Ga naar inhoud


[TF7700/7710HDPVR] FIRMWARE NIEUWS


Sigma

Aanbevolen berichten

Mij hadden ze (Rebox) dus ook een Zwitserse via m'n dealer opgestuurd.

Oorzaak was dat het voor kon komen dat er in Korea een ontvanger in een verkeerde zending terecht was gekomen.

Nu kom ik er vandaag ook nog achter dat ik na modificatie vorige week vanaf Rebox een ontvanger van iemand anders heb gekregen.

 

Denk aleer gij doende zijt en doende denk dan nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 1.5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: ligth011
als je id van de tf 7710 23131 is het dan wel voor de nl markt

Nee, dit ID behoort bij de Russische markt of zelf nog van een ander land, welke markt / land is pas de bepalen als je de applicatiecode weet (zoals b.v. TF-HSCR) en ook dan is het vaak nog onduidelijk.
Wat is de achtergrond van deze vraag?

Origineel bericht van: ligth011
en wat zijn de voordelen voor de nieuwste fw

Ten opzichte van wat?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WPW
Origineel bericht van: Dutchpark
Wat WPW zegt klopt, maar ik denk dat Sjaak iets anders bedoelt:

Sjaakk snapt er geen bal van :D

Fastscan voor dummies:
1. zorg dat je signaal en beeld hebt op het NL pakket.
2. doe een fastscan
3. ga naar het menu waar de lnb per satelliet word toegewezen en pas deze aan zoals het bij jou zit aangesloten.

Fastscan is een lijst met bijbehorende satellieten die op switch positie vast is gezet, deze lijst word van astra1 gedownload in je ontvanger, na het downloaden kan je deze switch lijst aanpassen, dit zijn voor astra1/2/3 dus maximaal 3 aanpassingen en hiermee hoef je dus niks aan kabels om te pluggen, al heb je astra2 op positie 99999 zitte, na een fastscan zal astra2 op 3 zitte of zo iets, effe handmatig op 99999 zette en gaan met die banaan.


Hallo allen,

hierbij nog even een update van mijn kant en ik kan WPW gelijk geven:
nieuwe firmware geinstalleerd
terug naar fabrieksinstellingen met behoud van locations
fastscan gedaan
nu zat inderdaad astra op 1van4 en astra3 op 2van4 (maar dit klopt dus niet met mijn settings)
Daarna heb ik astra19 op 1van4; astra28 op 2van4; astra23 op 3van4 en hotbird op 4van4 gezet binnen de 7710;
scan op astra28 en scan op hotbird gedaan, daarna tuner1 gekopieerd naar tuner2 en alles werkt weer!
dus geen coax geswitched!

Groeten, Oebele

TF7710HDPVR(23331),FW2009Apr09 (7.00.34) met Powercam Pro en CD Smartcard

Sony KDL-40W4720 FullHD lcdTV

Clarke-tech ET9000, Dreambox500+/S

Astra1,2,3 en Hotbird

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: ligth011
als je id van de tf 7710 23131 is het dan wel voor de nl markt

Nee, dit ID behoort bij de Russische markt of zelf nog van een ander land, welke markt / land is pas de bepalen als je de applicatiecode weet (zoals b.v. TF-HSCR) en ook dan is het vaak nog onduidelijk.
Wat is de achtergrond van deze vraag?

Origineel bericht van: ligth011
en wat zijn de voordelen voor de nieuwste fw

Ten opzichte van wat?

de fw die van november, dus met andere woorden is het verstandig om de nieuwe te laden.

Dus als ik het goed begrijp heb ik een TF die niet voor de NL bestemd is. is nl de 7710 hdpvr met id 23131 .
wel in Nl gekocht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: OebeleUitMarum
Daarna heb ik astra19 op 1van4; astra28 op 2van4; astra23 op 3van4 en hotbird op 4van4 gezet binnen de 7710;
scan op astra28 en scan op hotbird gedaan, daarna tuner1 gekopieerd naar tuner2 en alles werkt weer!
dus geen coax geswitched!

Groeten, Oebele

Het is eigelijk van de gekke dat die CD idioten alle astra2 kanalen hebben gekoppeld aan astra. Wat die 2de scan op astra2 doet is de satelliet koppeling aanpassen want ze staan er al in alleen gekoppelt aan de verkeerde satelliet (die op zijn beurt aan een switch positie hangt) Dat een TF bestaande kanalen aan instellingen aanpast tijdens een scan is nu dan een handige glitch :D

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ligth011

de fw die van november, dus met andere woorden is het verstandig om de nieuwe te laden.

