rolandroland Geplaatst: 21 november 2007 Geplaatst: 21 november 2007 Hola, Enige tijd geleden had ik Kassa en Tros Radar een mail gestuurd en een persbericht gestuurd over het bellen naar 0800 gratis nummers. Dit heb ik aangekaart op 24 oktober. Wat niet aan orde is gekomen waarom sommige providers geld in rekening brengen. Hierbij de reactie van Ortel (mobiele telefoon aanbieder) Geachte, Het feit dat er een toeslag zit op het prepaid bellen naar een gratis 0800 nummer heeft met misbruik (en fraude) te maken. De mobiele providers hebben een dergelijke toeslag een aantal jaren geleden ingevoerd, omdat er via allerlei 0800 nummers gratis naar andere mobiele nummers of zelfs naar het buitenland werd gebeld. De eigenaren van deze 0800 nummers hadden namelijk allerlei trucs uitgehaald om de gewone belkosten te omzeilen. Ik wil technisch niet te veel in detail treden, maar dit is de reden dat er indertijd besloten is om het bellen naar een 0800 nummer te voorzien van een toeslag. Persbericht dat wat ik verstuurd had aan Kassa: Sommige telefoon providers brengen toch iets in rekening wanneer je belt naar een gratis 0800 nummer. Bij Ortel telecom is dat 1 euro per minuut(!). De reden volgens Ortel Telecom is: Het feit dat er een toeslag zit op het prepaid bellen naar een gratis 0800 nummer heeft met misbruik (en fraude) te maken. De mobiele providers hebben een dergelijke toeslag een aantal jaren geleden ingevoerd, omdat er via allerlei 0800 nummers gratis naar andere mobiele nummers of zelfs naar het buitenland werd gebeld. De eigenaren van deze 0800 nummers hadden namelijk allerlei trucs uitgehaald om de gewone belkosten te omzeilen. Ik wil technisch niet te veel in detail treden, maar dit is de reden dat er indertijd besloten is om het bellen naar een 0800 nummer te voorzien van een toeslag. www.ortelmobiel.nl Link naar uitzending: http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_uitzending&number=3652634
Gast Geplaatst: 21 november 2007 Geplaatst: 21 november 2007 Citaat: Hola, Enige tijd geleden had ik Kassa en Tros Radar een mail gestuurd en een persbericht gestuurd over het bellen naar 0800 gratis nummers. Dit heb ik aangekaart op 24 oktober. Wat niet aan orde is gekomen waarom sommige providers geld in rekening brengen. Hierbij de reactie van Ortel (mobiele telefoon aanbieder) Geachte, Het feit dat er een toeslag zit op het prepaid bellen naar een gratis 0800 nummer heeft met misbruik (en fraude) te maken. De mobiele providers hebben een dergelijke toeslag een aantal jaren geleden ingevoerd, omdat er via allerlei 0800 nummers gratis naar andere mobiele nummers of zelfs naar het buitenland werd gebeld. De eigenaren van deze 0800 nummers hadden namelijk allerlei trucs uitgehaald om de gewone belkosten te omzeilen. Ik wil technisch niet te veel in detail treden, maar dit is de reden dat er indertijd besloten is om het bellen naar een 0800 nummer te voorzien van een toeslag. Persbericht dat wat ik verstuurd had aan Kassa: Sommige telefoon providers brengen toch iets in rekening wanneer je belt naar een gratis 0800 nummer. Bij Ortel telecom is dat 1 euro per minuut(!). De reden volgens Ortel Telecom is: Het feit dat er een toeslag zit op het prepaid bellen naar een gratis 0800 nummer heeft met misbruik (en fraude) te maken. De mobiele providers hebben een dergelijke toeslag een aantal jaren geleden ingevoerd, omdat er via allerlei 0800 nummers gratis naar andere mobiele nummers of zelfs naar het buitenland werd gebeld. De eigenaren van deze 0800 nummers hadden namelijk allerlei trucs uitgehaald om de gewone belkosten te omzeilen. Ik wil technisch niet te veel in detail treden, maar dit is de reden dat er indertijd besloten is om het bellen naar een 0800 nummer te voorzien van een toeslag. www.ortelmobiel.nl Link naar uitzending:http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_uitzending&number=3652634 Allemaal heel erg interessant maar wát is het nut van jouw telefoonnummer onder je postings???
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen