Ga naar inhoud


[TF7700/7710HDPVR] FIRMWARE NIEUWS


Sigma

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Jürgen
Hebben we dit onderwerp nu niet al verscheidene malen via een ander topic behandeld?
En al zou dit niet het geval zijn dan zie ik nog steeds geen NIEUWS (zoals de titel beloofd) in de laatste gestelde vragen / mededelingen.


Jurgen, voor mij is het nieuw(s) dat Rebox 2 functies bevestigd die bij ons toch echt niet werken. Dat iemand op dit forum een dergelijk verrassend antwoord krijgt van Rebox mag van mij best gedeeld worden. En het gaat om de nieuwste firmware waarbij dit geconstateerd wordt.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 1.5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Petervl
Jurgen, voor mij is het nieuw(s) dat Rebox 2 functies bevestigd die bij ons toch echt niet werken. Dat iemand op dit forum een dergelijk verrassend antwoord krijgt van Rebox mag van mij best gedeeld worden. En het gaat om de nieuwste firmware waarbij dit geconstateerd wordt.

Ik ben het er nog steeds niet mee eens want het is geen nieuw FW nieuws en voegt er niets toe aan het al bestaande FW nieuws.
Verder ben ik het ook niet eens met het feit dat je generaliseert doordat je het woord 'ons' gebruikt. Het probleem ligt veel dieper dan het met een nietszeggende opmerking van Rebox af te maken (zie onderstaande opmerking).

Origineel bericht van: xarxar2

# Neemt hij gedecodeerd opnemen? Ook als je naar een andere zender, op een andere transponder kijkt, dan die je aan het opnemen bent? Zo niet komt dit nog.
[Antwoord Rebox] Dit is al mogelijk.


Niet iedereen heeft hier volledig last van.
Ik heb soms problemen met het opnemen als ik niet tegelijkertijd naar de TV kijk maar in de praktijk kan ik gewoon b.v. RTL8 opnemen terwijl ik naar een van de andere gecodeerde CD kanalen kijk.
Dus de door Rebox geplaatste opmerking kan dus niet zonder meer als onjuist worden bestempeld.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu dan eindelijk wel een bericht dat past binnen dit onderwerp:

Ik heb op een ander forum vernomen dat er binnen een paar dagen toch eindelijk een firmware moet komen voor de 7710. Hier het bericht:

De firmware voor de Topfield 7710 HD PVR gaat uit de beta fase over naar een officiele release.

 

"De afgelopen tijd is er gewerkt aan een update voor het officiele Nederlandse model en zijn diverse beta-versies getest.

 

De meest actuele beta release (11) is momenteel door de beta-testers akkoord bevonden en voor release aangevraagd bij Topfield in Korea.

 

Verwachting is dat deze één dezer dagen officieel ter download wordt aangeboden.

 

Hier zijn in elk geval de Fastscan en MediaHighway EPG volledig in aangepast, een complete fixlist hopen wij spoedig te kunnen publiceren."

__________________

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Petervl


in de vraagstelling staat wel degelijk opnemen terwijl naar een ander kanaal gekeken wordt dus hebben ze geen gelijk.

Wat denk je van 1 kanaal fta kijken en het andere gecodeerde op tuner 2 opnemen whistle



Lijkt me duidelijk dat het merendeel van de Nederlanders het meest naar Nederlandse zenders kijkt en die zijn niet FTA. je kunt jezelf natuurlijk dom houden als Rebox, maar ik denk dat ze vraag heel goed begrijpen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe firmware TF7710HD PVR 23331 18-11-2008

TF-HSCB-7.00.26 Mediahighway, Fastscan and cam

functions are modified to improve performance.

1x VU+ Solo 4K, 1x XTrend ET8000, 1x CT ET9000 Open PLI 4.0 - Max Plus 2100S - Max Digital 220S - Skystar II - Triax 88 Multirail 13 - 19,2 - 23,5 - 28,2 oost, 4x Alps quad LNB, Triax  88 cm schotel - 1x Moteck 2100s Rotor - Cas Interface 3 - 2x Diablo Cam Light

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog niet geplaatst zit op mijn werk,

vanavond kan ik deze pas gaan inladen.

 

Firmware is op de Topfield site te Downloaden.

