Ga naar inhoud


[TF7700/7710HDPVR] FIRMWARE NIEUWS


Sigma

Aanbevolen berichten

Gisteren ben ik zelf ook eens gestart met een klein onderzoek inzake alle speculaties over hardware modificaties van de 7700.

 

De officiele reactie van Topfield Korea welke vandaag ontvangen;

Vraag van gisteren 3 maart

We are still waiting of the promised new Firmware for som bugs and editing facilities, but we understand that it is not simple.

 

But in Holland there are a lot rumours that there is a new hardware modification to improve the Common Interface posibilities/function. Can you confirm if there is such modification or not and if yes, please answer also how to handle in this case.

 

Thanks in advance

 

Beantwoording van/op 4 maart

Dear **** *************,

Sorry for the problem and discomfort,

but I don't understand by whom the talk of hardware change is issued.

Anyhow, I have nothing to ensure you about that.

 

Next firmware release is scheduled to be in a couple of weeks at latest.

Regards,

Yi, Hoze

Topfield

 

 

Met alle respect ik geloof niet wat er allemaal wordt gesuggereerd, immers mijn Toppie werkt perfekt in beeld en geluid. De editing functies moeten nog worden ingevuld maar daar heb ik alle vertrouwen in.

 

Speculeren jullie maar verder, ik geniet van mijn ultieme kwaliteit vanaf mijn Toppie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 1.5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

dat zijn dus de antwoorden die ik ook steeds ontvang van Topfield

 

dus nu eerst maar ééns wachten op de Firmware

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, daar komt ie dan !

 

 

 

Gewaardeerde Topfield 7710HD PVR klant,

 

Uw apparaat heeft mogelijk problemen met het gebruik van één of meerdere CI (CAM) module(n). Omdat deze problemen niet meer verder softwarematig op te lossen zijn is er besloten om over te gaan tot een (kleine) hardwarematige aanpassing.

 

Ook al werkt uw Topfield 7710 HD PVR momenteel probleemloos met (of zonder) CI module(n), dan raden wij aan tóch van deze regeling gebruik te maken om mogelijke problemen in de toekomst te voorkomen en het apparaat in optimale staat te kunnen gebruiken.

 

Zoals u van het merk Topfield én haar officiële Nederlandse importeur mag verwachten wordt de aanpassing snel en kosteloos voor u uitgevoerd op alle via het officiële Nederlandse kanaal betrokken digitale ontvangers. Uw winkelier kan u desgewenst informeren of uw apparaat betrokken is via de officiële Nederlandse importeur.

 

Tevens is de Nederlandse handleiding in ontwikkeling en deze zal zo mogelijk mee retour gezonden worden. Mocht dit onverhoopt niet gelijktijdig lukken; zal deze kosteloos worden nagezonden.

 

Alleen voor officieel via Nederlandse importeur geleverde Topfield TF7710HD PVR's!

 

De link voor het invullen van deze retouraanvraag wordt vanmiddag hieronder online gezet!

 

Succes allemaal !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch zou ik graag van Topfield Korea eerst een officiële verklaring of bericht zien!!!!

 

zeker gezien het fijt dat hun het nog steeds ontkennen.

 

 

 

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij ontkennen ze het alleen bij jou,en alleen de officiele importeur krijgt te horen hoe het zit !

 

Lijkt me logisch, toch ?

aangezien jou contactpersoon al een tijdje niet meer bij Topfield werkt,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

dit stond op op de site van satelite magazine

Hardwaremodificatie voor Topfield HD PVR ontvanger

 

 

De Benelux importeur van Topfield, het Haarlemse *****, heeft vandaag aangekondigd dat men een hardwaremodificatie in de nieuwe Topfield twin tuner PVR ontvanger Topfield TF7710HD PVR zal gaan doorvoeren. Alle langere tijd deden geruchten over een hardwaremodificatie voor de nieuwste Topfield ontvanger de ronde. Deze waren, naar nu blijkt, op waarheid berust.

 

Al sinds de marktintroductie van de Topfield HDTV PVR ontvanger waren er grote problemen rondom het de werking van de meeste Common Interface (CI) modules in de aanwezige twee CI sloten. Topfield was lange tijd in de veronderstelling dat deze problemen softwarematig opgelost konden worden. Na diverse pogingen, onder andere door niet publiekelijke beta firmwareversies voor de ontvanger aan betatesters voor test aan te bieden, is het Koreaanse bedrijf er nu achter gekomen dat de problemen alleen te verhelpen zijn door een chip te vervangen die verantwoordelijk is voor de werking van CI werking. Na de hardwaremodificatie zijn de problemen rondom gebruik van CI modules verholpen.

 

Het is al enige tijd onrustig rondom de Topfield TF7710HD PVR. De ontvanger werd door de Nederlandse importeur eigen geforceerd op de markt gebracht. ***** had liever nog willen wachten met de marktintroductie maar was om economische reden genoodzaakt de ontvanger toch op de markt te brengen.

 

In Nederland was namelijk de vanuit Duitsland geïmporteerde “internationale” uitvoering, de TF7700HD PVR, al in menig satellietzaak te koop. Dit kwam mede voort omdat het er Topfield alles aan gelegen was om in Duitsland als eerste een twin tuner HDTV PVR ontvanger op de markt te brengen. Hiermee was men in een tijdgevecht geraakt met een andere Koreaanse fabrikant, te weten Homecast.

