Ga naar inhoud


CDS en HDTV, wat is er nu waar en niet waar?


Apple740

Aanbevolen berichten

Hier ook prima beeld op Discovery HD.

Top !

 

Had al beeld op Brava HDTV, maar nog steeds niet op NGC HD

Merkwaardig..

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 335
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Noordzee
.....maar nog steeds niet op NGC HD
Merkwaardig..

Als je nu Service2 kiest dan moet toch echt automatisch NGC HD verschijnen en de benaming van de zender gewijzigd worden van Service2 naar NGC HD.
Want het zal wel vreemd zijn dat je wel BravaHDTV en Discovery HD ontvangt en geen NGC HD.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker
is niet waar,ik heb al een jaar een HD ontvanger en de kaart van CD heb ik getest op die HD zenders en ze gingen niet open,
na die gratis actie te activeren had ik wel beeld.
dus was je zegt klopt niet.


ok , ik vond alleen die dingen die ik vermeldde vreemd. zeker 't gegeven dat er geen zichtbare wijziging op de info op de sc komt te staan. en 't leek me wel iets voor cd... net zoiets als het suggereren dat de fta-zenders aan cd te danken is.

misschien nog een tip nalv wat hier en in andere topics gezegd wordt over het niet kunnen vinden van bepaalde HD-zenders: ALs ik soms scande volgens de gegevens zoals die bv op kingofsat staan kreeg ik of geen signaal of de zenders werden in de radiokanalenlijst gezet, dan uiteraard zonder beeld. Tot nu toe heb ik in die gevallen de zenders kunnen vinden door gewoon in dvb-s mode te scannen en in sommige gevallen moet om signaal te krijgen echt pilot off of on staan.

groet,

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb prachtig beeld op Discover HD maar het geluidsniveau van Discovery HD is beduidend lager dan op NGC HD, BravaHDTV en de overige SD zenders.

Om een vergelijking te geven, ik beluister alle zenders met de volumeknop op stand 40 maar om het gelijke geluidsniveau op Discovery HD te bereiken moet ik de volumeknop tot aan 60 opendraaien.

Heeft iemand dezelfde ervaring?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Heb prachtig beeld op Discover HD maar het geluidsniveau van Discovery HD is beduidend lager dan op NGC HD, BravaHDTV en de overige SD zenders.
Om een vergelijking te geven, ik beluister alle zenders met de volumeknop op stand 40 maar om het gelijke geluidsniveau op Discovery HD te bereiken moet ik de volumeknop tot aan 60 opendraaien.
Heeft iemand dezelfde ervaring?


ja
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier is het geluid van de HD zenders veel zachter. En de reclames bij NGC HD daartegen lukken wel op normaal niveau. Nogal irritant ist dat...

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er trouwens nog een kans dat CDS met een HD sportkanaal komt? (niet persé Sport1-HD).

 

Europese satellietproviders hebben namelijk veelal een "eigen" HD sportkanaal(en) (Skysports-HD in Engeland, Premiere-HD in Duitsland, Sky-HD in Italië, Canal+ Sport HD in Frankrijk en Skandinavië etcetera etcetera).

 

De "CDS insiders" kunnen hier vast wat over vertellen. wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: E Pouls
Wanneer krijgen we ondertiteling op Discovery HD?
Inderdaad geen ondertitels.
Ik dacht mij te herinneren dat ik vorige week donderdag, bij de start van Discovery HD, wel ondertitels had gezien maar zeker weten doe ik het niet.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb ik vorige week vrijdag - toen ze gingen uitzenden - al ergens iets over geschreven. In vergelijking met de digitale kabel (UPC) mis ik 3 dingen die ze daar wel hebben.

 

1) Geen ondertiteling

2) Geen EPG

3) Geen Dolby 5.1.

 

Dan kopieer ik hieronder een stukje uit een bericht van Radio Man als antwoord aan mij in een ander draadje:

 

Gisteren contact gehad met canaldigitaal over het HD-pakket. Binnen nu en een 2 maanden worden national geographic en discovery voorzien van dolby digital 5.1 audio. in het 4e kwartaal wordt discovery hd omgezet naar de NL versie en krijgen we er ondertiteling bij.

 

Als dit waar is zullen we dus echt nog even moeten wachten op ondertiteling.

 

Groeten, Alfons

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rob út Fryslân

Dat is dan weer lekker amateuristisch om Discovery HD niet gereed te hebben voor de start van het HD pakket.

Waarom hebben ze dan niet nog een paar maanden langer gewacht zodat ze een echt HD pakket op de markt konden brengen die geschikt is voor de Nederlandse markt?

 

Het duurt knap lang eer CDS volwassen gaat worden. sleep

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjonge tjonge het is ook nooit goed !!!! Heeft CD eindelijk een HD pakket na lang wachten. Zeiken om te kunnen zeiken. Iedereen kijkt wel naar BBC HD IN HET ENGELS ! En nu missen ze ineens ondertitels nou vraag ik je ?

HOMECAST HS 5101 CI HDTV (Duitse firmware) / Philips 32-8404H/ triax 88 cm- draaibaar CD+TVV /Diablo Light/Aston. Strong 6355 + 60 cm Triax (voor op vakantie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...