Ga naar inhoud

Sailing Channel onthutst over beslissing @Home

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Citaat:
Sailing Channel onthutst over beslissing @Home

Het themakanaal Sailing Channel is zeer teleurgesteld in het besluit om de zender vanaf 28 november uit het aanbod van @Home te halen. De gevolgen voor de consument vinden zij nog het naarst.

Namens Anton van de Koppel laat Sailing Channel weten het erg vervelend te vinden dat @Home hun zender uit het pakket wil halen. Kabelaar Zesko had aangekondigd een stuk of tien zenders te gaan schrappen om het nu nogal afwijkende aanbod tussen de huidige Casema- en @Home-pakketten gelijk te trekken.

Sailing Channel heeft geen begrip voor de daarbij gemaakt keuzes, waarbij ook Sky News en Bloomberg uit het pakket gehaald worden. "Er wordt in Nederland achter de rug van de consument om en met de meest vreemde motieven geprobeerd om de toegang tot kabelnetwerken te ontzeggen," aldus Van de Koppel. Voor Sailing Channel , dat als publiek kanaal opereert vanuit Italië en speciaal voor Nederland aangepaste programma’s en sponsoring van zeilevenementen heeft ingezet, blijkt Nederland één van de moeilijkste landen om voet aan de grond te krijgen.

Overal waar Sailing gelanceerd wordt, zoals Australië, de Verenigde Staten (Fox Sailing), Frankrijk, Spanje of recent Vlaanderen, is het kanaal een succes. Van de Koppel schat dat er in Nederland ook minstens 300.000 gezinnen zijn die directe interesse hebben in het kanaal. Nederland is immers ook een land met buitengewoon veel zeilsport.

Desondanks vinden de kabelbedrijven UPC en Zesko dat de zender niet waardevol genoeg is, en beweert UPC dat er over het verdwijnen nauwelijks klachten zijn. Sailing spreekt dit pertinent tegen en stelt dat zij van alle kanten benaderd werden toen UPC de zender schrapte. Veel abonnees van UPC hadden speciaal voor dergelijke special interest-kanalen een digitaal abonnement genomen.

Sailing Channel blijft zeker via CanalDigitaal op de satelliet te ontvangen,. Het verlies van de Nederlandse kabeldistributie kan wel gevolgen hebben voor de koers die recent was ingeslagen. Vooralsnog overweegt Sailing een charme-offensief richting Zesko én UPC, maar er wordt ook overwogen om helemaal in te zetten op satellietdistributie, mocht dit niet gaan lukken. Sailing gaat ook met KPN in gesprek over doorgifte via haar platformen.

Bron: TVSatellite

Datum: Onbekend

Geplaatst:

"Van de Koppel schat dat er in Nederland ook minstens 300.000 gezinnen zijn die directe interesse hebben in het kanaal."

Schat??

Ik vraag me af of hier werkelijk zo'n grote behoefte aan is.

Geplaatst:

Het begint er nu op te lijken dat er bij de kabel zenders eraf moeten (HDTV???) en bij de schotel erbij blijven... En het eerste gaan op de kabel de minder Nederland gerelateerde zenders er vanaf

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Citaat:
"Van de Koppel schat dat er in Nederland ook minstens 300.000 gezinnen zijn die directe interesse hebben in het kanaal."

Schat??

Uiteraard zal iedere vertegenwoordiger stellen hoe belangrijk hun kanaal is. Op het UPC forum schrijven zij 2056 klachten te hebben gehad toen het van UPC verdween. Maar, en daar gaat het om, het is en blijft een feit dat er om een of andere reden een nogal selectief toegangsbeleid is bij de kabelbedrijven. Of dit nu technisch is of financiële redenen blijft soms gissen.
Geplaatst:
Citaat:

Schat??

Ik denk dat er in mijn regio, waar iedereen met wat meer geld wel een bootje heeft en dan met name een zeilboot, wel behoefte aan is. Maar om te stellen dat het om zoveel mensen gaat lijkt me wat overdreven. Zeker niet iedereen met een (zeil)boot is ook geïnteresseerd in die zender lijkt mij zo...

