Ga naar inhoud


[TF7700/7710HDPVR] FIRMWARE NIEUWS


Sigma

Aanbevolen berichten

Jürgen, je zal gelijk hebben, dunkt me. Blijkbaar mag een merk van sat-ontvangers dit aanbieden zonder goedkeuring.

Wel gek dat CD/TVV een eigen huismerk-EPG ontwikkelen (kost geld) maar dit niet kunnen beschermen/munt uitslaan.

Maar kunnen we ervan uit gaan dat Topfield het gebruik van Hihgway EPG kan blijven garanderen in volgende firmwares zonder certificaat voor het toestel?

Nu, met of zonder certificaat, ik hoop dat de MediaHihgway EPG werkt! smile

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 1.5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gewoon dat ik zoals vanouds de now/next heb op alle kanalen (uitzondering channel 4 en nog een paar engelse). De mediahighway heb ik ondertussen al weer uitgeschakeld want ik krijg niet meer of min dan een now next. Het duurt alleen een paar minuten vooraleer ik hetzelfde te zien krijg. Heb wel nog altijd ene probleem met de connectie tussen mijn pc (topset/vega) en de 7700.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk wel zaak dat we straks niet gaan eindigen met een door CDS dichtgetimmerde ontvanger waar je verder niks meer mee kan. Een extra dingetje als snelscan en epg is leuk, maar dan mogen ze wat mij betreft stoppen met hun bemoeizucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk geheel offtopic, maar toch relevenat in de zojuist ontstane discussie:

Hierbij de richtlijnen van CanalDigitaal voor decoders om in aanmerking te komen voor certificatie. (eerder gepost door Aart44). Let wel: Dit zijn richtlijnen; als hieraan wordt voldaan, dan pas zal een fabrikant overwegen om zijn box aan te bieden ter certificatie. Of die box wordt goedgekeurd is een tweede...

 

1 De decoder moet kwalitatief goed audio en video op RGB niveau leveren (HDMI / Component i.c.m. HD)

 

2 De decoder moet stabiel zijn, o.a. minimaal 1 week op 1 programma staan (Lipsync en warmte problemen)

 

3 De decoder moet na uitval van het satelliet signaal goed terugkomen.

 

4 De decoder moet minimaal Now & Next EPG ondersteunen

 

5 De decoder moet breedbeeld signalering op scart pin 8 ondersteunen

 

6 De decoder moet voor 4/3 toestellen letterbox conversie ondersteunen

 

7 De decoder heeft minimaal 1 C.I.-slot of een embedded MediaGuard kaartlezer (dit onder licentie van Nagra)

 

8 De decoder heeft een elektrische of optische digitale (SPDif) audio uitgang

 

9 De decoder ondersteunt minimaal Diseqc 1.0 voor een probleemloze aansturing van de CDS 19.2 / 23.5 Duo-LNB

 

10 De decoder heeft o.a een Nederlandstalige menu structuur

 

11 De decoder wordt geleverd met een Nederlandse handleiding

 

12 De decoder moet beschermd zijn tegen het het inladen van niet-goedgekeurde software.

 

13 De decoder moet een OTA download optie hebben met een beveiliging tegen het inladen van niet-CDS goedgekeurde software

 

14 De decoder moet compatibel zijn met de CDS / TVV C.I.-Module (toekomstige CDS Dual Cam i.c.m. PVR)

 

15 De decoder moet de CDS/TVV E.M.M. en E.C.M's correct verwerken (maand en pakket update's)

 

16 De decoder ondersteund volledig de door CDS / TVV uitgezonden "Fast Scan Tabel" (incl Orbital position / Diseqc switch)

 

17 Voordat nieuwe software vrijgegeven wordt, OTA of anders, moet deze getest zijn door CDS

 

18 De decoder is voorzien van 2 Scart aansluitingen (1 x TV + 1 x VCR)

 

19 De decoder is voorzien van een beveiliging tegen onbevoegd kijken naar zelf in te stellen kanalen (kinderslot)

 

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Los van de EPG perikelen heb ik even naar het beeld gekeken bij deze nieuwe firmware.

