Ga naar inhoud

[Homecast HS 5101 CI HDTV] Ervaringen gevraagd

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hij is nu een paar dagen binnen maar het is wel iets heel anders dan de Humax.

Het beeld is een stuk beter, het is zachter en natuurlijker. Toch loop ik nog tegen wat probleempjes op. Het vreemde is dat ik transponder 12577 waar pro7 en sat 1 HD op zitten niet ingelezen krijg. Ik vermoed dat het de lnb setting is misschien iemand een tip. ik heb een Sharp. Verder is hij snel met de CD kaart maar icm tv vlaanderen blijft hij hikken. Dus 1 kaartje er tijdelijk even uit schuiven. Ook de HD1 kaart (Irdeto) loopt goed maar niet tegelijkertijd met de seca kaart. De menu's zijn wel iets minder overzichtelijk

HOMECAST HS 5101 CI HDTV (Duitse firmware) / Philips 32-8404H/ triax 88 cm- draaibaar CD+TVV /Diablo Light/Aston. Strong 6355 + 60 cm Triax (voor op vakantie)

Geplaatst:

Ik hoor verschillende berichten over deze ontvanger. Sommige heel positief, andere heel negatief en dan met name veel vastlopers. Een winkel ging zelfs zover dat ze besloten hebben de HS 5101 niet meer in te kopen. In plaats daarvan raadde hij me de Topfield 7700 aan. Nu lees ik dat die weer lip sync problemen heeft.

Hoe ervaren de bezitters van de HS 5101 dit apparaat? Zitten er nog kinderziektes in, of is het toch wel stabiel (en zo ja, met welke firmware dan).

Geplaatst:

Ik heb dat ding hier nu ongeveer een jaar staan en ik kan me niet meer herinneren wanneer die is vast gelopen.

Dus dat vastlopen valt wel mee dunkt mij.

Ik doe er niet veel meer mee dan tv kijken en af en toe nieuwe firmware er in.

Je kunt er ook niet veel meer mee natuurlijk dus ik snap niet hoe ze aan vastlopers komen.

Maar ik vindt het een prima ontvanger met perfect beeld op mijn plasma in hdtv en sd.

Gr

P.s ik heb de laatste originele firmware in 1.10 of zo.

AZbox premium HD en een htpc asrock ion 330 + een plasma 43"

+een archos 10.1 tablet.

Geplaatst:

Ik begin naarmate ik de ontvanger beter leer kennen steeds blijer te worden. Nog geen één hikje gezien op de CD en TVV zenders en het SD beeld is op CD ook goed. Het beeld op HD is zeer mooi en natuurlijk.

Ik heb er 1.11.3a in zitten deze is van begin november dat had men in Duitsland al gedaan. Ook met zappen lekker snel.

Heb Eurobird 9 er wel zelf in moeten zetten voor Venice HD

HOMECAST HS 5101 CI HDTV (Duitse firmware) / Philips 32-8404H/ triax 88 cm- draaibaar CD+TVV /Diablo Light/Aston. Strong 6355 + 60 cm Triax (voor op vakantie)

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Nog steeds heel blij, ook na twee maanden verder. Ik weet 1 ding zeker "voor mij nooit meer een Humax". Ik heb er nu een Diablo light bij en die loopt ook als een trein. Buiten de leuke sleuteltjes loopt hij ook goed met de TVV kaart maar ook met de EURO 1080 kaart geen probleem. Geen hikjes en gekke dingen. smile

• 1 maand later...
Geplaatst:

Ik heb de 5101 nu ongeveer 1 maand.Heb de mediaguaed module eruit gehaald vanwege het freezen, en deze vervangen voor een aston. Het beeld is nu perfect, alleen krijg ik de zenders niet gerangschikt zoals ik wil. Volgens de beschijving zou er de optie verplaatsen moeten zijn, alleen bij deze dus niet. Wel de optie's kijken, wissen, hernoemen, favorieten. maar geen verplaatsen?! Dit is erg irritant

Geplaatst:

Verplaatsen heet bij mijn ontvanger "draaien"...vindt je die optie niet?

Verder loopt de ontvanger bij mij tot nu toe perfect (6 maanden).

Versie: 1.11.3A

Homecast HS5101CI + Samsung LE46A856 + HTPC: Gigabyte MA78GM-S2H, HD S3200, CI Homecast, Terratec USB HD + USB CI

Geplaatst:

Nee, helaas. Ik zou volgens de handleiding de optie's vieuw, delete, move, rename, lock en group moeten hebben.Alleen de move (verplaats) optie heb ik niet. Wanneer ik terug ga naar de fabrieks instelling en alles opnieuw doe, maar nu niet met de mogelijkheid canaaldigitaal op te geven, staan de zenders door elkaar maar nog steeds geen mogelijkheid om de zenders te verplaatsen.De optie draaien heb ik inderdaad nog niet gezien.

Geplaatst:

Ik heb dus de Nederlandse menu optie ingesteld. Ook geprobeerd?

Dan de OK knop in drukken, dan krijg je de lijst met zenders.

Vervolgens met het rode knopje de opties doorlopen, daar kies je vervolgens "kijken", Draaien, Hernoemen, Blokkeren...

Succes.

Homecast HS5101CI + Samsung LE46A856 + HTPC: Gigabyte MA78GM-S2H, HD S3200, CI Homecast, Terratec USB HD + USB CI

Geplaatst:

Ja, ook ik heb de Nederlandse menu,daar zouden 6 optie zijn, waaronder kijken, wissen, hernoemen e.d., maar draaien staat er niet tussen. Morgen gaat de dealer een nieuwe proberen, als daar de optie draaien ook niet bij zit ruil ik hem om voor een Topfield.

Geplaatst:

Dan kan het toch niet anders zijn dan dat je verkeerde firmaware hebt..!?

Ik gebruik: 1.11.3a

Geplaatst:

Dat zou heel goed kunnen.Bij mij zit er 1.11.4a in.Maar ik kan niet verder terug. Wanneer ik terug ga naar de fabrieks instelling krijg ik 1.11.4a Morgen zal ik het horen wat er aan gedaan kan worden. Kan hij er verder niets mee dan word het een ander. Het vervelende is ook wanneer je wilt zappen hij van de een naar de andere satelliet gaat en weer terug omdat ook verschillende satelieten door elkaar staan. En dat lijkt mij nu ook weer niet ideaal voor de motor.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen