Ga naar inhoud


[TF7700/7710HDPVR] FIRMWARE NIEUWS


Sigma

Aanbevolen berichten

Cam is Aston 1.07 Fw 2.18

HD is seagate 250Gb

De grote vraag blijft nog steeds blokkeert de Cam de doorgifte van signaal of hangt de software van de TF.

Aangezien je niets meer kunt ook geen FTA lijkt TF de schuldige.

Laten we vooral blijven testen en elkaar informeren wellicht ontstaat er dan een orzaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 1.5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: wbl

op dit moment draait de tuner op FW 27 maart met een Aston 1.07 Fw 2.18 tuner is niet HW gemodificeerd.

WBL,
Een ding kan ik niet helemaal volgen.
Je beschrijft symptomen die menigeen hiervoor al heeft ondervonden en n.a.v. deze symptomen is o.a. de HW modificatie opgezet.
Waarom ga je nu dezelfde klachten opnoemen terwijl je de best wel resultaat biedende HW modificatie nog niet hebt laten uitgevoeren.
Ik weet ook dat dit niet bij iedereen tot een bevredigend resultaat heeft geleid maar bij mij wel en zoals ik heb gelezen ook bij verschillende andere gebruikers.
Het lijkt mij dat je eerst de HW modificatie moet laten uitvoeren en dan pas weer op de lijn moet komen.
Heb jij overigens wel een reden dat je de HW modificatie (nog) niet hebt laten uitvoeren?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Alfred,

 

Heb je inmiddels al gekeken op de Eurobird 9?

Leest jouw 7700HDPVR de 11785 mHz nog wel in, of gaat het bij jou ook niet?

Ik neem gemakshalve even aan dat je de software updates t/m die van 25 maart er in hebt.

Probeer het ook eens met je andere Topfield.

Ik ben benieuwd.

Groetjes.....Arnold

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen,

 

mijn tf is een 7700 dus nog niet zomaar een hw upgrade beschkbaar.

rebox doet alleen de 7710.

verder geef ik aan dat de problemen nu duidelijk definieerbaar zjn en dus als we allemaal communiceren we wellicht tot een oplossing komen want ik zie dat de hw upgrade gewoon geen oplossing is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wbl
Jurgen,

mijn tf is een 7700 dus nog niet zomaar een hw upgrade beschkbaar.
rebox doet alleen de 7710.
verder geef ik aan dat de problemen nu duidelijk definieerbaar zjn en dus als we allemaal communiceren we wellicht tot een oplossing komen want ik zie dat de hw upgrade gewoon geen oplossing is.

WBL,
Ik ben het niet eens wat je schrijft.
De HW upgrade is wel degelijk voor de TF7700 beschikbaar want als je mijn berichten goed leest zie je dat de HW upgrade op mijn TF7700 binnen een dag is uitgevoerd.
Verder kan ik alleen vaststellen dat de HW upgrade al dan niet i.c.m. de nieuwe FW het probleem bij mijn ontvanger heeft opgelosd.
Wat je ziet is dat niet iedereen helemaal gelukkig is nadat die de HW upgrade heeft uitgevoerd. Maar dat wil nog niets zeggen omdat menigeen verzuimd de juiste feiten naast elkaar te leggen en te vergelijken.
Daarom gaat Sigma nu n.a.v. een voorstel van WPW gegevens verzamelen om zo tot een goed overzicht van de situatie te komen.
Ik vind het een erg negatieve benadering om de HW upgrade niet uit te laten voeren en dan te reopen dat het geen oplossing is.
Misschien toch maar eerst te HW upgrade uit laten voeren?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen,

 

Ik zou alleen graag willen dat we met een aantal mensen eens proberen te definieren wat er nu werkelijk aan de hand is.

Tot zover ben ik het dus met je eens.

Wat betreft de HW update is volgens mij de situatie alsvolgt:

- Rebox voert een gratis update uit op de 7710 ,de reden

waarom is mij nog steeds niet duidelijk.

- Topfield korea heeft totaal niets gemeld over HW

problemen anders dat veel mensen gissen maar officieel

wordt er niets gemeld (of ik heb dit gemist)

- Sommige dealers verzorgen een update op de 7700

Ik zou graag eens duidelijk willen zien wat moet je nu doen of misschien juist niet doen om dit apparaat goed te krijgen.

Zie mijn berichten dan ook als positieve bijdrage om een oplossing.

Verder ben ik blij dat jij geen enkel probleem hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wbl
Ik zou alleen graag willen dat we met een aantal mensen eens proberen te definieren wat er nu werkelijk aan de hand is.

WBL,
In de bovenstaande tekst vraag jij nu precies dat wat we nu al proberen te bewerkstelligen en al mee zijn begonnen.
Namelijk door aan Sigma zoveel mogelijk gedetaillieerde informatie te doen toekomen zodat we alle problemen in het beeld krijgen, daaruit proberen iets te analyseren en dit eventueel aan Topfield door te geven.
Het lijkt mij dat dit jouw bovengenoemde wens omvat.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Ook hier, na de nieuwste firmware en een hartdware modivicatie,

gaat het kijken naar zenders redelijk.

 

Maar de opname zijn niet om aan te zien, ongeveer om de 5 seconden hikken, en geluid valt even weg.

 

Een ding weet ik 100% zeker, ik koop nooit meer een Topfield.

deze hebben het bij mij echt verpest.

 

Wij zitten nu al 5 maanden te kl---ten met deze ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft inderdaad vreemd met die 7700HDPVR.

Als een opname voortdurend stottert en hikt, dan is er echt iets niet in orde.

Ik heb zelf al vanaf het begin af en toe wel eens een hikje gehad, maar omdat ik meestal timergestuurd opneem, kan ik dus niet vaststellen of dat in de uitzending zat, of dat er iets tijdens de opname fout ging.

Als ik opneem, is dat bijna uitsluitend van BBC HD, en inderdaad heb ik wel eens een hik gezien in de opname.

Een enkele keer zag ik zo`n hik echter tijdens het rechtstreeks kijken naar een uitzending van BBC HD.

Soms was dat zelfs een paar keer in een uitzending gedurende een paar opeenvolgende dagen!

Ik heb het vermoeden dat ze soms zitten te knoeien met het signaal.

De laatste tijd gaat het echter behoorlijk goed.

Vorige week nam ik de laatste aflevering op van Planet Earth, gevolgd door de eerste aflevering van een nieuwe serie over architectuur.

Het was een timergestuurde opname (ik had weer eens late dienst),

en de hele opname van ruim 2 uur was perfekt!

Ik heb Planet Earth gekopiëerd en in de map met alle eerdere afleveringen gezet.

Ook heb ik het programma over architectuur gekopiëeerd en in een nieuwe map gezet.

Ook de kopieën waren storingsvrij, zodat ik de originele opname kon wissen.

Het is in het verleden (heel zeldzaam!) wel eens voorgekomen dat de kopie een hikje vertoonde, maar dan kopiëerde ik het programma nog eens.

Maar ik vraag mij af of misschien het soort harde schijf dat gebruikt wordt ook van invloed kan zijn op de prestaties van de 7700HDPVR.

Ik heb er een 500 gB Western Digital in zitten, die heb ik zelf geplaatst.

Misschien zou het een goed idee zijn om een nieuw draadje te openen over het probleem van hikkende opnames, en welke schijf er wordt gebruikt?

Ik ben tot nu toe redelijk tevreden, maar als mijn schijf vol is, moet ik alles naar een externe schijf overzetten.

Misschien zijn er bezitters van de 7700 of 7710 die hier al ervaringen mee hebben?

Ik heb geen hardware update laten doen, maar ik heb er wel de laatste firmware van 25 maart ingezet.

Er zijn nog wensen:

 

1. Het weergeven van ondertiteling bij het afspelen van opgenomen programma`s van BBC HD (bij alle andere BBC`s gaat dat wel!).

2. Mogelijkheid van editen.

3. De harde schijf draait altijd, ook als de timeshift funktie uitgeschakeld is, graag wil ik dat de harde schijf stopt!

Dit kost n.l. onnodig veel energie en het veroorzaakt dat de 7700 HDPVR behoorlijk warm is!

 

Ik ben in ieder geval van mening dat Topfield mij een mooi produkt heeft geleverd, en ik denk in de loop der jaren een leuke collectie van natuurfilms en documentaires op harde schijven op te kunnen bouwen.

 

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tf7710hdpvr id.23331 met esata harddisk zelf gemodificeerd ,vanwege de walgelijke warmte in kast.

De tf is hardware gemodificeerd en firmware is up to date.

Cam: mediaguard,astoncrypt en powercam pro,ook deze hebben de meest recente firmware.Alleen de zapsnelheid is verbeterd.Tot mijn verbazing lees ik niets over de onscherpte. Ik heb ook een Humax HDCI 2000,deze heb ik onder dezelfde omstandigheden nog nooit op onscherpte kunnen betrappen. Wel eens een hikje.

Het is van de gekke dat HDD intern altijd draait.Vandaar mijn esata modificatie (warmte).Kan ik hem uitzetten op de esata behuizing.

Er is geen significant verschil tussen de CAM's.

Bij het opnemen op een ander kanaal dan waar ik op kijk springt hij van de kijkzender en moet dan met de hand weer teruggezet worden, hij neemt wel op.

Groeten Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jabsoft
..... en firmware is up to date.

Bij het opnemen op een ander kanaal dan waar ik op kijk springt hij van de kijkzender en moet dan met de hand weer teruggezet worden, hij neemt wel op.
Groeten Jan

Jan,
Dit is vreemd want juiste de laatste update FW heeft ervoor gezorgd dat het verspringen tijdens de start opname achterwege blijft.
Ik ga er uiteraard van uit dat de door jou genoemde FW up-to-date is.
Controleer eens op welke tuner je live kijkt en op welke tuner de opname is geprogrammeert.
Als je op tuner 1 live kijkt en op tuner 2 de opname is geprogrammeert dat zou jij dit verschijnsel niet meer mogen waarnemen.
Ik mis nog één item in jouw beschrijving, heb jij na de HW modificatie en de FW upgrade nog een factory reset uitgevoerd want dat zou het probleem ook nog kunnen verhelpen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen bedankt voor de supersnelle reactie.

Ik heb een factory reset uitgevoerd, dan nieuwe fw en totslot een restore uitgevoerd.Is dat de fout?

Tuner1 doorgelust met Tuner2 . Kijken Tuner1 opnemen Tuner2.

Ik een copy all gedaan alle zenders.

 

groet Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jabsoft

Ik heb een factory reset uitgevoerd, dan nieuwe fw en totslot een restore uitgevoerd.Is dat de fout?

Jan,
Ik weet niet of een factory reset invloed heeft op de nieuw geplaatste FW. Ik denk van niet omdat de FW in een chip wordt geplaatst en de factory reset invloed alleen de zenderlijst, timers e.d. terug zet maar zeker weten doe ik het niet.
Het heeft mijn voorkeur om eerst de FW te plaatsen en dan de Factory reset uit te voeren.
Heb je wel gecontroleerd dat er ook daadwerkelijk de nieuwste FW in jouw ontvanger zit?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien tot spijt van wie het benijdt, maar ik heb de, in mijn geval TVVLAANDEREN cam vervangen door een duurder exemplaar. De laatste firmware upgrade uitgevoerd en op mijn TF7700HDPVR zijn alle problemen van de baan. De beeldweergave loopt perfect zonder horten of stoten, de opnames verlopen normaal en de weergave vanaf de harde schijf, zowel in SD als HD, zijn kristalhelder en verlopen foutloos. Ik heb ook een paar maanden lopen vloeken op het "kreng" maar nu heb ik geen enkele reden tot klagen meer. Er zijn wel een paar dingetjes die ik ridicuul vind zoals een lan of usb aansluiting waar je geen deftige verbinding met je pc kunt maken zodat je steeds de lome RS232 kabel moet gebruiken etc. Maar dat heeft niets met de weergave te maken en daar is zoals hierboven te lezen is, bij mij niets meer mis mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...