Ga naar inhoud


[TF7700/7710HDPVR] FIRMWARE NIEUWS


Sigma

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: satbird2002
Origineel bericht van: Bigbot
Satbird,
laat hem eens 5 minuten op bv. BVN staan en switch dan pas weer terug naar RTL4, bij mij gaat ie dan pas de fout in.
Het is een stuk verbeterd maar nog niet helemaal weg.
Ik weet niet of mijn ontvanger hardwarematig in orde is of dat het nog steeds aan de firmware ligt. met de vorige firmware ging hij veel sneller de fout in.


tot dusver is het nog steeds goedgegeaan 10min op een FTA en terug


Nou hier niet hoor, al een paar keer gehad dat na zappen vanaf Astra 2 FTA zenders (BBC/ITV) naar Astra 1 CDS zenders er weer regelmatig de bekende grijze balk te zien was mad, niet altijd maar dus wel regelmatig, uitzetten/aanzetten of de kaart erin/uit is de enige remedie die daarna weer helpt eek

Frank

Visiosat G3C + 3x Alps Quattro + Smart MS 17/4 ES

+

Clarke Tech ET9000 + OpenPli 2.1

Topfield TF7710HDPVR (met hardware update) FW 23-06-2009-23331

Dreambox DM500+ FW OpenPLi v1.0 Enigma1

Opentel ODS3000CI

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 1.5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast satbird2002
Origineel bericht van: satbird2002
Origineel bericht van: Bigbot
Satbird,
laat hem eens 5 minuten op bv. BVN staan en switch dan pas weer terug naar RTL4, bij mij gaat ie dan pas de fout in.
Het is een stuk verbeterd maar nog niet helemaal weg.
Ik weet niet of mijn ontvanger hardwarematig in orde is of dat het nog steeds aan de firmware ligt. met de vorige firmware ging hij veel sneller de fout in.


tot dusver is het nog steeds goedgegeaan 10min op een FTA en terug


je hebt gelijk vanuit een FTA HD zender terug naar RTL7 het bekende probleem, dan maar het trucje van cartoon network weer gebruiken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou jongens ik heb een ander probleem dat ik wel een beetje ergerlijker vind. Sedert de nieuwe firmware kan ik geen contact meer maken met de settop. Als ik probeer zaken over en weer te sluizen krijg ik in het beste geval een external error melding. Heb ook al geprobeerd met oudere firmware te werken maar het brengt geen aarde aan de dijk. Heeft niks met pc of zo te maken, heb voor de zekerheid een nieuwe kabel gekocht en ik krijg hetzelfde effect zowel op mijn laptop als desktop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RUF
Nou jongens ik heb een ander probleem dat ik wel een beetje ergerlijker vind. Sedert de nieuwe firmware kan ik geen contact meer maken met de settop. Als ik probeer zaken over en weer te sluizen krijg ik in het beste geval een external error melding. Heb ook al geprobeerd met oudere firmware te werken maar het brengt geen aarde aan de dijk. Heeft niks met pc of zo te maken, heb voor de zekerheid een nieuwe kabel gekocht en ik krijg hetzelfde effect zowel op mijn laptop als desktop.


Vreemd confused Ik heb juist om eventuele problemen te voorkomen voor de FW update met Topset http://www.topfield-sat.de/SVS-WEB/topset.html
mijn kanalen naar m'n notebook gecopiërd, daarna vanaf USB-stick (Sandisk 4GB) de nieuwe FW er op gezet
en toen weer met succes met Topset mijn kanalen weer op de 7710 gezet
(7710 <- Nulmodemkabel-> Notebook)

Frank cool

Visiosat G3C + 3x Alps Quattro + Smart MS 17/4 ES

+

Clarke Tech ET9000 + OpenPli 2.1

Topfield TF7710HDPVR (met hardware update) FW 23-06-2009-23331

Dreambox DM500+ FW OpenPLi v1.0 Enigma1

Opentel ODS3000CI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Ook hier met een 0 modemkabel, en Topset geen problemen.

Meer dan een uur gekeken naar BVN, toen terug naar RTL 4

gelukkig geen bekende balk, tot nu toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus identiek hetzelfde gedaan als PH2M en bij mij lukt de topset overheveling niet meer (noch met vega noch met topset). Is er misschien ergens in de toppy een instelling die zou kunnen veranderd zijn of die ik kan aanpassen. Aan de RS232 uitgang/ingang ligt van het toestel ligt het niet want onderling tussen ontvangers kan ik wel nog de gegevens uitwisselen. En aan die van de pc ook niet want ik krijg hetzelfde effect vanaf pc als vanaf laptop. Mijn probleem doet zich wel voor met een 7700hdpvr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RUF
... Mijn probleem doet zich wel voor met een 7700hdpvr.

RUF,
Er is geen instelling die dit probleem zou kunnen verhelpen.
Gebruik in elk geval minimal de versie 2.34 van Vega of TopSet 2.00, beiden moeten prima functioneren.

Als je met de vorige FW geen problemen had en je overtuigt bent dat het aan de nieuwe FW ligt wat let je om de vorige FW van 19 maart weer terug te zetten.
Dit levert nu geen problemen op omdat het bij deze upgrade om een minor upgrade gaat en binnen dezelfde versie blijft.
Dan zou TopSet weer gewoon moeten functioneren. Is dat niet het geval dan heb je een issue die schijnbaar nog niemand anders is opgevallen dan niet voorkomt.
Bij mij functioneert TopSet 2.00 en Vega v2.34 overigens uitstekend.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is het hem nu juist. Ik heb de firmware zelfs tot twee versies teruggeschroefd en ik zit met de laatste updates van topset. Niets dat het kraam doet werken zoals vroeger. Ik krijg er dus absoluut geen hoogte van. Temeer dat ik uit voorzorg een nieuwe nulmodem kabel gebruik en het heb geprobeerd vanuit twee verschillende bronnen (pc en laptop). Telkens krijg ik hetzelfde resultaat. Nutjes. Blijkbaar heb ik weer de hoofdprijs gewonnen. crazy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heeft het dus duidelijk niets met FW te maken en is het wellicht raadzaam om hiervoor een nieuwe thread te openen want dan bereik je meer leden die je hiermee eventueel verder kunnen helpen.

Ik zou het althans op dit moment niet weten waar het aan zou kunnen liggen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft eigenlijk wel te maken met de FW want voor de installatie van de laatste update was er geen probleem. Het probleem is begonnen bij de update. Maar goed. Geen slecht idee ik ga een nieuw draadje openen. Alvast bedankt voor de moeite. En mocht er iemand iets te binnen schieten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 7700 met een xcam en een aston 107 cam en met de vorige fw liep dat goed. Na de upgrade heb ik echter heel veel last van "geen of gecodeerde uitzending". Dit heb ik nog niet eerder gezien.

Verder zapt hij trager. Ik ga weer terug.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...