Voor zo ver ik het nu kan beoordelen zijn er maar 2 items van belang en dat is de mogelijkheid om FTP toe te passen en om de TF WEB browser via een Inlogcode - WW te gebruiken.

Origineel bericht van: ligth011
Dus als ik het goed begrijp heb ik een TF die niet voor de NL bestemd is. is nl de 7710 hdpvr met id 23131 .
wel in Nl gekocht.

Dat begrijp je helemaal goed.
Het feit dat je de TF in Nederland hebt gekocht doet er totaal niet toe.
Ik veronderstel dat menige Nederlandse leverancier ergens in Europa een partij goedkope TF7710 is tegengekomen en ook in de veronderstelling verkeerde dat 7710 uitsluitend voor de Nederlandse markt is bestemd.
Anders kan ik het niet verklaren dat er andere FW op staat.
Of TF Korea is weer uit de bocht gevlogen en dat is ook niet helemaal uitgesloten.


Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde bij mij.

 

Origineel bericht van: OebeleUitMarum
Origineel bericht van: WPW
Origineel bericht van: Dutchpark
Wat WPW zegt klopt, maar ik denk dat Sjaak iets anders bedoelt:

Sjaakk snapt er geen bal van :D

 

Fastscan voor dummies:

1. zorg dat je signaal en beeld hebt op het NL pakket.

2. doe een fastscan

3. ga naar het menu waar de lnb per satelliet word toegewezen en pas deze aan zoals het bij jou zit aangesloten.

 

Fastscan is een lijst met bijbehorende satellieten die op switch positie vast is gezet, deze lijst word van astra1 gedownload in je ontvanger, na het downloaden kan je deze switch lijst aanpassen, dit zijn voor astra1/2/3 dus maximaal 3 aanpassingen en hiermee hoef je dus niks aan kabels om te pluggen, al heb je astra2 op positie 99999 zitte, na een fastscan zal astra2 op 3 zitte of zo iets, effe handmatig op 99999 zette en gaan met die banaan.

 

Hallo allen,

 

hierbij nog even een update van mijn kant en ik kan WPW gelijk geven:

nieuwe firmware geinstalleerd

terug naar fabrieksinstellingen met behoud van locations

fastscan gedaan

nu zat inderdaad astra op 1van4 en astra3 op 2van4 (maar dit klopt dus niet met mijn settings)

Daarna heb ik astra19 op 1van4; astra28 op 2van4; astra23 op 3van4 en hotbird op 4van4 gezet binnen de 7710;

scan op astra28 en scan op hotbird gedaan, daarna tuner1 gekopieerd naar tuner2 en alles werkt weer!

dus geen coax geswitched!

 

Groeten, Oebele

Topfield TF7710HDPVR (23331) / 500gb / Powercam Pro / Duo LNB / Astra 1 en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: ligth011

de fw die van november, dus met andere woorden is het verstandig om de nieuwe te laden.

Voor zo ver ik het nu kan beoordelen zijn er maar 2 items van belang en dat is de mogelijkheid om FTP toe te passen en om de TF WEB browser via een Inlogcode - WW te gebruiken.

wat bedoel je met ftp,


Origineel bericht van: ligth011
Dus als ik het goed begrijp heb ik een TF die niet voor de NL bestemd is. is nl de 7710 hdpvr met id 23131 .
wel in Nl gekocht.

Dat begrijp je helemaal goed.
Het feit dat je de TF in Nederland hebt gekocht doet er totaal niet toe.
Ik veronderstel dat menige Nederlandse leverancier ergens in Europa een partij goedkope TF7710 is tegengekomen en ook in de veronderstelling verkeerde dat 7710 uitsluitend voor de Nederlandse markt is bestemd.
Anders kan ik het niet verklaren dat er andere FW op staat.
Of TF Korea is weer uit de bocht gevlogen en dat is ook niet helemaal uitgesloten.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ligth011
wat bedoel je met ftp,

Het is handig als je wat onnodige citaten weg laat en zeker niet binnen mijn eerder geplaatste citaat gaat schrijven want nu moet ik zoeken of er wel ergens een antwoord staat.
Met FTP bedoel ik gewoon FTP (File Transfer Protocol).
Maar ik begrijp dat je niet weet wat FTP is, zie HIER

Ik vergeet overigens nog iets toe te voegen.
Het uploaden van MP3 files naar de TF is nu een fluitje van een cent, zo gebeurd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...