Ga naar inhoud


[TF7700/7710HDPVR] FIRMWARE NIEUWS


Sigma

Aanbevolen berichten

Het is nu inmiddels alweer één maand geleden dat we van de nieuwe update t.b.v. de TF7700HDPVR mochten genieten (nou ja, genieten).

Is er in de 'Wandelgangen' al iets bekend wanneer we weer een nieuwe update mogen verwachten?

Het grootste probleem dat ik ondervind is het op zwart gaan van het beeld (al dan niet nog voorzien van geluid) na het switchen tussen de on- en gecodeerde zenders.

Overigens gebeurt dit nu ook regelmatig als ik b.v. switch tussen b.v. Ned1 en RTL4, dan weg beeld maar wel nog geluid.

Met mijn Irdeto2 kaart heb ik dat probleem niet.

Het is nu ook nog maar de vraag of het probleem wel bij Topfield ligt en niet bij Aston.

Misschien moet ik ondanks Sjaaks advies toch maar een andere kaart kopen.

Jürgen

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 1.5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Henri Aalten
Origineel bericht van: Jürgen
Het is nu inmiddels alweer één maand geleden dat we van de nieuwe update t.b.v. de TF7700HDPVR mochten genieten (nou ja, genieten).
Is er in de 'Wandelgangen' al iets bekend wanneer we weer een nieuwe update mogen verwachten?
Het grootste probleem dat ik ondervind is het op zwart gaan van het beeld (al dan niet nog voorzien van geluid) na het switchen tussen de on- en gecodeerde zenders.
Overigens gebeurt dit nu ook regelmatig als ik b.v. switch tussen b.v. Ned1 en RTL4, dan weg beeld maar wel nog geluid.
Met mijn Irdeto2 kaart heb ik dat probleem niet.
Het is nu ook nog maar de vraag of het probleem wel bij Topfield ligt en niet bij Aston.
Misschien moet ik ondanks Sjaaks advies toch maar een andere kaart kopen.
Jürgen


Ik vind het dit keer ook erg lang duren, wanneer komt er eens een goede update.

Alleen bij Topfield zal men het weten,
of zijn er mogelijk mensen die dicht bij het vuur zitten,
die iets meer weten ???
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Wij kunnen niet anders dan afwachten.

Helaas heb ik niet voor tijdelijk een andere ontvanger.

Mocht er iemand zijn, die meer weet, laat het ons allen dan even weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

 

Afgelopen dagen heb ik deze thread helemaal doorgelezen. Dank voor alle info.

 

Ik heb sinds vrijdag een 7700HDPVR in bezit. Met een Mediagaurd (originele CanalDigitaal CAM) had ik aldoor schokkend beeld bij gecodeerde zenders. Firmware TF geupgrade naar die van 18-12-07; nog steeds veel schokkend beeld bij gecodeerde zenders.

 

Terug naar de winkel, heb ik tijdelijk een extra Aston CAM mee gekregen om te testen waarmee het beeld het meest stabiel is. Met de Aston is beeld prima; geen schokken/freezes meer. Het probleem van zwart beeld bij gecodeerd-->ongecodeerd (vice versa) heb ik een keer meegemaakt.

 

Bij upgrade via LAN (met DHCP aan en alle configuraties zijn ok) krijg ik "header mismatch".

 

De zenders zappen inderdaad elastiekerig.

 

Een ander probleem dat ik heb is dat ik mijn subscription data via de Aston CAM niet kan bekijken (Via Information --> CAM menu). Hij hangt gewoon. Met Exit of Menu kom je er wel uit. Het lijkt erop dat ie niet op scherm kan afbeelden wat ie van de CAM terugkrijgt. In mijn TF7700 kan ik de "Module information" van de Aston ook niet benaderen. Daar blijft ie ook hangen. Met de CanalDigitaal CAM lukt dat prima.

 

Ik wil wel weten welke versie Aston ik heb, maar ik weet niet precies hoe. In een TF4000 heb ik de info uit de kaart kunnen lezen. Dit krijg ik dan:

 

Aston 2.0200

App Version: 2.0200T

Hardware version: 1.0000

Cicas Version: 1.0002

Boot Version: 1.0300

CA Version: 2.0r4

 

Er wordt aldoor gesproken over 1.05, 1.06, 1.07, ... in de bovenstaande lijst vind ik niet iets wat hierop lijkt. (Heb ik dan 1.03 of zo???) Kun je me vertellen welke versie ik heb?

 

Heeft iemand al ervaring met Altair via LAN?

 

Groet,

Omid

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Dat ben ik toch niet met je eens, 2.18 werkt prima.
Vergeet niet dat de 77xxhd nog steeds een probleem heeft met alle modules.

Sjaak,
Ik ben het niet eens met jouw opmerking dat de 2.18 prima werkt.
Het mag duidelijk zijn dat de Aston 1.07 met versie 2.18 i.c.m. de 77xx niet goed functioneert.
Dat deze cam i.c.m. de TF55xx uitstekend functioneert doet er even niet ter zake.
En met de opmerking dat de 77xx problemen heeft met alle cam`s ben ik het ook niet eens want ik gebruik ook een Irdeto Access cam met een Irdedo2 kaart en die functioneert zonder problemen in de 77xx.
Dus ik moet eerst nog even zien of het probleem met de Aston met de volgende of de daarop volgende TF FW wordt opgelosd.
Een ding staat vast het is uitgesproken SHIT.
En wat ook heel vervelend is dat we nog steeds geen EPG kunnen krijgen verder dan NEXT.
Zo, weer genoeg gemekkert.
Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

[quote=Sjaak(k)

Je zegt dat jou Irdeto2 wel goed werkt, heb jij dan geen probleem met switchen tussen FTA zenders en gecodeerde zenders, dat je dan geen beeld en wel geluid hebt crazy

Ik heb dit ook al in eerdere berichten aangegeven, met de Irdeto cam met Irdeto2 kaart heb ik tot nu toe nog nooit het sitchprobleem tussen de FTA en gecodeerde zenders ondervonden.

Dat is juist het vreemde en daarom ben ik ook nog niet overtuigd dat dit met de nieuwe FW wordt opgelost.

Ik zou mij ook niet zo druk over dit probleem hebben gemaakt als ik op mijn Irdeto2 kaart het basispakket had staan maar daar zit alleen het TopSet pakket op.

Overdag gebruikt mijn vrouw de Irdeto kaart omdat zij dan fris en vrolijk tussen alle zenders probleemloos kan switchen maar `s-avonds gaat de Aston er weer in omdat we dan ook naar SBS6, RNN7, etc. willen kijken.

En dat is pure elende, even naar BVN kijken en daarna weer geen beeld op RTL4.

Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak, Waarom denk je dat TF7700 de snelheid van CAM's niet bij kan houden?

 

Als dit echt zo is, denken jullie echt dat het door een softwareupdate (firmware) oplgeost kan worden? Het lijkt dan eerder op een hardware probleem dan iets voor de firmwares {hoe lullig dat het ook klinkt}

 

Ik heb nu nog de mogelijkheid om het apparaat terug te brengen. Zou je me adviseren om dit te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al een tijdje geen reply gegeven, omdat ik zeer geduldig (nog steeds!) wacht op een nieuwe firmware, zodat de aston 1.07 met versie 2.18 eindelijk naar behoren kan laten werken. Kom op zeg, zo'n duur apparaat en dure cam, dat moet toch is een keer goed werken. Maar genoeg daar over.

 

Ik wilde wel ff zeggen dat ik totaal geen problemen heb met schakelen tussen gecodeerde en ongecodeerde kanalen, geen zwarte schermen krijg of iets dergelijks, mijn 7710 werkt dat betreft 100% met een Aston 1.05 module, alleen wil ik deze vervangen voor een 1.07 module die in het stof ligt.

Alleen ook geen uitgebreide EPG, die mis ik ook.

Visiosat Bi-Satellite G4, Smart Wi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Ja, iedereen zit al zeer lang te wachten op eindelijk, hopelijk

een goede update?

 

Blijkbaar hebben zij nog geen goede oplossing voor de problemen

in deze ontvanger, bij Topfield.

 

Op een Duitse site staat verwacht voor 20 januari 2008 ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Ned. importeur is wel erg stil. En dat we vooral een FT moeten kopen via de Ned. Importeur!! Of zijn ze nu ineens geen importeur meer?? Na jaren echostar gebruik wel een erg armoedig gedoe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier zit een ongeduldig persoon. Ik heb de topfield nu al anderhalf maand en kan nog steeds mijn kabelabonnement niet opzeggen want het toestel werkt niet zoals het moet. Om problemen te vermijden, kocht ik een aston v 2.18, wat geen verschil opleverde.

Reken een duur toestel, een dure cam én dubbel abonnement (kabel en TVV), dan voel je je bekocht -> zou het moeten verhalen op Topfield.

Indien je een TV zou hebben waarbij je zapt van 10 naar 11 en terugkeert naar de nummers 1 tot 10 waarbij je geen beeld meer verkrijgt, staat het toestel van iedereen hier op het forum de volgende dag terug in de winkel... Wie spreekt me tegen? Je mag gerust hoor.

Maar voor dit toestel vraagt men geduld te hebben...

Heb ik dan géén rechten bij dit toestel? Beseft Topfield niet dat de nieuwe firmware hard nodig is?

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...