Ga naar inhoud


CDS en HDTV, wat is er nu waar en niet waar?


Apple740

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Jürgen

Alfons,
Elwin probeert nu appels met peren te vergelijken want jij constateerd dit met een HD ontvanger terwijl Elwin een SD ontvanger tot zijn beschikking heeft.
Dit kun je uiteraard nooit met elkaar vergelijken.
Dat hij wel en jij geen geluid heeft kan in deze situatie diversen oorzaken hebben.


OK, ik ken die tuner niet en had dit niet in de gaten.

Het kan natuurlijk ook een huisgenoot zijn die in de kamer daarnaast de radio aanhad. :D

Groeten, Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 335
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Elwin van Gestel
Ik kan met mijn Wamba die zenders wél inlezen. Ik heb geluid op zowel Service 3 als Service 5. Terwijl ik me niet heb aangemeld voor het HD-pakket óf de gratis kijkperiode tot 15 mei, want ik heb geen HD ontvanger...

Best raar dat ik geluid heb op Service 3 en Service 5, of zijn die FTA?

Een SD-ontvanger met DVB-S2 tuner? S2-tuners zijn toch duurder, dus waarom zou dat in een SD-ontvanger zitten, afgezien van misschien een doos van N ofzo?

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

De HD-zenders zijn bij mij in de zenderlijst terechtgekomen nadat ik de nieuwe zaplijst van CDS had ingeladen. Ik heb net gekeken, en heb nu alleen geluid op Service 3 in het Frans.

 

En nee, er was geen huisgenoot die toevallig de radio aan had staan! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga in het menu van ontvanger naar je module menu hier tref je de configuratie van je cam aan. Standaart staat alles uit dus zal er geen enkel kaartje werken.

HOMECAST HS 5101 CI HDTV (Duitse firmware) / Philips 32-8404H/ triax 88 cm- draaibaar CD+TVV /Diablo Light/Aston. Strong 6355 + 60 cm Triax (voor op vakantie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan was ik blijkbaar niet duidelijk genoeg:

Ik ontvang alle gecodeerde CD kanalen goed, behalve de 5 HD-kanalen. De FTA HD kanalen ontvangt de tuner ook goed.

Tevens ontvang ik na activatie van het HD abonnent nu ook de themakanalen...maw alle apparatuur lijkt te werken.

 

Echter zie ik af en toe blocking signaal op de LCD van de 5 CD HD kanalen, het hapert aan alle kanten.

Wie het weet mag het zeggen.....

Homecast HS5101CI + Samsung LE46A856 + HTPC: Gigabyte MA78GM-S2H, HD S3200, CI Homecast, Terratec USB HD + USB CI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde probleem met mijn homecast ontvanger als freeck.

Alle CDS SD zenders werken perfekt, alleen de CDS HD zenders werken niet goed. Alles blokt en na een tijdje gaat het beeld op zwart.

Dit is trouwens alleen met de officiele Mediaguard module.

Als ik een T-rex module gebruik werkt het wel goed, alleen ziet mijn ontvanger mijn Viaccess module dat in CAM slot 2 zit dan niet meer, dus het zou handig zijn als iemand de juiste oplossing heeft om de CDS HD zenders goed te bekijken met een Homecast 5101CI ontvanger met de officiele CDS Mediaguard module.

VU+ Duo 2 (2 X DVB-S)

VU+ Duo 2 (1 X DVB-S / 1 X DVB-T)
Visiosat BiSat G3 D + 4 Alps Twin
Visiosat SMC 100V2 + Moteck SG-2100A + Inverto Black Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

ASG60

Ik kan U niet via een PM bereiken....

Heeft u al geinformeerd bij de leverancier van de Homecast? Ik heb tevens bij CDS geinformeerd. Beiden gebeld en verwijzen naar elkaar....heerlijk....misschien kan ik mijn abonnement nog opzeggen.

 

Freeck

Homecast HS5101CI + Samsung LE46A856 + HTPC: Gigabyte MA78GM-S2H, HD S3200, CI Homecast, Terratec USB HD + USB CI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem zit dus duidelijk in de communicatie tussen de Homecast en de CI module. Omdat ik hem via de Diablo laat lopen heb ik niet het probleem. Misschien een idee om er een mailtje aan te wagen naar Homecast.de. Je krijgt er snel antwoord op je vragen, dat kan in het Engels en Duits.

HOMECAST HS 5101 CI HDTV (Duitse firmware) / Philips 32-8404H/ triax 88 cm- draaibaar CD+TVV /Diablo Light/Aston. Strong 6355 + 60 cm Triax (voor op vakantie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij is niet waar dat je moet registreren voor de hd-zenders. da's volgens mij alleen een truuk om te kijken van wie er belangstelling voor is. als je "registreert" krijg je de mededeling dat je direct kunt ontvangen. ik had me al geregistreerd voordat ik een hd-ontvanger had. ik heb geen package op mijn cd-kaart erbij zien komen. ik had wel meteen beeld op de beide zenders. ik vermoed dat de hd-zenders momenteel de zelfde status hebben als ned1,2,3. dus dat je die met iedere geregistreerde kaart en de juiste apparatuur kunt ontvangen.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

is niet waar,ik heb al een jaar een HD ontvanger en de kaart van CD heb ik getest op die HD zenders en ze gingen niet open,

na die gratis actie te activeren had ik wel beeld.

dus was je zegt klopt niet.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier werkte alles pas na de activatie.

Vanaf vandaag is er ook Discovery HD bij.

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...