Ga naar inhoud


[TF7700/7710HDPVR] FIRMWARE NIEUWS


Sigma

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Petervl
Origineel bericht van: Bigbot
Firmware TF7700HDPVR-23231-2008Mar27.tfd er in gezet. Terug naar Fab instellingen, kanalen opnieuw gescant.
Met de Aston 2.18 werken de CD kanalen. Een paar keer van kanaal gewisseld naar o.a. Astra HD demo en terug naar NED1 geeft weer: "geen of gecodeerde uitzending". Werkt nog steeds niet. mad
Mijn ontvanger (7700) is gemodificeerd. Heeft ook niets geholpen.
De radio kanalen werken nu wel.
Ik denk dat ze in Korea met heel andere dingen bezig zijn.


Het klinkt gek, maar zet de laatste firmware er nog eens overheen, doe een factiory reset (yes op beide vragen geven) en probeer het dan nog eens. Ik heb hem sinds ik dit gisteren deed niet meer in de fout kunnen krijgen wat betreft de grijze balk bij wisselen van CD naar FTA en terug. Kan altijd nog zijn dat het alsnog mis gaat maar is nu al 2e dag dat het goed blijft gaan. Daarvoor ging het binnen 1 minuut mis.


Het klinkt nog gekker, maar het lijkt te werken!
Heb gedaan wat je zei,ik heb ook na programmeren vd flash de stekker er even uitgehaald, hij zapt sneller maar gaat bij snelle wisselingen tussen gecodeerd en ongecodeerd soms heel even in de fout met "geen of gecodeerde uitzending" maar hij hersteld dan weer wel. Bedankt!
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 1.5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bedankt Alfons, maar ik heb opnieuw geprobeerd om de update OTA te installeren, en bij de tweede poging lukte het wel, en meteen daarna heb ik de allernieuwste update via usb erop gezet, die van 27 maart, die is OTA nog niet beschikbaar.

Die heb ik echter van Topfield Korea gedownload.

Helaas blijft mijn toppie weigeren om transponder 11785 mHz van de Eurobird 9 in te lezen, en ik gebruik geen editers zoals Topset etc.

Ik heb zonet wel Topset 2 gedownload, maar ik heb geen idee wat ik ermee kan doen.

Ook heb ik nog geen usb kabel met een gewone usb plug aan beide zijden, dus kan ik het nog niet aansluiten.

Ik zoek de oorzaak dan ook in de firmware update van 17 maart die nu nog OTA te ontvangen is.

Merkwaardig dat hij die transponder niet inleest.

Ik had hem er voor de update gewoon in staan.

Na de update dus ook, maar na factoryreset leest hij hem niet meer in, en ik doe toch echt alles volgens de normale regels!

Ik hoop dat het euvel bij een volgende update hersteld zal zijn.

Groetjes,....Arnold

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AEO
Ik heb zonet wel Topset 2 gedownload, maar ik heb geen idee wat ik ermee kan doen.
Ook heb ik nog geen usb kabel met een gewone usb plug aan beide zijden, dus kan ik het nog niet aansluiten.

Seriele nulmodem kabel halen, inpluggen, topset starten, kanalen lijst naar je pc halen, die eene transponder toevoegen dan je missende kanaal toevoegen en die lijst terug sturen naar je ontvanger met topset.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat het gelukt is.

 

Ik kan je echter niet helpen. Ik kan die Eurobird 9 niet ontvangen. Ik heb 4 LNB's en ontvang dezelfde satellieten die in het onderschrift van jouw berichten staan.

 

Hé, hebbes! Dat is de reden. Jij kunt de hele Eurobird 9 niet eens ontvangen. :D Hè hè, opgelost.

 

Of anders moet je het onderschrift even aanpassen.

 

Groeten, Alfons

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een aantal antwoorden op verschillende postings;

eurobird 9 zit op 9 graden oost, astra 2 en eurobird is dus geen eurobird 9!!

De firmware van tf is altijd terug te zetten naar een eerdere versie dus je kan altijd terugals een nieuwere versie je niet bevalt.

Ik zet de tf 7700 allemaal weg met de seagate barracude 500gb hd of samsung spinpoint 500gb hd allemaal sata2. Zijn jullie schijven sata 2 !! en niet toevallig een sate 1 schijf die verkocht wordt als sata2 maar het uiteindelijk niet is. Ikzelf heb enkele dagen met een seagate 80gb geworsteld die sata1 was en heb vervolgens een vriend ingeschakeld die voor mij een sata2 schijf leverde en daarna draaide de tf als een speer. Alleen de aston module 2.07 met sw 2.18 loopt niet lekker.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alfred de witt
Even een aantal antwoorden op verschillende postings;
eurobird 9 zit op 9 graden oost, astra 2 en eurobird is dus geen eurobird 9!!


