Ga naar inhoud


[TF7700/7710HDPVR] FIRMWARE NIEUWS


Sigma

Aanbevolen berichten

Het is me gelukt om met de ID changer het bestand geschikt te maken voor de TF7700. Op het eerste gezicht werkt alles prima. De kanaalnummers blijven ook bewaard.

 

In "Advanced Setting" is Auto Decoding Mode toegevoegd.

 

Vraag; Wat is een raadzame instelling bij Auto Decoding Time en Auto Decoding Duration?

 

Voorlopig staat hij op 03.00 voor de aanvang, maar de duur van het proces kan ik niet goed inschatten.

 

Dank voor de hulp,

 

Marcel

DM8000HD OpenPli v2.1

 

TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07

Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 1.5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Lijkt mij niet helemaal "Auto" te gaan.

Gisteren FW erin gezet en fabrieksreset en Format gedaan.

Een opname gemaakt terwijl een andere zender gekeken.

Auto decodeer functie aangezet in Advanced op ruim 4 uur.

Vanmorgen gekeken en er is niets gebeurt.

Nu moet je nog handmatig de opgenomen film de AD aanvinken met de knop rec.

Dus tijdens lange tijd afwezig of op reis nog geen oplossing!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zappen lijkt niet echt sneller te gaan.

Bij benadering van de TF met de pc gaat de TV op zwart deze gaat na een tijdje terug op beeld. Via pc geen verbinding meer.

Controleer abbonement is weer ruim terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Marcel62
Het is me gelukt om met de ID changer het bestand geschikt te maken voor de TF7700. Op het eerste gezicht werkt alles prima. De kanaalnummers blijven ook bewaard.

In "Advanced Setting" is Auto Decoding Mode toegevoegd.

Vraag; Wat is een raadzame instelling bij Auto Decoding Time en Auto Decoding Duration?

Voorlopig staat hij op 03.00 voor de aanvang, maar de duur van het proces kan ik niet goed inschatten.

Dank voor de hulp,

Marcel


Onder system / advanced

Delete file : wil zeggen dat de originele opname
na decoderen wordt verwijderd van de HDD, als je
dit op uit zet, bewaar je de originele opname.

Time settings : is de start en stoptijd dat de
decoder automatisch start met decoderen van de opnames op HDD.

Als je dit niet instelt, zal 'auto decoderen' ook niet
niet starten, in de meeste gevallen zal het raadzaam
zijn om deze tijd ‘s nachts in te stellen.

E.e.a. is getest en werkt prima.

Dit komt van een forum van een satelliet leverancier

1x VU+ Solo 4K, 1x XTrend ET8000, 1x CT ET9000 Open PLI 4.0 - Max Plus 2100S - Max Digital 220S - Skystar II - Triax 88 Multirail 13 - 19,2 - 23,5 - 28,2 oost, 4x Alps quad LNB, Triax  88 cm schotel - 1x Moteck 2100s Rotor - Cas Interface 3 - 2x Diablo Cam Light

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satbird2002

na laden vd Fw heb ik een probleem tov de vorige Fw.

 

mijn TF zit via HDMI naar mijn AV en dan hdmi naar LCD.

 

het geluid kon ik met de AB vd TF altijd regelen nu niet meer, nu is het wel of geen geluid. confused

(in feite stuur je het input volume naar je AV meer of minder)

 

wat kan dit nu zijn confused

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanacht is alles prima verlopen met de Auto decodeerfunctie.

Had ook de file laten deleten, het opgenomen programma heeft na het decoderen een rode kleur.

Ga nu eens de file laten staan, zien of er nog een andere kleurwijzeging is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Ik wacht wel even tot Topfield hem eventueel on line zet. Bedankt.

Alfons, het zou best kunnen zijn dat deze versie niet door Topfield op de TF site wordt gezet omdat deze versie wellicht specifiek alleen voor de Nederlandse markt is gemaakt n.a.v. de vele klachten.

Ik heb overigens deze nieuwe versie ook d.m.v. het omzetten van het ID-nummer geschikt gemaakt voor mijn TF en geïnstalleerd.
Tot nu toe werkt nog alles prima alleen ben ik mijn de nummers van de zenders kwijt maar dat vind ik zelf geen probleem.
Ook de EPG ziet er goed uit maar dat was eerder ook al eens het geval dus nog even afwachten.
Ik heb trouwens verder niets aan voorbereidingen gedaan zoals de importeur adviseert dan alleen de nieuwe versie geïnstalleerd, ook geen fabrieks-reset.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu vond ik het niet zo erg dat de zendernummering ontbreekt maar mijn vrouw ging nu toch in protest.

Ik wil nu de meest belangrijke zenders d.m.v. TopSet 2.0 en door het veld RES3 te wijzigen van de juiste kanaalnummers voorzien.

Het lukt me nu echter niet meer om TopSet 2.0 in de Advanced Mode te krijgen. Eerder had ik dit al toegepast maar nu lukt het niet meer.

Mijn Edit TV venster zou eruit moeten zien zoals in de bijlage (met dank aan Hadrian) maar bij mij ontbreekt de TAB Advanced.

Iemand nog een idee hoe ik deze TAB weer in beeld krijg?

 

post-21534-1318260332,7103_thumb.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jurgen

 

In Topset 2.0 in het Tools menu > Options > Preferences :

en dan advanced mode aanvinken.

 

zou moeten werken

 

Het is alleen wel een hoop werk om zo alle zenders te hernummeren. Ik had dan wel het idee dat de zenders niet meer een moment haperen als je er net heen gezapt bent.

Het zou ideaal zijn om dit in excel te kunnen doen.

VU+ Solo2,  Gibertini OP65 met Canal digitaal tripe LNB
28.5E - 23.5E - 19.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afgelopen nacht is het niet goed gegaan met het automatisch decoderen. De 2 programma's die gedecodeerd zouden moeten worden waren dat niet. Verder stond de ontvanger aan, maar was de display zwart. Ik kon alleen de powerknop op de tuner nog gebruiken.

 

Ik heb nu het advies van de site van de importeur opgevolgd en de fabrieksinstellingen teruggezet en de HD geformatteerd.

 

Ik ben benieuwd of het vannacht beter gaat.

 

EPG werkt trouwens goed, het duurt alleen anderhalve minuut voordat alles binnen is. Met de 5000 gaat dat veel sneller.

 

Groet,

Marcel

DM8000HD OpenPli v2.1

 

TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07

Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
... maar wat bedoel je met "alleen ben ik de nummers van de zenders kwijt"?

Ik bedoel dat alle zenders in de zenderlijst op kanaalnummer 0 staan i.p.v. 1 of 2 of 3, etc.
Maar dat is het alom bekende probleem en dit is dan ook de reden waarom een aantal forumleden deze versie nog niet wil installeren.
Hadrian vindt dit zelf een serieuze Showstopper.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraagje n.a.v. dit bericht. Kan je me misschien vertellen of ik, als ik de zenderlijst leeg gooi, na het opnieuw inladen van de zenders (zonder fastscan) de zenders gewoon op 1, 2, 3 enz. kan zetten? Oftewel: ik doe een factoryreset e.d., kan ik daarna de zenders laten inladen (zonder fastscan aan) en dan herschikken zodat NL1 op 1 komt, NL2 op 2, etc. of gaat dit niet i.v.m. de gereserveerde ruimte voor die zenders (dus NL1 op 1001, NL2 op 1002, etc.)?

 

Ik wil de nieuwe firmware wel installeren, maar geen fastscan gebruiken, maar wel NL1 op 1, NL2 op 2, etc. Is dit mogelijk?

 

Thanks!

2x Dreambox 8000 HD PVR / 1x Newnigma2 V3.3.2 & 1x Newnigma 2 V4.0 beta

1x Dreambox 800 HD se / Newnigma2 V3.3.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...