 

De huidige ontwikkelingen rondom de TF7710HDTV PVR zijn daarom absoluut niet toe te schrijven aan de Benelux importeur *****. Deze zal Topfield ontvangers die via haar, door satellietzaken, zijn ingekocht kosteloos voorzien van de nieuwe chip. Verder is men bezig met de laatste hand van de Nederlandse handleiding van deze ontvanger. Deze zal mogelijk direct bij de gemodificeerde ontvanger worden meegeleverd. Als de handleiding nog niet beschikbaar is zal deze kosteloos aan de consument worden toegestuurd.

 

***** stelt overigens duidelijk dat men alleen de kosteloze hardwaremodificatie verzorgd van door hen geleverde ontvangers. De hardwaremodificatie van het model TF7700HDTV PVR zal door de satellietzaak dan wel distributeur van deze ontvanger moeten worden verzorgd.

 

Onduidelijk is nog of de consument de verzendkosten voor verzending van de ontvanger geheel of gedeeltelijk moet vergoeden. Overigens is het aan te raden niet direct contact op te nemen met ***** maar het bedrijf te contacteren waar u de ontvanger gekocht heeft.

 

http://www.satellitemagazine.com/index.php?action=pagina&id=49&id2=1565

groeten chris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft de hardwaremodificatie gaan we verder in een nieuw topic. Zo om het overzichtelijk te houden.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sigma
Toch zou ik graag van Topfield Korea eerst een officiële verklaring of bericht zien!!!!

zeker gezien het fijt dat hun het nog steeds ontkennen.




Dan weet je nu ook direct de Koreaanse mentaliteit.

Het is echt waar. Een verklaring van de OFFICIELE Nederlandse vertegenwoordiging van Topfield.

Ik weet dat je echt heel veel doet voor Topfield Korea en ze je wellicht de indruk hebben gegeven dat ze alles aan je communiceren. En dat dit dus rauw op je dak valt.

Maar ontkennen heeft nu geen zin meer. De distributeur van de meeste TF7700 HDPVR modellen die in Nederland verkocht zijn en de offciele importeur die de TF7710 HDPVR modellen op de markt heeft gebracht hebben nu beide de hardwaremodificatie bevestigd en toegezegd deze te gaan uitvoeren. \

Dacht je nu echt dat ze dit zelfstandig doen zonder goedkeuring van Topfield.? En daarnaast die chippies moeten toch ergens vandaan komen ?

En nu zullen we de klaag topics wel weer gaan krijgen. Wie betaald de verzendkosten? En wat als het bedrijf waar je de ontvanger gekocht heb deze uit verweggiestan heeft gehaald en deze dus daarheen moet voor die modificatie?

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wil je nu zeggen Satwatcher ???

 

Schrijf je nu als onafhankelijk journalist of als een Hollandse koopman ?

Sigma als liefhebber puursang mag toch wel vasthouden aan zijn geloof (lees contacten). Het is juist prettig als er mensen zoals Sigma zijn die o.a. dit board een beetje gaande houden en strijden (positief) voor het Topfield hoofdstuk.

 

Dan ten aanzien van de modificatie, zodra ik meer zie dan teksten over hardware modificatie, CI-chips wat dat ook moge zijn, maar vooral de geheimzinnigheid waarmee zich vele mensen (leveranciers) zich melden binnen dit topic, ben ik pas overtuigd als ik een tekening en/of chip-revise bulletin mag en/of kan lezen.

Ik ervaar dit meer als een stunt van de importeur die probeert d.m.v. een geheimzinnige doch inmiddels officiele modificatie uitvoerig onder de media aandacht te brengen en zo de verkopen maar ook gemiste verkopen in kaart te brengen.

 

Ik daag dan ook een ieder uit die een dergelijke practische ondersteuning of publicatie kan laten zien. Per slot van rekening is dit toch een hobbyboard waarin we vroeger toch niets anders deden dan modificaties en verbeteringen aan elkaar uitwissel(d)en.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

NOGMAALS!!!! Wat betreft de hardwaremodificatie gaan we verder in een nieuw topic. Zo om het overzichtelijk te houden.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satbird2002
Origineel bericht van: Henri Aalten
Nu is het nog wel wachten op een firmware update,
die de andere problemen op gaat lossen.


wat ik had gelezen bij een dealer op zijn site, is dat met de HW modificatie tevens nieuwe FW er ingezet wordt.

wellicht dat in de FW meerdere problemen zijn aangepakt, ik laat me aangenaam verassen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satbird2002
Origineel bericht van: Henri Aalten
Nu is het nog wel wachten op een firmware update,
die de andere problemen op gaat lossen.


wat ik had gelezen bij een dealer op zijn site, is dat met de HW modificatie tevens nieuwe FW er ingezet wordt.

wellicht dat in de FW meerdere problemen zijn aangepakt, ik laat me aangenaam verassen.


Waar ik nu benieuwd naar ben is dat als er nieuwe firmware geplaatst gaat worden i.c.m. van de Hardwaremod. Is er dan al een nieuwe update die niet openbaar gemaakt wordt?

Als dan de firmware update er komt dan is deze altijd apparaat id gebonden. Dus een 7710 update alleen voor de 7710.
Is de hardware mod noodzakelijk voor als je de nieuwe firmware wilt plaatsen?

Is het dan afgelopen met plaatsen van XX00 firmware in een XX10 variant dmv het aanpassen van een header zoals bij de 55x0PVR's?


Kunnen ze die chip niet verzenden bij vertoning van faktuur?
Ik plaats hem liever zelf, dan ben ik de ontvanger ook niet een paar dagen/weken kwijt.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...