensen hier die deze ervaring hebben ?

 

 

Topfield 7700 HSCI met een Aston 1.07 (softwareversie 2.18)

 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 335
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik zie dat er veel mensen zijn met een Aston CI module die problemen hebben met de nieuwe CDS HD zenders.

Zijn er ook mensen die problemen hebben met de officiele CDS module?

In mijn Homecast HS5101 werkt de officiele CDS module niet met de nieuwe HD zenders. Stop ik mijn T-Rex CAM in de ontvanger, dan werkt het perfect.

Komt dat misschien omdat dat de officiele CDS module MPEG-4 coderingen niet ondersteund? Dat staat tenminste achterop mijn CDS module....

Beetje vreemd toch, als dat zo is, of zit ik er compleet naast...?

VU+ Duo 2 (2 X DVB-S)

VU+ Duo 2 (1 X DVB-S / 1 X DVB-T)
Visiosat BiSat G3 D + 4 Alps Twin
Visiosat SMC 100V2 + Moteck SG-2100A + Inverto Black Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen

Daarnaast heb ik ook de Aston 1.05 in gebruik en ook deze functioneert in feite op mijn TF7700HDPVR redelijk behalve zo af en toe een hik.
Voor wat het gebruik van de Aston 1.05 aangaat heb ik het hier uitsluitend over mijn 7700 en niet over andere apparaten. Dat het op mijn 7700 goed functioneert kan te maken hebben met het feit dat ik de laatste FW in gebruik heb plus de HW- modificatie is uitgevoerd.

Ik wilde alleen duidelijk maken dat het gebruik van de Aston 1.05 bij menigeen problemen heeft opgeleverd maar het zeker niet structureel is en het laatste misschien door de HW-modificatie.


Hallo Jürgen,

Het enige hardwarematige verschil tussen jouw en mijn tuner met de Aston 1.05 is dat jij de hardware update heb laten doen en ik niet. Softwarematig heb ik ook de laatste versie.

Als ik je goed begrijp heb jij met de Aston 1.05 alleen af en toe last van een hik?

Ik heb met de Aston 1.05 de volgende problemen: geen beeld (wel geluid) bij Brava HDTV en bij NGC HD en helemaal geen beeld en geluid bij Motors TV, Trace TV en NASN.

Als jij dat dus wel heb, dan is dat schijnbaar inderdaad te wijten aan het feit dat jij die HW update heb gedaan en ik niet.

Maar iets in mij zegt dat jij met de Aston 1.05 dezelfde problemen heb als ik bij de mijne. Of vergis ik me nu heel erg? confused

Groeten, Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Maar iets in mij zegt dat jij met de Aston 1.05 dezelfde problemen heb als ik bij de mijne. Of vergis ik me nu heel erg? confused
Groeten, Alfons
Alfons,
Je zult begrijpen dat ik nu begon te twijfelen en heb zo even alles opnieuw getest.
Met mijn schaamrood op de kaken moet ik nu inderdaad bekennen dat ik met de Aston wel alle gecodeerde CD zenders prima kan ontvangen maar niet de nieuwe CD HD kanalen (wel geluid).
Mea culpa, mea culpa.
Ik heb de vorige keer na de HW-modificatie wel alles getest en alles functioneerde perfect maar daarna heb niet meer meer de HD kanalen want die kwamen later.
Ik was echter stellig overtuigd dat ik dit wel had getest.
Dus ook bij mij werkt de Aston 1.05 niet en ik zal het volgende keer wat zorgvuldiger met mijn opmerkingen omgaan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker
op een diablo cam kan het een paar seconden duren eer NGC opengaat,brava gaat sneller open.
maar ik heb er beeld mee met diablo met stealth 2.43

Heb hem zeker een kwartier op NGC laten staan maar helaas.
Heb dus een Wireless Diablo en heb verschillende versies van Stealth geprobeerd.
Ook heb ik de versie van Underwordld geprobeerd.
Maar geen succes.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pierre12
Origineel bericht van: athloni
Krijg je, als je jezelf aanmeld voor 1 maand gratis HD, ook 1 maand gratis alle Themakanalen of alleen de HD kanalen?


Alleen de HD kanalen...


Jammer crazy

Triax 64cm schotel - DUO LNB60 - Inverto Scena5 en Inverto Scena5M ontvanger -

Panasonic TH-42PV70 Plasma TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet even in je cam configuratie in je sat ontvanger alle coderingen op on ! dan zal het wel lukken denk ik

HOMECAST HS 5101 CI HDTV (Duitse firmware) / Philips 32-8404H/ triax 88 cm- draaibaar CD+TVV /Diablo Light/Aston. Strong 6355 + 60 cm Triax (voor op vakantie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Olie
Zet even in je cam configuratie in je sat ontvanger alle coderingen op on ! dan zal het wel lukken denk ik


Wat bedoel je daarmee?

Homecast HS5101CI + Samsung LE46A856 + HTPC: Gigabyte MA78GM-S2H, HD S3200, CI Homecast, Terratec USB HD + USB CI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat het al een keer voorbij is gekomen maar kan het helaas niet terugvinden >.<

 

CDS HDTV heeft nu BravaHDTV, NGC HD, Discory HD (vaf 18-04). Er blijven dan nog twee "service-kanalen" over. Iemand enig idee wat zij daar op gaan doorgeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan met mijn Wamba die zenders wél inlezen. Ik heb geluid op zowel Service 3 als Service 5. Terwijl ik me niet heb aangemeld voor het HD-pakket óf de gratis kijkperiode tot 15 mei, want ik heb geen HD ontvanger...

 

Best raar dat ik geluid heb op Service 3 en Service 5, of zijn die FTA?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Elwin van Gestel
Ik kan met mijn Wamba die zenders wél inlezen. Ik heb geluid op zowel Service 3 als Service 5. Terwijl ik me niet heb aangemeld voor het HD-pakket óf de gratis kijkperiode tot 15 mei, want ik heb geen HD ontvanger...

Best raar dat ik geluid heb op Service 3 en Service 5, of zijn die FTA?


Vreemd Elwin,

Service 3 en 5 (en ook 1 nog) geven bij mij geen geluid. Alleen een zwart beeld met codering. Misschien was het een moment opname?

Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Vreemd Elwin, Service 3 en 5 (en ook 1 nog) geven bij mij geen geluid. Alleen een zwart beeld met codering. Misschien was het een moment opname?
Alfons

Alfons,
Elwin probeert nu appels met peren te vergelijken want jij constateerd dit met een HD ontvanger terwijl Elwin een SD ontvanger tot zijn beschikking heeft.
Dit kun je uiteraard nooit met elkaar vergelijken.
Dat hij wel en jij geen geluid heeft kan in deze situatie diversen oorzaken hebben.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...