Ik zie de HD beelden prima verschijnen, ...... maar de SD beelden zvia HDMI zoals we kunnen/worden niet geupscaled tot fullsize op m'n HD display, ofwel de upscaler werkt niet meer voor 567iof 567p signalen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satbird2002

als ik via de pc divx bestand wil laden naar de TF gaat dat goed, alleen is het bestand niet zichtbaar in de TF.

de webbrowser laat het bestand wel zien.

idem met MP3.

 

via filelist kan ik de bestanden niet zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satbird,

laat hem eens 5 minuten op bv. BVN staan en switch dan pas weer terug naar RTL4, bij mij gaat ie dan pas de fout in.

Het is een stuk verbeterd maar nog niet helemaal weg.

Ik weet niet of mijn ontvanger hardwarematig in orde is of dat het nog steeds aan de firmware ligt. met de vorige firmware ging hij veel sneller de fout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toppers
...... maar de SD beelden zvia HDMI zoals we kunnen/worden niet geupscaled tot fullsize op m'n HD display, ofwel de upscaler werkt niet meer voor 567iof 567p signalen.

Toppers,
Bij mij worden de SD TV beelden via HDMI prima ge-upscaled naar 1080i.
Ik heb de instelling van de TF wel op 1080i vast staan maar dat had ik ook al bij de vorige FW versie.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie.

 

Met de nieuwe firmware is er wel degelijk iets veranderd wat ik over het hoofd heb gezien. Staat de aspectratio bij mij al maanden op 16:9 gecentreerd, nu moet deze wel degelijk op 16:9 wide worden gezet. Resultaat is dat ook 4:3 uitzendingen breed (smart) worden weergegeven in de resolutie naar keuze.

 

Toch dank voor je reactie, de nieuwe firmware had mij op het verkeerde "been" gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft de firmware voor de TF7710 eignelijk ook de web-interface erin zitten? Het lijkt dat ik er niet op kan komen (IE en firefox, verbinden naar IP etc).

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zit wel een webinterface in maar ik krijg daarop een hoop javascript errors met IE6 op moment dat ik timer wil zetten....

 

DAN NOG EEN VRAAG: hoe komen alle foutmeldingen die hier nu genoemd worden met de nieuwe firmware weer terecht bij TopField ?

Is er iemand of een leverancier die dat coordineert ?

Alvast dank!

TF7710HDPVR(23331),FW2009Apr09 (7.00.34) met Powercam Pro en CD Smartcard

Sony KDL-40W4720 FullHD lcdTV

Clarke-tech ET9000, Dreambox500+/S

Astra1,2,3 en Hotbird

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satbird2002
Origineel bericht van: Bigbot
Satbird,
laat hem eens 5 minuten op bv. BVN staan en switch dan pas weer terug naar RTL4, bij mij gaat ie dan pas de fout in.
Het is een stuk verbeterd maar nog niet helemaal weg.
Ik weet niet of mijn ontvanger hardwarematig in orde is of dat het nog steeds aan de firmware ligt. met de vorige firmware ging hij veel sneller de fout in.


tot dusver is het nog steeds goedgegeaan 10min op een FTA en terug
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe bedoel je opgelost, ik krijg op geen enkele manier een EPG die groter is dan "Now & Next" ???!

 

Of te wel de zoveelste domper van de TF7710HDPVR firmware...

Waarschijnlijk weer 5 maanden wachten en dan hebben ze het voor elkaar: hij is uit de garantie...

 

Frank

 

Topfield TF7710HDPVR (met hardware update FW 31-07-2008 23331)

Visiosat G3C + 3x Alps Quattro + Smart MS 17/4 ES

+

Clarke Tech ET9000 + OpenPli 2.1

Topfield TF7710HDPVR (met hardware update) FW 23-06-2009-23331

Dreambox DM500+ FW OpenPLi v1.0 Enigma1

Opentel ODS3000CI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...