Ga naar inhoud


[TF7700/7710HDPVR] FIRMWARE NIEUWS


Sigma

Aanbevolen berichten

Gast radio_man_new

Heb de 7700 omgekat naar de 7710 omdat 23231 (Duits) geen Diseqc 1.2 meer heeft, alleen USALS.

Dat gaat zeer eenvoudig met het programmaatje Vegapack, starten, bestand laden en je ziet meteen wat je moet doen.

Het is legaal en gratis, ik heb het al een paar keer gepost, maar goed hier is het nog een keer.

Trouwens, hier

http://www.dvbelectronics.nl/topfield.html

staan beide fw versies: 7700 & 7710.

VegaPack.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 1.5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Henri Aalten

Ook hier een zootje alle zenders staan op positie 0.

Terug naar de oude firmware

 

Het overgaan van FTA naar gecodeerd, traag al met al zeer slecht.

 

Laten zij die firmware er maar weer snel afhalen.

Dit is helemaal niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast radio_man_new

Het bestand op de site van Dvbelectronics is dus inderdaad niet goed, de file op www.topfield.co.kr wel.

Beide melden zich als build 7.00.26, maar de grootte is anders:

de foute is 5687 kB, de goede is 5738 kB.

Deze build dateert al van 3 oktober!

Heb de 23231 "Germany" genomen en gepatched naar TF7710HDPVR om weer Diseqc 1.2 én USALS te hebben op mijn TF7700HDPVR.

Vegapack verandert alleen de header; zoals al een jaar bekend is zijn beide boxen identiek- enige reden van verschil is marketing.

Omdat ik hier veel postings zag over het zapprobleem neem ik aan dat deze ongelukkigen "foute" software hebben gebruikt...

't Zij hun vergeven, zij konden het niet weten LOL.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds de overgang naar de wintertijd werkt de EPG niet meer op mijn 7700. Ik ben bezig met de opnames op een externe HDD te zetten en wil dan de schijf in de ontvanger gaan formatteren. Hierna de boel weer terug schuiven en hopen dat de firmware van oktober goed gaat werken.

 

Is het ook mogelijk dat de onlangs verschenen firmware (november) niet het "1000 probleem" heeft of reageert elke 7700 hetzelfde?

 

Het zou ook nog kunnen dat de nieuwe firmware het EPG probleem gaat oplossen en alle zenders op de juiste plek laat staan. Is het verstandig om dit eerste te proberen?

 

Alvast bedankt voor de uitleg,

 

Marcel

DM8000HD OpenPli v2.1

 

TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07

Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Hadrian en anderen,

 

ik heb ook op onze TF7710HDPVR met systemid 23331 de nieuwe firmware gezet; ik ondervind hetzelfde: alle kanalen nu 0000;

 

ik heb ook met TopSet getest door bij een aantal kanalen res3 in te vullen en jawel, ook ik krijg dan netjes deze getallen als kanaalnummer te zien! Goed geprobeerd Hadrian!

Ik heb in de topfield zelf geen setting kunnen vinden waarmee je de display aan kunt passen....

Ook niet in Topset om de res3 in 1 keer voor alle kanalen netjes te zetten.

 

Ik vind de EPG overigens wel erg mooi; eindelijk is dat er dan weer (wat al die mensen met de kabel al heel erg lang hebben......)

 

Dan zijn bij mij niet de satellietsettings niet aangepast; ik kan netjes astra1,2,3 en hotbird selecteren en de goede zenders zitten erop;

Als ik overigens met de <SAT> toets kies zie ik wel de juiste kanaalnummers;

kies ik met de <OK> toets of met <FAV>favorieten, enkel dus de res3 waarde.....

 

Voor het overige heb ik het idee dat het zappen sneller gaat (met de powercam pro in ieder geval); ook van gecodeerd naar gecodeerd....

 

Beeldgrootte is nu aangepast, HD is niet meer uitgetrokken op een 4:3 beeldscherm (al weet ik dat ik toch wel een FullHD scherm met hebben met zo'n ontvanger)

 

Groeten,

 

Oebele

TF7710HDPVR(23331),FW2009Apr09 (7.00.34) met Powercam Pro en CD Smartcard

Sony KDL-40W4720 FullHD lcdTV

Clarke-tech ET9000, Dreambox500+/S

Astra1,2,3 en Hotbird

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: OebeleUitMarum
Ik vind de EPG overigens wel erg mooi; eindelijk is dat er dan weer (wat al die mensen met de kabel al heel erg lang hebben......)

Oebele,
Misschien heb ik iets gemist maar heb jij nu inderdaad een EPG voor 2 dagen die perfect functioneert?
Ik heb weliswaar een 7700 en bij mij heeft de EPG tot aan de omschakeling zomer naar wintertijd ook voor 2 dagen goed gewerkt maar daarna niet meer.
Want als dat inderdaad goed mocht werken dan overweeg ik om mijn 7700 om te katten naar een 7710 en dan deze nieuwe FW te gebruiken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen,

 

jawel, 2dgn EPG!!!

ik heb nog geen opnames gepland maar ik kan van gecodeerd naar FTa, FTA naar gecodeerd, tuner1/tuner2 ...

Enkel de kanalen op 0000 maar met de meest gebruikte via TopSet res3 gevuld is ook dat probleem opgelost;

 

dus vooralsnog tevreden!

 

Groeten, Oebele

TF7710HDPVR(23331),FW2009Apr09 (7.00.34) met Powercam Pro en CD Smartcard

Sony KDL-40W4720 FullHD lcdTV

Clarke-tech ET9000, Dreambox500+/S

Astra1,2,3 en Hotbird

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: OebeleUitMarum
Jürgen,

jawel, 2dgn EPG!!!
ik heb nog geen opnames gepland maar ik kan van gecodeerd naar FTa, FTA naar gecodeerd, tuner1/tuner2 ...
Enkel de kanalen op 0000 maar met de meest gebruikte via TopSet res3 gevuld is ook dat probleem opgelost;

dus vooralsnog tevreden!

Groeten, Oebele


Hoi Oebele,

Heb jij een link voor mij, waar ik deze software kan vinden.

Alvast bedankt Sipke

VU+ Duo2 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Hadrian


Het valt me op dat op miraculeuze wijze de Astra 2 en de Astra 3 van positie zijn gewisseld op de disecq instellingen na de firmware upgrade. Heel vreemd.
Ik heb de kanalenlijst met een fastscan geupdate; dan komt de CanalDigitaal-volgorde wel netjes op 1, 2, 3 etc. De rest staat nog steeds op 0.

Ik zal het uitleggen, als je CD fw installeerd dan komen de zenders na een fastscan op CD volgorde. En ook je diseqc staat al goed, en wel 1 van 4 voor de Astra19 en 2 van 4 voor Astra 23.
Dit staat vast en moet je niet veranderen, Astra28 moet je dus op 3 van 4 zetten. Ga je dus 2 van 4 voor Astra 23 omwisselen met 3 van 4 voor Astra28, dan werken de zenders op de Astra 23 niet meer omdat de diseqc vast aan die CD zenderlijst gekoppelt is. Dit is trouwens met alle CD fw zo, ook van andere merken satontvangers zoals Philips. smirk
Als ik met mijn 7710hd Astra28 zenders ga inlezen dan komen ze gewoon onder de CD zenderlijst te staan en niet op 1000. shocked
Je moet dus niet gaan proberen om een normale zenderlijst met Vega in een ontvanger met CD fw te laden want dan blijven ze op nul staan. cry

Sjaak,

zeg je nu dat de nieuwe TF7710 firmware een CD firmware is?

Groeten

TF7710HDPVR(23331),FW2009Apr09 (7.00.34) met Powercam Pro en CD Smartcard

Sony KDL-40W4720 FullHD lcdTV

Clarke-tech ET9000, Dreambox500+/S

Astra1,2,3 en Hotbird

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...