Ga naar inhoud


Iemand al eens gekeken naar probleem USB aansluiting 5020?


RobbieT

Aanbevolen berichten

Heeft er al eens iemand gepuzzeld aan het USB probleem van de Echostar?

Omdat er nu toch al aan de voeding is gesoldeerd, heb ik er niet zo'n moeite mee om verder te kijken.

 

Ik heb op internet gevonden dat er een Netchip NET2270 in de Echostar zit die full en high speed usb ondersteund.

Op een duits forum werd geopperd dat misschien de chip verkeerd of niet helemaal aan de usb poort aan zou zijn gesloten.

Pin 56 en 58 zouden niet aangesloten zijn dan.

Dit heb ik gecontroleerd en dat zit wel goed.

 

Verder heb ik nog niet gezocht.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op een duits forum was er iemand die op het idee kwam dat 56 en 58 misschien niet aangesloten waren, en dat daardoor alleen high speed usb werkte en niet full speed usb.

 

Dat heb ik nagemeten, en die aanname klopt niet, dat deel zit gewoon goed aangesloten.

 

Omdat ik er niet tegen kan dat het niet werkt, en Echostar wel weet waarom niet maar wij niet, heb ik ze een mail gestuurd met de vraag uit te leggen waar het probleem zit.

 

Alles wat Echostar daar tot nu toe over verteld had was zoiets van: "Door niet te voorziene hardwarematige redenen kan de snelheid niet omhoog".

 

Dit is het voorbeeld aansluitschema, met rechts de USB aansluitingen op 55 en 59 via 35.7Ohm weerstanden high speed en op 56 en 58 full speed.

 

1465402-ExampleConnectionsNET2270.JPG

post-9065-1318259505,2259_thumb.jpg

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf nog niet eerder een vraag hierover naar Echostar gestuurd.

Die reactie is wat ik op internet kon vinden wat anderen als antwoordt gehad hebben.

 

Zolang als er nog garantie op de ontvanger zat heb ik er nooit in willen solderen, ondertussen is dat solderen het probleem niet meer, de voeding is al helemaal gedaan, daar zit bij mij geen enkele originele elco meer op.

 

Als de fout hardwarematig is wil ik gewoon weten of het op de een of andere manier te repareren is.

 

Heeft er misschien iemand een goeie foto van de Eycos S50.12 PVR, ter vergelijking van de print.

Ik ben benieuwd of er zichtbare verschillen zijn.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam deze link tegen, een Topfield gebruikt blijkbaar voor een groot deel dezelfde componenten:

 

http://forum.toppy.org.uk/forum/viewtopic.php?p=123547&sid=517036ccea1ec2c58379b3993498af90

 

Bij de Topfield zijn er Taps om de crc check op de pakketten die via usb worden verzonden achterwege te laten, dat schijnt veel tijd te schelen.

 

Verder wordt er hier gezegd dat de driver code voor de NET2270 chip vrij buggy is.

 

Misschien dat iemand hier iets mee kan?

Wetende dat usb wel goed werkt bij Topfield betekend dat of dat het een software fout is, of dat Echostar echt een blunder heeft begaan in het print ontwerp.

 

Als je echter het voorbeeld ontwerp bekijkt, dan kan er alleen in het stuk met de datalijnen geblundert zijn, de rest ligt vrijwel helemaal vast qua ontwerp.

 

Ook interessant, ze klagen dat het traag gaat, maar ik denk dat het aangeeft dat er voor ons nog wel winst te halen is tot dat punt: http://www.topfield-australia.com.au/php...asc&start=0

 

Dit geeft aan wat de grenzen zijn:

 

The datasheets claim a theoretical max. performance:

 

net2270 pio mode: 29Mbyte/s == 232Mbit/s

net2270 dma mode: 28Mbyte/s == 224Mbit/s

 

net2272 pio mode: 54Mbyte/s == 432Mbit/s

net2272 slow dma mode: 25Mbyte/s == 200Mbit/s

net2272 fast dma mode: 60Mbyte/s == 480Mbit/s

 

Afkomstig uit:

 

http://forum.toppy.org.uk/forum/viewtopi...mp;amp;start=90

 

De Topfield haalt in de praktijk 20Mbyte/s afgaande op diverse topics hierover.

Als de Echostar de helft daarvan haalt ben ik al heel tevreden.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier het volgende document, interessant om te zien, Application Note AN 64: NEC EMMA to NetChip NET2270 Interface.

 

Uit deze informatie volgt een max snelheid van 11Mbyte/s, maar voorlopig halen we dat niet.

 

Verder kan je zien dat normaal gesproken, ze dit toch wel goed moeten hebben aangesloten, zo niet dan is het een wonder dat er überhaupt iets doorkomt.

1465846-AN64_NET2270_EMMA.pdf

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wandered off into looking at the USB code in the firmware, and it's a surprise it works at any reasonable rate at all. I've only just started looking in detail, but here are some observations:

 

* They use memmove() (a lot!) to copy single bytes. My jaw dropped at this one. They also use it to copy 2 or 4 bytes of clearly well-aligned data (since preceding accesses require the alignment!).

* There are lots of loops on strlen() which serve no purpose at all. (This may be a throwback to old [or debugging] code manipulating a backslash-separated path.)

* There are redundant CRC calculations. Not redundant in the sense DeadBeef uncovered (i.e. not required due to the USB hardware), but redundant in that the calculated result is not used. (Again, possibly due to sloppy elimination of debugging code.)

* Really messy handling of 64-bit values. At one point the 64-bit file size is partially stored in one location, read back, then stored in another, read back again, then finally stored properly (so that's 4 memory reads and 6 memory writes, instead of just 2 memory writes).

* The main, big data packets appear to be sent with an extra byte in the buffer length, which is clearly wrong. I don't think this affects the result, though, since the packet themselves contain the right length.

* Files bigger than 512*4Gb will go wrong. Smile

 

Zonder alles te vertalen, hier zegt iemand die in de code voor de usb driver bij de Topfield (zelfde processor en usb chip) gekeken heeft, dat hij verbaast is dat het überhaupt werkt.

 

Dit is het topic waar het uitkomt:

http://forum.toppy.org.uk/forum/viewtopic.php?p=123547&sid=517036ccea1ec2c58379b3993498af90

 

Om deze reden ben ik zo geïnteresseerd in de broncode van deze driver.

Dit wekt de indruk dat er toch iets met de driver is, en daar is misschien wat aan te doen als er een broncode te vinden is.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...