Wel typisch dat de kabelaars met hun zeeën van ruimte ook al op safe gaan spelen met de zenderkeuze.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:

Dat selectief toegangsbeleid kan je natuurlijk ook stellen van CanalDigitaal. Die laten zegeltjes plakken en komen dan met E! op de proppen waar geen zegeltjes voor geplakt zijn en die naar de hoogste waarschijnlijkheid minder abonnees zal trekken als bijvoorbeeld Sci-Fi.

Zoals je zegt. Er spelen bij elke digitale televisieaanbieder dingen achter de schermen waarvan wij niets afweten en dus moet je iedere keuze respecteren. Als abonnee kan je zelf bepalen bij welke digitale televisieaanbieder je het product wil afnemen. En kan je dus direct handelen naar de beslissingen die deze aanbieders nemen met betrekking tot het zenderaanbod.

Satwatcher

---------------------------------------

Geplaatst:

Hoewel ik niet vaak naar Sailing Channel kijk vind ik

het wel een interessante zender. Hoeft van mij niet weg.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Geplaatst:
Citaat:
Het begint er nu op te lijken dat er bij de kabel zenders eraf moeten (HDTV???)

Het zijn iedere keer precies dezelfde zenders die van de kabel geweerd worden (bij zowel Zesko als UPC). Eerst die religieuze zender(s) en nu deze.
Selecteren zowel Zesko als UPC dan "toevallig" steeds dezelfde zenders om zogenaamd ruimte vrij te maken of spelen er andere zaken achter de schermen? Ik gok op het laatste.

Imho hebben Zesko en UPC een prijsafspraak gemaakt (het kost x-euro om op de kabel te mogen), en voldoe je daar als zender niet aan dan is het einde verhaal. De zender op haar beurt gaat vervolgens publiekelijk zielig doen en moord en brand schreeuwen om kijkersymphatie te winnen, terwijl de waarheid gewoon is dat ze er in de prijsonderhandelingen niet meer uitkwamen...
Geplaatst:
Citaat:
Wel typisch dat de kabelaars met hun zeeën van ruimte ook al op safe gaan spelen met de zenderkeuze.

Aangezien alles uiteindelijk draait om de centjes zullen deze ook wel aan deze beslissing ten grondslag liggen.
Ik neem aan dat een kabelaar ook kijkt naar de kijkcijfer percentages en aan de hand daarvan ze besluiten of een zender de moeite van het doorgeven waard is. Een goed bekeken zender zal heus niet gestopt worden.
Geplaatst:
Citaat:
Citaat:

Aangezien alles uiteindelijk draait om de centjes zullen deze ook wel aan deze beslissing ten grondslag liggen.
Ik neem aan dat een kabelaar ook kijkt naar de kijkcijfer percentages en aan de hand daarvan ze besluiten of een zender de moeite van het doorgeven waard is. Een goed bekeken zender zal heus niet gestopt worden.

En naar Sky News kijkt natuurlijk ook niemand? Maar goed, ze doen hun best maar, des te hoger blijft de toegevoegde waarde van de satelliet.
Geplaatst:

Ik denk dat de kijkcijfers hen minder interesseert dan wat een zender oplevert.

Geplaatst:
Citaat:
Citaat:

Schat??

Ik denk dat er in mijn regio, waar iedereen met wat meer geld wel een bootje heeft en dan met name een zeilboot, wel behoefte aan is. Maar om te stellen dat het om zoveel mensen gaat lijkt me wat overdreven. Zeker niet iedereen met een (zeil)boot is ook geïnteresseerd in die zender lijkt mij zo...

Persoonlijk intersseert het me niet, maar als je ziet dat op de Friese meren en andere watersport gebieden 's zomers al filevaren is, verbaast me 300.000 niks, het zou best nog wat meer kunnen zijn.
Kijk maar eens hoe groot de belangstelling is voor evenementen als Sail Amsterdam.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen