Ga naar inhoud


[Mvision ST-5 USB] Ervaringen


Gast ThaTiCK

Aanbevolen berichten

Is er al iemand met deze nieuwe Mvision aan het stoeien geweest?

Ik heb o.a. de volgende 'bugs' gevonden:

 

* geen 4:3 / 16:9 omschakeling (in plaats daarvan onbruikbare 16:9-4:3 (letterbox) modes)

* CD kaart wordt door interne kaartlezer nog onvoldoende ondersteund;

* CD cam wordt door het apparaat niet aangesproken

 

Wel top: usb werkt perfect voor f/w updates en softcam keys; ethernet aansluiting werkt voor f/w upgrade; snelle zapper/menu

 

vooralsnog leuke doos als extra (voor de hobby)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Voor degenen die het willen weten:

de machine is na een update in ene een stuk bruikbaarder geworden. Cam ondersteunt nu de CD kaart fatsoenlijk, de 16:9 en 4:3 modes geven het volledige beeld correct weer (nu nog de omschakeling automatisch).

Groet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist de laatste software versie er op gezet en zoals beloofd door mijn leverancier is er nu ook het een en ander mogelijk met de netwerkaansluiting.Ik zou zeggen voor degene die zo,n apparaat heeft het gaat de goede kant uit.

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik copy paste ff een post van mezelf van een ander forum:

 

een update van de min punten die ik heb ervaren in een paar dagen:

 

1. magere beeldkwaliteit

2. veel Canal Digitaal zenders blijven soms ineens hangen

3. lelijke lijn van streepjes links boven letterbox op veel kanalen (had ik vroeger nooit last van behalve als ik de source op de pc bekeek ipv tv)

4. een hele vervelende bug waarschijnlijk veroorzaakt door softcam + smartcard combi (op gecodeerde CD kanalen blijft er vaak oneindig om de paar seconde het bericht in beeld komen dat de primary key non available is)

5. switchen van gecodeerde kanalen gaat traag

6. random vast lopers (tijdens zenders zoeken, tijdens afspelen bestand als je heen en terug spoelt)

7. ik vind de afstandsbediening niet gevoelig genoeg

8. of dit aan de ST-5 ligt weet ik niet, maar toen ik files ging demuxen kreeg ik foutmeldingen dat er stukken audio/video ontbraken of rare jumps hadden..

dit resulteerde in video bestanden met haperingen of ineens gekleurde blokjes in beeld voor enkele seconde ..

en dat met een snelle freecom hdd van 7200rpm dus daar zal t niet aan gelegen hebben lijkt me ..

9. elke keer als decoder opstart heb ik wel geluid maar geen beeld (menu in gaan en gelijk exit en je heb beeld)

 

voor .4 heb ik een work around ontdekt die tijdelijk best te doen is maar eigenlijk natuurlijk enorm irritant is .. je moet op opnemen drukken (werkt alleen als je iets als een hdd aan je usb heb hangen) .

daarna komt er USB in beeld te staan (ook lekker midden in beeld trouwens, opzich zou t best handig zijn als t ergens in een hoek zou staan) .. daarna kun je gelijk op exit drukken ..

om 1 of andere vage reden verdwijnt het steeds terug komende bericht .. zelfs als je meteen de opname weer stopt .. bug komt geloof ik pas weer terug als je ontvanger opnieuw aanzet

 

heb dit rot ding dus terug gestuurd.. heb nu een andere decoder die ook kinderziektes maar niet totaal waardeloos is zoals ik de ST-5 vond..

 

- edit -

 

om nog ff terug te komen op punt 8 .. werkt prima op mn huidige decoder en dan geen SD maar HD, dus lag absoluut aan de ST-5

 

ook heb ik op veel kanalen die streepjes niet meer (evt. workaround als je tv het toe laat om je beeld horizontaal / verticaal te verschuiven)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou deze besproken ontvanger ook niet kopen, de meeste support zit achter de MV series en deze doen het prima ook met orginele CDS kaart in combinatie softcam.

 

Ik heb met mijn apparaat ook vrijwel geen problemen.

