Ga naar inhoud


[TF7700/7710HDPVR] FIRMWARE NIEUWS


Sigma

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: radio_man_new
TF7710HDPVR is identiek aan de TF7700HDPVR dus er is geen reden om eindeloos te wachten op een 7710 firmware.
Eenvoudig 7700 fw patchen met Vegapack, gratis en legaal.
't Gaat alleen om de header die veranderd moet worden.
Simple comme bonjour!

Heb jij dat gedaan? En van welke systemID naar welke heb je de firmware omgepatched?

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 1.5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Henri Aalten
Origineel bericht van: Hadrian
Origineel bericht van: radio_man_new
TF7710HDPVR is identiek aan de TF7700HDPVR dus er is geen reden om eindeloos te wachten op een 7710 firmware.
Eenvoudig 7700 fw patchen met Vegapack, gratis en legaal.
't Gaat alleen om de header die veranderd moet worden.
Simple comme bonjour!

Heb jij dat gedaan? En van welke systemID naar welke heb je de firmware omgepatched?


Omschrijf dat eens hoe te doen??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Van een bekende satelliet zaak in Putten vernomen, dat er een Beta Firmware is voor de Topfield 7710 HD PVR.

 

Er zal dan denk ik binnenkort wel een nieuwe firmware voor deze ontvanger online komen, denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
Origineel bericht van: Hadrian

Heb jij dat gedaan? En van welke systemID naar welke heb je de firmware omgepatched?


Omschrijf dat eens hoe te doen??

Wat ikzelf heb gedaan (ik heb het namelijk inmiddels zelf gedaan) is
eerst de firmware van de 23231 downloaden en
daarna vegapack downloaden.

Dan open je vegapack en klik je in de linkerhelft op de knop "TFD". Dan gaat er een scherm open; daar kan je gedownloade firmwares uitkiezen. Ik heb de 23231 firmware gekozen. Ik krijg een foutmelding over de defaults block, maar dat is niet van belang voor de firmware.
Aan de onderkant staat in het blauwe vlak de system ID, 23231. Die heb ik gedubbelklikt, waardoor ik een ander system ID kon ingeven (23331 in mijn geval).
Daarna klik ik op de rechter TFD-knop in het vlak "save" en zet ik de firmware op de harde schijf.
Naar de USB stick ermee en in de ontvanger stoppen. Firmware upgraden via het menu van de ontvanger.

De Mediahighway EPG werkt enigzins bij mij. Soms krijg ik een reboot na of tijdens het laden, soms ontbreken er stukken, maar het is beter dan alleen now/next informatie.
Wat me verder opviel in deze firmware is dat de HD-zenders niet uitrekken op een 4:3 televisie (dus netjes met zwarte balken het beeld inverhouding).

LET EROP DAT JE HIERMEE EEN FIRMWARE INLAADT DIE VOLGENS TOPFIELD NIET GESCHIKT IS VOOR JOUW ONTVANGER.
!!!DOE DIT DUS OP EIGEN RISICO!!!

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Met Topfield ID changer gaat het veel simpeler wink
Ongetwijfeld. Ware het niet dat ik er nu pas voor het eerst van hoor/lees wink
*meteen uitproberen gaat

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Blijft de codering cam wel goed werken, is oorsprokelijk voor Duitsland bedoeld ??

 

IS deze firmware ook in het Nederlands?

 

Na het omzetten houdt ik 5.675 KB over klopt dit ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten
Origineel bericht van: Henri Aalten
Blijft de codering cam wel goed werken, is oorsprokelijk voor Duitsland bedoeld ??

IS deze firmware ook in het Nederlands?

Na het omzetten houdt ik 5.675 KB over klopt dit ??

Wat is het risico?
Ontvanger onbruikbaar,
niet meer te repareren?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Henri,

 

Geef één goede reden op waarom jij zou willen besluiten om jouw huidige TF7710 te willen 'omkatten' naar het type TF7700?

 

Jij schijnt zelf al geconstateerd te hebben dat hieraan wellicht risico`s zijn verbonden dus je moet nogal een goede reden hebben om dit voornemen in de praktijk te willen zetten.

 

Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Heel duidelijk, nu lukken bij mij veel opnamen niet, met de Powercam Pro.

 

Met een geleende Aston, werkte het wel veel beter.

 

Dus hoop ik eigelijk, dat deze firmware meer cams ondersteund.

 

Maar wil het niet ten koste doen van andere problemen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een mailtje gestuurd naar Rebox met de volgende 2 vragen over de 7710 (rood is hun antwoord)

 

 

 

# Werkt de 7 daagse EPG bij de Nederlandse (HDTV) zenders? Zo niet wanneer gaat dit gebeuren?

[Antwoord Rebox] Is nog niet bekend, het aantal dagen EPG is 2 dagen,

 

# Neemt hij gedecodeerd opnemen? Ook als je naar een andere zender, op een andere transponder kijkt, dan die je aan het opnemen bent? Zo niet komt dit nog.

[Antwoord Rebox] Dit is al mogelijk.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Petervl
dan ga ik mijn 7710 toch maar terugsturen want geen van beide werkt bij mij..



Ik vond het ook al vreemd! Toch raar dat een importeur REbox (bewust??) verkeerde informatie verstrekt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij hebben ze gewoon die vragen niet goed gelezen en even snel een antwoord eruit geramd. Alleen vind ik die vraag van dat opnemen ook niet bijster duidelijk gesteld.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben we dit onderwerp nu niet al verscheidene malen via een ander topic behandeld?

En al zou dit niet het geval zijn dan zie ik nog steeds geen NIEUWS (zoals de titel beloofd) in de laatste gestelde vragen / mededelingen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
En toch hebben ze gelijk, als je de ontvanger op het kanaal laat staan waar je naar kijkt en opneemt dan klopt het wat ze zeggen.
Maar zo gauw je gaat zappen dan gaat het mis, de ci module kan maar 1 ding tegelijk smirk


in de vraagstelling staat wel degelijk opnemen terwijl naar een ander kanaal gekeken wordt dus hebben ze geen gelijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...