Hallo Alfred,

Dat weet ik, vandaar mijn lolletje. Maar omdat hij over 1 bepaalde transponder praat, neem ik aan dat hij de rest van de Eurobird 9 wel heeft. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij schrijft over de Eurobird 9, maar de Eurobird 1 op 28,5 Oost bedoelt.

En aangezien - volgens Lyngsat - de Eurobird 1 geen TP heeft op 11.785 en de Eurobird 9 wel, neem ik aan dat hij het echt over de Eurobird 9 op 9 Oost heeft.

Groeten, Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Inderdaad heb ik het over de Eurobird 9 op 9 oost.

Ik heb mijn twin-lnb verschoven omdat ik nieuwsgierig was naar Melody Zen HD en Venice HD.

Die laatste heb ik nooit kunnen ontvangen omdat die al weer verdwenen was.

Die transponder op 11785 is er echter nog steeds, want mijn Topfield 4000PVR in de slaapkamer ontvangt hem wel!

Is toch wel vreemd met mijn Topfield 7700 HD-PVR na de update van 17 maart, en het gekke is, als ik die factoryreset niet had gedaan, dan had ik die transponder er nog steeds mee kunnen ontvangen.

Ik heb zelfs via usb-stick de firmware van 18 december er opnieuw ingezet, maar nul resultaat.

Ik heb via OTA de 17 maart firmware er weer ingezet en daarna nog eens de 27 maart update van de website van Topfield Korea.

Het enige wat mij als verbetering opvalt is het snellere zappen.

Bij BBC HD nog steeds geen weergave van ondertiteling bij afspelen opnames.

Ook blijft de harde schijf altijd draaien, ook bij uitgeschakelde timeshift!!!

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mijn allergrootste ergernis is dat je nog steeds de melding krijgt "Cannot play on the scrambled service after channel change"

nw FW van 27 maart

Mijn vrouw die wil TF wel een moord aan doen.....

Met de TF4000 geen probleem wel met deze bak.

 

 

Triumphs

 

Topfiled 4000 + 7700HDPVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal dan bij mij thuis ook nog heel wat overtuigingskracht gaan kosten eer de 7710 de plaats van de 5500 in mag nemen.

 

Op dit moment is het af en toe met de 7710 experimenteren en als de vrouw het zat is, moet de 5500 terug op de plaats smile Ze moet er nog niet aan denken om die handige taps te moeten gaan missen.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal morgen mijn schotel eens draaien naar de eurobird en kijken wat dat bij mij opleverd. Tja en mijn tf 5500 staat nu boven en ik mis hem wel eens maar zodra ik hd kijk op mijn plasma scherm smelt ik toch weg van de kwaliteit die van mijn scherm knalt en ja dan neem je een aantal zaken voor lief die op de 5500 wel gaan maar op de 7700 nog even niet. Waar leg je je prioriteiten? dat is voor iedereen anders.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nieuw op dit forum maar wel al jaren een TF gebruiker.

Vorig jaar een Tf7700HD aangeschaft.

op dit moment draait de tuner op FW 27 maart met een Aston 1.07 Fw 2.18 tuner is niet HW gemodificeerd.

De bekende grijze balk met geen uitzend..... verschijnt alleen nog 1 seconde bij opstarten.

Echter de fout met "controleer abonnement... en het "hangen" van de tuner is bij mij nu te creeren.

Als ik door de CDS kanalen (allen gecodeerd) zap gaat alles perfect ook de overgang naar FTA astra2 en astra3.

Nu terug naar bijv. NED1 (CDS en gecodeerd)

Altijd verschijnt dan de kreet over abonnement en 9 van de 10 keer hangt het systeem.

Kom je van astra3 HD kanaal (euro1080) is het zeker bingo.

 

wie heeft ideeen ?

Nu is het zo dat CDS druk aan het testen is op astra3 ivm de lancering van HD kanalen op 7 april en de tf77xx nog geen geaccepteerde tuner is (immers wie heeft EPG op CDS)

 

Wellicht CDS de veroorzaker ????

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke cam heb je, welke hd zit er in je tf?

Ikzelf heb er een xcam inzitten en af en toe een diablo en hij draait zonder problemen. Ook een aston 1.07 geprobeerd maar dan heb ik de bij het zappen van fta naar ned gecodeerde zenders de grijze balk.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...