 

Probleem is dat er te veel modellen te snel gelanceerd zijn in een korte periode en er voor deze modellen veel minder support is.

 

Of er echt goede support gaat komen voor de ST serie is nog maar de vraag in Spanje is de MV serie namelijk de populaire reeks en de rest schijnt meer buiten Spanje verkocht te worden en wordt er logisch veel harder aan de firmware gewerkt voor de MV serie.

 

Afwachten dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Penthe

Dat gevoel bekroop mij ook al, dat er voor niet-spanjaarden niet zo veel gang zat achter verbeteringen (kijk alleen al naar de beeldformaat ondersteuning).

Toch inmiddels wel enkele cam/fw upgades elke week, maar de belangrijkste issues gaan maar langzaam (bij mij decodeert de machine de CD kanalen na een f/w, cam of keys upgrade pas weer nadat hij een paar uur van het stroom af is..).

@ Satwatcher

Ik ben benieuwd, hou het in de gaten.

 

Ps. DVB-T heb ik inmiddels ook eens getest, nu voor mij duidelijk te zien hoe het dvb-t beeld verschilt van het dvb-s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
@ Penthe

Dat gevoel bekroop mij ook al, dat er voor niet-spanjaarden niet zo veel gang zat achter verbeteringen (kijk alleen al naar de beeldformaat ondersteuning).

Toch inmiddels wel enkele cam/fw upgades elke week, maar de belangrijkste issues gaan maar langzaam (bij mij decodeert de machine de CD kanalen na een f/w, cam of keys upgrade pas weer nadat hij een paar uur van het stroom af is..).

 

Als je er alternatieve firm in hebt zitten kan je de CDS seca kaart gewoon in zijn interne cam steken dat werkt prima met updates activaties enz.

 

Als je er een cam in hebt zitten moet je voor je deze wilt gebruiken de softcam uitschakelen anders geen beeld, je kunt dit doen door 0000 in het menu in te tikken 9999 zet de zaak weer voledig actief.

 

Voor de rest zit deze ontvanger nog bordevol met bugs helaas. Eigenlijk is hij er ook gekomen als iets goedkoper alternatief voor de MV serie. Het ligt er dus echt aan hoe men de alternatieve software inelkaar steekt om dit apparaat stabiel te krijgen want kwa hardware is er eigenlijk niets mis mee. Geduld lijkt me dus een schone zaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 5 weken later...

Inmiddels zijn we een poosje verder en er is een aantal keren nieuwe software verschenen voor deze ontvanger.Inmiddels zijn er wat mogelijkheden bij gekomen o a sharing. Nu mijn vraag : is er iemand die iets weet over de diverse mogelijkheden met Homeplus en Extra vision. Hier zitten diverse instelmogelijkheden maar is er iemand die weet wat je daar mee kan. Ik kom er niet uit.Mijn tweede vraag is of er al iemand een goede zenderlijst heeft.

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels begrepen vanuit Spanje dat de tuner vcan MVision (incl TDT) geschikt is voor het ontvangen van de Spaanse TDT kanalen, welke door Hispasat worden uitgezonden)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn leuke berichten wink

Heb hier inmiddels de laatste firmware en cam software in de machine gezet, CD kanalen zappen nu stuk sneller.

Ook had mijn receiver een tijdlang het probleem de CD kanalen niet te decoderen na een reboot (moest dan 20-30min van het stroom alvorens hij het weer deed), dit probleem is ook weg.

't wordt nog eens wat zo.. smile

 

@ Plepkeshenkie: ik kan hier mijn kanalenlijst wel posten. zitten al een hoop satellieten in. Weet niet of je daar wat aan hebt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels ook de laatste software er ingezet en inderdaad hij zapt nu op de kaartlezer veel sneller. Ik heb inderdaad ook het idee dat dit nog wel iets kan worden. Ik heb trouwens wel belangstelling voor de kanalenlijst. Is inderdaad een hoop werk om die voor elkaar te maken.Ik stuur je wel een PM zodat je hem eventueel ook kan mailen maar misschien zijn er wel meer mensen die er belang bij hebben. Is er trouwens iemand die weet wat je met die andere cam,s kan doen want dat zegt me nog niks.

  • Like 1

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...