1x VU+ Solo 4K, 1x XTrend ET8000, 1x CT ET9000 Open PLI 4.0 - Max Plus 2100S - Max Digital 220S - Skystar II - Triax 88 Multirail 13 - 19,2 - 23,5 - 28,2 oost, 4x Alps quad LNB, Triax  88 cm schotel - 1x Moteck 2100s Rotor - Cas Interface 3 - 2x Diablo Cam Light

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pinq
Zojuist er op gezet. Alle kanaalnummers staan nu op 0 (nul), das niet goed dus. MediaHighway geeft nu sneller meer informatie (2 dagen).


De nummers zitten er nog wel in (uitgelezen met TopSet). Je kan ook niet meer direct een nummer kiezen. De firmware van juni maar weer teruggezet. Knoeiwerk is het.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pinq
Origineel bericht van: pinq
Zojuist er op gezet. Alle kanaalnummers staan nu op 0 (nul), das niet goed dus. MediaHighway geeft nu sneller meer informatie (2 dagen).


De nummers zitten er nog wel in (uitgelezen met TopSet). Je kan ook niet meer direct een nummer kiezen. De firmware van juni maar weer teruggezet. Knoeiwerk is het.

Hier hetzelfde. De nummers staan op 0, je kan alleen nog zappen, of via de OK-toets een kanaal uitkiezen.
Nieuwe kanalen worden ingelezen vanaf positie 1000.
De MediaHighway EPG lijkt goed te werken. Momenteel kijk ik naar iets van K3, alleen begint de EPG pas om 15:29. Dus ik weet niet hoe het huidig programma heet. Zal wel te maken hebben met de eerste keer inlezen oid.

Ik ga zo nog eens proberen om een factory reset uit te voeren en dan de firmware opnieuw erin te zetten of de kanalen toe te voegen. Kijken of dat wat oplost.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed. Deze firmware gaat er dus weer af.

Ik kan niet meer schakelen tussen verschillende satellietposities, zonder verdwijnen van signaal. Verder heeft een factory reset niets opgeleverd: alle kanalen worden nu vanaf positie 1000 opgeslagen, en het probleem met de Aston-cam is m.i. ook niet opgelost.

Het enige pluspuntje is de mediahighway EPG, en dat weegt niet op tegen de ongemakken die ik net hierboven noemde.

 

Dit is inderdaad knoeiwerk.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aukemuis
Toch raar Heb er hier ook een staan en nummering loopt gewoon vanaf 1 en verder.
MHEPG klopt volgens mij niet. Het programma dat bezig is, zie ik zo snel niet in de gids staan...
En dat vind ik dus het vreemde aan deze machines.
Iedereen heeft dezelfde (ik neem aan dat we het nu allemaal in dit geval hebben over de TF7710HDPVR, versie 23331), maar toch gedragen ze zich anders. Ik neem aan dat ze in Korea geen last hebben gehad van het 1000-verschijnsel bijvoorbeeld...

En nog een toevoeginkje: Had Henri Aalten ook al niet dat bij hem de kanalen op 0 stonden, en bij 1000 erbij kwamen? Hoe kwam hij aan die problemen (dat was voordat deze firmware beschikbaar was)?

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is alleen een FW-update voor een TF met systen ID 23331.

Ikzelf heeft een TF7710HDPVR met een ID van 23031.

Los van het fiet dat alles nog niet vlekkeloos werkt, zijn de overige ID's normaal gesproken dan ook op korte termijn beschikbaar?

Groet,

 

Denk aleer gij doende zijt en doende denk dan nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan mijn vorige bericht niet meer bewerken, dus ik plaats er maar een nieuwe onder.

 

Het valt me op dat op miraculeuze wijze de Astra 2 en de Astra 3 van positie zijn gewisseld op de disecq instellingen na de firmware upgrade. Heel vreemd.

Ik heb de kanalenlijst met een fastscan geupdate; dan komt de CanalDigitaal-volgorde wel netjes op 1, 2, 3 etc. De rest staat nog steeds op 0.

Daarna de boel eens opgehaald in TopSet en in Advanced mode naar de kanalen gekeken. De volgorde van de kanalen wordt nu bepaald door de waarde zoals die in "Res 3" staat. Is er een mogelijkheid om dat uit te schakelen? Of is er misschien een mogelijkheid om die waardes makkelijk in TopSet te wijzigen (a la de gewone "kanalenschuifmanier")?

 

50999.jpg

post-24534-1318260023,1546_thumb.jpg

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...