Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In tegenstelling tot eerder berichten zal de Luxemburgse satellietoperator SES de Sirius 2-satelliet niet verhuizen naar de Astra3-hotspot op 23,5 graden oost.

De Sirius 2 zou volgens eerdere berichten naar 23,5 graden oost verhuizen als deze op zijn huidige locatie (5 graden oost) overbodig zou worden door de komst van de Sirius 4-satelliet. De laatstgenoemde satelliet zal op 18 november worden gelanceerd vanaf het Baikonur Cosmodrome in Kazachstan

Astra Benelux, het lokale marketing kantoor van SES-Astra in Hilversum, laat weten dat de eerdere plannen om de Sirius 2 te verhuizen naar de voor de Benelux belangrijke Astra3-locatie niet doorgaan. “Hier heeft een wijziging plaatsgevonden. De Astra 1D-satelliet is onlangs vervangen door de Astra 1E. Deze zal nog tot 2010 kunnen uitzenden. Dit is ruim voldoende. In 2009 zal SES-Astra immers de nieuwe Astra 3B-satelliet lanceren. Deze zal meer transponders en de nieuwste technologie aan boord hebben. De Astra 3B-satelliet zal de Astra 1E gaan vervangen. De Sirius 2-satelliet zal daarom niet verhuisd worden naar 23,5 graden oost,” laat Bill Wijdeveld, algemeen directeur van Astra Benelux, weten.

BRON: TVsatellite

post-21049-1318259504,6455_thumb.jpg

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Geplaatst:

Waar zou die dan naar toe gaan? Misschien wel 31.5 oost.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Geplaatst:

Of blijf op 5 gr oost voor reserve tranponders als die uitval is enof reserve satelliet voor SES?

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Geplaatst:

31.5 oost zou best eens kunnen. De 1D hangt daar ook al met een stuk of 4 transponders actief, Turksat promo.

De neven hotspot voor bijvoorbeeld Great Britain. Hang de 1D en Sirius 2 op 4,3 graden van de 28,2 oost en je hebt weer een markt voor de duo/lnb.

En meer transponder ruimte voor HDTV.

M7 Sat 801,7121,WF T90,(28.3,23.5,19.2,13) 4xAlps quad, 2x Maximum + 2x Venton 4/1 en veel Belden H125 kabel

Geplaatst:

De 1E heeft brandstof t/m oktober 2009, daarna zal deze in inclined orbit gaan.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen