Ga naar inhoud


[TF7700/7710HDPVR] FIRMWARE NIEUWS


Sigma

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten
Origineel bericht van: RUF
Misschien tot spijt van wie het benijdt, maar ik heb de, in mijn geval TVVLAANDEREN cam vervangen door een duurder exemplaar. De laatste firmware upgrade uitgevoerd en op mijn TF7700HDPVR zijn alle problemen van de baan. De beeldweergave loopt perfect zonder horten of stoten, de opnames verlopen normaal en de weergave vanaf de harde schijf, zowel in SD als HD, zijn kristalhelder en verlopen foutloos. Ik heb ook een paar maanden lopen vloeken op het "kreng" maar nu heb ik geen enkele reden tot klagen meer. Er zijn wel een paar dingetjes die ik ridicuul vind zoals een lan of usb aansluiting waar je geen deftige verbinding met je pc kunt maken zodat je steeds de lome RS232 kabel moet gebruiken etc. Maar dat heeft niets met de weergave te maken en daar is zoals hierboven te lezen is, bij mij niets meer mis mee.


Welke cam gebruik jij nu dan !!!
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 1.5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo jabsoft,

 

Wat bedoel je met een esata modificatie en met een esata behuizing?

Ik ben van plan om ook wat te gaan aanpassen aan mijn ontvanger.

Als ik de voedingsstekker van de harde schijf los maak, dan draait de schijf niet, maar dan kan ik niet opnemen of weergeven.

Dus nu heb ik de stekker los, en de kap van de ontvanger er los op liggen, zodat ik er makkelijk bij kan.

Geen ideale oplossing dus.

De stekker zit met vier draden verbonden met de harde schijf, in het midden twee zwarte, en een gele en een rode aan de buitenkanten.

Ik heb aan de achterkant van de 7700HDPVR nog wel ruimte om een schakelaartje te plaatsen.

Weet jij misschien welke draad ik met een schakelaartje kan onderbreken, of dat er misschien meer dan één draad onderbroken moet worden?

Ik wil n.l. niet meer draden doorknippen dan strikt noodzakelijk is.

Al vast bedankt en groetjes,....

 

Arnold

 

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Arnold

Ik zou een 4-polige schakelaar nemen, maar in ieder geval de rode en de gele draad via schakelaar onderbreken.

Een flexibeler oplossing is via externe sata interface.Ik weet niet hoe technisch ik dit moet uitleggen.Google maar eens op esata.

Je gebruikt dan niet de voeding van je moederbord.Ik heb esata-huis met zowel sata als usb2 interface (keuze schakelaar).

Voordeel je prikt de schijf dan ook direct in je computer,zodat je de ext2 geformatteerde (linux) kan benaderen.Grts Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo jabsoft,

 

Ik denk dat ik het bij een schakelaar ga houden, dat komt nog wel eens.

Heb je trouwens enig idee of het nu al mogelijk is om een externe harde schijf te gebruiken?

Ongeveer twee maanden geleden had mijn jongste zoon een externe schijf van een vriendje geleend, er stonden allerlei avi filmpjes op.

De schijf had ook een aparte voeding, maar aangesloten via de usb zag mijn ontvanger hem helemaal niet.

Ik denk dat er toen nog nieuwe firmware moest komen.

Die heb ik er tot en met de laatste versie van 27 maart nu in, maar ik wil geen externe schijf gaan kopen als het nog niet werkt.

Heb jij daar al ervaring mee?

(anderen mogen natuurlijk ook reageren)

Al vast bedankt.

 

Arnold

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arnold,

ik kan iedere sata disk gebruiken via moederbord aansluiting op voorwaarde dat hij ext2 geformateerd is.

aan de usb host kan ik ook iedere disk hangen die ik wil, op 2 voorwaarden: moet <500 mA nodig hebben,anders ook eigen voeding,

en moet fat geformateerd zijn en dit beperkt de grootte van de disk.

 

Groeten,Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Het hangt er helemaal vanaf of die opname op dezelfde transponder zit, bij mij werkt het iets beter sinds de laatste FW maar nog niet perfekt, op het Duitse forum werd het uitgelegd, de Tops zou anders niet weten waar naartoe hij moet schakelen.

Beetje vaag, ik begrijp het niet helemaal...

In ieder geval had ik dit probleempje ook al met de TF5500.

Dus er zal weinig aan te doen zijn vrees ik.

Mij maakt het niet veel uit, maar mijn vrouw is "not amused"...

 

Morgen komt mijn nieuwe Reelbox Avantgarde, die schijnt dit helemaal zelf uit te zoeken (heeft drie DVB-S2 tuners).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat ik me vergis maar deze topic gaat over FW News.

Wat er nu allemaal langskomt heeft naar mijn mening niets met dit onderwerp te doen.

Op deze wijze wordt de topic onleesbaar.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Een kennis van me heeft ook een 7710hd met FW versie 20, deze heeft het volgende probleem met radio zender Ö1 op Astra 12663h.
De oostenrijkse radiozender Ö1 zendt zijn stereo- en surroundsignaal apart uit. Allebei zijn FTA, stereo is 421, surround is 422. Dit in tegenstelling tot enige Duitse radiozenders (bijv. Bayern 4 Klassik), waar stereo en surround zijn gecombineerd.
Maar er komt nu geen geluid uit zijn ontvanger. Ik heb even in de 5500pvr gekeken en daar stond de apid op 421, maar ik heb geen surround set dus kan het niet testen voor hem. Heeft iemand wel geluid op Ö1 confused


Dit heeft niets te maken met firmware nieuws, denk ik !!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat Korea een hoop vakantiedagen heeft gehad afgelopen maand, maar de nieuwe firmware laat wel weer lang op zich wachten

(27-03). Is er iemand dicht bij het vuur die weet of er op korte termijn nog iets staat te gebeuren?

Vu+ duo

TF7710HDPVR Aston 1.05 Diablo

TF4000PVR Aston 218

Stab120 Tuner1+DuoLNB Astra+Hotbird Tuner2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...