Ga naar inhoud


DVBDream en Pinnacle PCTV 300i


Sat_marc

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een Pinnacle PCTV 300i DVB-T kaart en een Philips SDV3220/10 huiskamerantenne.

 

Met de bijgeleverde software Pinnacle PCCentre Pro kan ik prima de Nederlandse en (vanaf vandaag) Duitse kanalen ontvangen. Het lampje op de binnenantenne licht groen op.

 

Daarnaast gebruikte ik al DVBDream 1.4d (in combinatie met een Skystar2 DVB-S kaart). DVBDream kan ook overweg met DVB-T. Na een transponderscan worden alleen de Nederlandse kanalen gevonden. Het signaal is veel lager dan met PCCentre Pro. Bovendien blijft het groene lampje op de huiskamerantenne uit.

 

Ik vermoed dat DVBDream geen "stroom" op de huiskamerantenne zet. Het groene lampje is immers uit. Ik denk dat daardoor de verder weg gelegen duitse zender niet gevonden wordt.

 

Daarom zou ik graag willen weten hoe ik DVBDream zo ver krijg de binnenantenne te gebruiken.

 

Groet,

Sat_marc

Mutant HD51 - Stab100 - Triax78

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is geen optie in DVBDream om 5v te sturen naar de antenne.

Anders een powerinserter gebruiken die 5v stuurt naar de antenne als dat gaat.

 

Ik ontvang die duitsers zonder versterking hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de powerinserter wordt het signaal versterkt. De duitse zenders kunnen nu zonder probleem ontvangen worden.

 

Na nog wat verder gezocht te hebben blijkt Pinnacle een Antenna Power Tool (V. 1.01) mee te leveren. Die kan echter geen hardware vinden en schakelt daardoor geen stroom op de antenne.

 

Dank aan Happysat voor zijn suggestie.

Mutant HD51 - Stab100 - Triax78

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...